2023-09-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
I mangel på info.. Det er på det rene at Delta raidet dette bilfirma i forb med drapet. Hvorfor?? Delta kommer ikke få dager etter ett drap å raider denne sjappa bare pga rykter. Det må være noe her.
Er det denne saken? https://www.ringeriksavisa.no/arkiv/...-i-veienkollen

Jeg er enig i at det må være noe der.

+artikkel:
01.09.2023. "Fem pågrepet i massive politiaksjoner på Østlandet, blant annet i Vestfossen."
https://www.dt.no/massiv-politiaksjo...s/5-57-2218980

Hvilke andre steder på Østlandet var det massive politiaksjoner?
Citera
2023-09-03, 10:17
Medlem
.
Citera
2023-09-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det denne saken? https://www.ringeriksavisa.no/arkiv/...-i-veienkollen

Ja, det er denne.
Citera
2023-09-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbaggar1
I og for seg ja, det nærmeste vi kommer er vel freakforum og hegnar online, eventuelt kvinneguiden.

Du vet vel at svensk, norsk, dansk og engelsk er godtatt på Flashback? Hvis det skjer noe stort i Norge er det vel greit med nordmenn i tråden?

Er vi ikke velkommen?

Jag bara undrade. För min del är ni välkomna. 😊
Citera
2023-09-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ja, det er denne.
Takk. Jeg har ikke sett saken omtalt i noen av de store avisene. Kun i et par andre aviser i tillegg til den som jeg linket til, og som +artikkel i de andre. Kan det være en spesiell grunn til at noen aviser velger å ikke skrive om den saken?

I mange tilfeller har nok politiet god oversikt i lang tid før de går til pågripelse.

Artikkel om en annen sak fra mars i år: (det kreves innlogging for å lese).
16.03.2023. "Massiv politiaksjon flere steder i landet: – Flere av dem har vi forsøkt å ta i mange år.
Norsk politi har pågrepet og siktet 15 personer for grov narkotikakriminalitet. Alle er mistenkt for å ha viktige roller i kriminelle..."
https://www.aftenposten.no/norge/i/n...ar-sier-kripos
Citera
2023-09-03, 11:43
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ja, det er denne.

Når jeg postet denne saken første gang spekulerte vi i hvert fall om følgende;

1. En tanke spesielt at snuten ikke vedkjenner seg aksjonen i det hele tatt.

2. AKS ble muligens hentet inn i hui og hast hvis han var en «tabbe GM» som stod i fare for selv å bli kverket.

3. Denne avisen er såpass hobby-preget at de / den som driver sjappa ikke fikk snutens ordre om å frastå omtale av hendelsen.
Senast redigerad av drsniffer 2023-09-03 kl. 11:46.
Citera
2023-09-03, 11:45
Medlem
Jeg bare spiller inn noen åpne spørsmål/tanker som jeg ikke har sett noen har nevnt direkte før (beklager om det er debattert før)

Angående valg av sted
GM/den som har planlagt må ha kjent til stedet, lite tvil om det - ikke tilfeldig at det skjer i det området/ved den ene hytten som ligger så alene
Men hvis man tenker litt videre rundt handlingene..

Om JH dro dit fordi han var bestilt til ett konstruert jobboppdrag - hvordan kunne GM være sikker på at JH kom alene? Hva om han hadde hatt med seg en kollega?

Dersom JH ikke hatt sendt kartutsnitt/pin til kollegaen kunne han teoretisk ha blitt funnet senere/neste dag. Merkelig at GM ikke sikret seg telefonen hans uansett, basert på at den teoretisk kan inneholde informasjon som kan identifisere oppdragsgiver/GM

Tanker rundt JH og Avhørt-podcasten
Jonas valgte jo å dele mye informasjon her, og (kanskje) kaste de to andre under bussen mtp tvilen rundt hva som egentlig hadde skjedd.
Hvilke tanker kan JH ha gjort seg dersom han med viten og vilje fortalte det han gjorde i podcasten - og (naturligvis) ikke ble drept.
Det ville jo blitt svært dårlig stemning mellom de 3 når podcasten kom ut.
Kan han virkelig ha valgt å dele noe som overhodet ikke stemte og måtte ta den krigen i ettertid?
Citera
2023-09-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Jeg bare spiller inn noen åpne spørsmål/tanker som jeg ikke har sett noen har nevnt direkte før (beklager om det er debattert før)

Om JH dro dit fordi han var bestilt til ett konstruert jobboppdrag - hvordan kunne GM være sikker på at JH kom alene? Hva om han hadde hatt med seg en kollega?

Dersom JH ikke hatt sendt kartutsnitt/pin til kollegaen kunne han teoretisk ha blitt funnet senere/neste dag. Merkelig at GM ikke sikret seg telefonen hans uansett, basert på at den teoretisk kan inneholde informasjon som kan identifisere oppdragsgiver/GM

Avsnitt nr 1, veldig godt poeng. Mulig han visste at han skulle møte GM, under påskudd at de skulle skvære opp.

Avsnitt nr 2, vet vi at GM ikke har sikret seg J sin telefon? Har politiet gått ut med at de har telefonen?
Citera
2023-09-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Når jeg postet denne saken første gang spekulerte vi i hvert fall om følgende;

En tanke spesielt at snuten ikke vedkjenner seg aksjonen i det hele tatt.

Ja, veldig spesielt. Bildet lyver jo ikke, Delta var der.
Citera
2023-09-03, 12:01
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ja, veldig spesielt. Bildet lyver jo ikke, Delta var der.

Nei det tror jeg ikke. Mener det var et illustrasjonsfoto som ble brukt.

Forøvrig er denne tråden pr. NÅ den fjerde mest populære på FB med 298 lesere, 521.344 visninger og 2.372 innlegg.

👏👏
Citera
2023-09-03, 12:25
Medlem
Citat:

Forøvrig er denne tråden pr. NÅ den fjerde mest populære på FB med 298 lesere, 521.344 visninger og 2.372 innlegg.

👏👏

Jeg mener jeg leste at var noen lokale her i tråden som bekreftet at bygningsmassen på bildet stemmer overens med bygningen på den aktuelle adressen.
Citera
2023-09-03, 12:25
Medlem
Citat:

👏👏
Citat:
Mener det var et illustrasjonsfoto som ble brukt.
Du har rett i det. I disse to +artiklene som omtaler samme sak i to andre aviser, er det brukt et annet bilde som viser bl.a. en mørk bil og noen bygninger:
https://www.dt.no/massiv-politiaksjo...s/5-57-2218980
https://www.bygdeposten.no/massiv-po...s/5-57-2218980
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-03 kl. 12:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in