2023-08-27, 11:51
Avslutad
Män är starka. Kvinnor klena skitar. Like it or not.
Citera
2023-08-27, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är precis tvärtom. Du känner inte till historiken. Lovelace existerade inte i några böcker, läror, kunskap, bland andra vetenskapsmän. Hon skrev lite anteckningar i EN bok som ingen läste. 150 år senare läste några feminister anteckningarna och vips var hon världens första programmerare. Nu när icke-feminister analyserat det förslaget så ser man att det inte var sant.

Kvinnor är inte intresserade av sanningen. De är intresserade av samvaro och att uppfylla andras krav. När feminister kräver att kvinnor lyfts fram så lyfter kvinnor fram kvinnor. Även de som inte gjort något. Män fungerar inte så, vi styrs av fakta och inte omsorg. Som av en slump är det Fakta som världen att gå runt, och det är bra för alla människor. Om vi inte ska bo kvar i stengrottor.
Det är så man kommer fram till att kvinnor inte gjort något. När de har gjort något så räknas de inte.
Citera
2023-08-27, 12:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är så man kommer fram till att kvinnor inte gjort något. När de har gjort något så räknas de inte.
Tvärtom. Alla (vi) lyfter gärna fram kvinnor som är bra, men det finns inte så många inom manliga fält som tydligen är de enda som räknas. Men att falskt lyfta fram kvinnor gynnar inte kvinnor och göder t.ex misogyni. Precis som alla inkvoterade dåliga kvinnliga chefer. En bra chef behöver inte bli inkvoterad.

Alla mina svar på dina frågor börjar med "Tvärtom". Jag tror vi lever på olika planeter. Det gör män och kvinnor. Och inget fel med det. Men vetenskap och fakta är nog inte din drivkraft, det är min. Inget fel med det heller.
Citera
2023-08-27, 12:44
Medlem
BackOnCracks avatar
Jag tycker kvinnor är mycket bättre på inredning.
Citera
2023-08-27, 12:53
Avslutad
Citat:
Tvärtom. Alla (vi) lyfter gärna fram kvinnor som är bra, men det finns inte så många inom manliga fält som tydligen är de enda som räknas. Men att falskt lyfta fram kvinnor gynnar inte kvinnor och göder t.ex misogyni. Precis som alla inkvoterade dåliga kvinnliga chefer. En bra chef behöver inte bli inkvoterad.

Alla mina svar på dina frågor börjar med "Tvärtom". Jag tror vi lever på olika planeter. Det gör män och kvinnor. Och inget fel med det. Men vetenskap och fakta är nog inte din drivkraft, det är min. Inget fel med det heller.
Nej, det är klart att de inte räknas om de inte räknas. Ni är rätt många som så fort en kvinna åstadkommit något vill förklara att det egentligen var en man som gjorde det.

Som sagt, det är så man kommer fram till att kvinnor inte gjort något.
Citera
2023-08-27, 13:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej, det är klart att de inte räknas om de inte räknas. Ni är rätt många som så fort en kvinna åstadkommit något vill förklara att det egentligen var en man som gjorde det.

Som sagt, det är så man kommer fram till att kvinnor inte gjort något.
Tvärtom. I det här fallet, om du hade velat ta del av fakta som jag länkat, så har en kvinna felaktigt utpekats som programmerare men det var falskt. Att du struntar i fakta och ändå gör henne till programmerare är väldigt kvinnligt och en ironi. För det är just därför som kvinnor sällan blir något. Ni bryr er inte om fakta och det är fakta, t.ex hur man spelar schack, som gör att man blir bra i något.

Jag är bättre än du i historisk kunskap. Det är inte för att jag är man. Det är för att jag läser och tar till mig fakta. Att du säkert känner dig lika bra som jag är väl bra för dig, men kallas Illusion.
Citera
2023-08-27, 13:24
Avslutad
Citat:
Tvärtom. I det här fallet, om du hade velat ta del av fakta som jag länkat, så har en kvinna felaktigt utpekats som programmerare men det var falskt. Att du struntar i fakta och ändå gör henne till programmerare är väldigt kvinnligt och en ironi. För det är just därför som kvinnor sällan blir något. Ni bryr er inte om fakta och det är fakta, t.ex hur man spelar schack, som gör att man blir bra i något.

Jag är bättre än du i historisk kunskap. Det är inte för att jag är man. Det är för att jag läser och tar till mig fakta. Att du säkert känner dig lika bra som jag är väl bra för dig, men kallas Illusion.
Du ignorerar fakta om Lovelaces bedrift för att hon är kvinna och då är det viktigt att förklara att det egentligen var en man som stod för bedriften.

Och nej, du är inte bättre än jag i historisk kunskap och vetenskap och fakta är INTE din drivkraft. Så du kan lägga ner dina töntiga påståenden om hur du är bättre än jag.
Citera
2023-08-27, 13:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du ignorerar fakta om Lovelaces bedrift för att hon är kvinna och då är det viktigt att förklara att det egentligen var en man som stod för bedriften.

Och nej, du är inte bättre än jag i historisk kunskap och vetenskap och fakta är INTE din drivkraft. Så du kan lägga ner dina töntiga påståenden om hur du är bättre än jag.
Ditt inlägg innehåller falska fakta och jag kan därför säga att du inte bryr dig om fakta. Du är inget annat än ett troll. Och kvinnor blir mer hatade av dina inlägg, inte mindre. Det går inte att vinna en debatt med en lögn.

Låt nu din diagnos hitta ett sista svar mot detta så går vi sedan över till TS.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-27 kl. 13:39.
Citera
2023-08-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Kvinnor är värdelösa på allt du har rätt..

Suck tröttsamt att tråd efter tråd alltid läsa om att klaga på kvinnor.. är dom inte bra på något så klär dom sig dåligt.. är feta, för gamla för barn, äter fel mat, bryr sig inte om utseendet.. dåliga i sängen .. sämst på matte.. värdelösa på sport, alltid otrogna, inte villiga för när män vill ha sex, kan inte uppföra sig.

Vad vill du få ut av denna tråd? Nedvärdera kvinnor att inte duga till något? Och varför har du ett behov att veta om kvinnor är bättre än män i något? Vill du få bekräftelse och ditt eget värde?

Varför ens provocera sin egen flickvän i detta kan jag inte förstå .. du borde uppskatta henne istället och lyfta henne och inte trycka ner för att bevisa dig själv något.
Senast redigerad av Menea 2023-08-27 kl. 13:50.
Citera
2023-08-27, 13:49
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Visserligen är män som grupp fysiskt starkare än kvinnor som grupp. Men fysisk styrka varierar individuellt och är inte en absolut skillnad mellan könen. Det finns många exempel på starka och tuffa kvinnor i historien och idag, såsom idrottsutövare, militärer och så vidare.

Du glömmer att ta hänsyn till den stora variationen i fysisk och mental styrka bland individer, oavsett kön. Det finns otaliga exempel på kvinnor som har visat sig vara exceptionellt starka, både fysiskt och mentalt, och som har presterat på samma nivå som eller till och med överträffat sina manliga motsvarigheter. Till exempel Courtney Dauwalter, en ultramaratonlöpare. Bläddra uppåt i den här tråden så hittar du fler uthålliga kvinnor inom extrema uthållighetssporter.

Män är avsevärt fysiskt starkare än kvinnor även på individnivå, skillnaden på muskelkraft mellan könen är så pass påtaglig att det blir orättvist att diskutera. Enbart i Sverige finns många amatörer/hobbytränare som lyfter betydligt mer än de starkaste kvinnorna i hela världen och dessa kvinnor är dessutom tokdopade, har rätt genetik och har elitsatsat.
Citera
2023-08-27, 13:53
Avslutad
Citat:
Ditt inlägg innehåller falska fakta och jag kan därför säga att du inte bryr dig om fakta. Du är inget annat än ett troll. Och kvinnor blir mer hatade av dina inlägg, inte mindre. Det går inte att vinna en debatt med en lögn.

Låt nu din diagnos hitta ett sista svar mot detta så går vi sedan över till TS.
nej, mina inlägg innehåller inga falska fakta, du är inte alls särskilt bevandrad i historisk kunskap, kvinnor blir inte ett dugg hatade av mina inlägg, vetenskap och fakta är inte alls din drivkraft vilket visas av att dina inlägg fylls av tönterier enligt ovanstående påståenden än av fakta.

så nu kan du gå över till ts och lägga ner tönterierna.
Citera
2023-08-27, 13:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är precis tvärtom. Du känner inte till historiken. Lovelace existerade inte i några böcker, läror, kunskap, bland andra vetenskapsmän. Hon skrev lite anteckningar i EN bok som ingen läste. 150 år senare läste några feminister anteckningarna och vips var hon världens första programmerare. Nu när icke-feminister analyserat det förslaget så ser man att det inte var sant.

Kvinnor är inte intresserade av sanningen. De är intresserade av samvaro och att uppfylla andras krav. När feminister kräver att kvinnor lyfts fram så lyfter kvinnor fram kvinnor. Även de som inte gjort något. Män fungerar inte så, vi styrs av fakta och inte omsorg. Som av en slump är det Fakta som världen att gå runt, och det är bra för alla människor. Om vi inte ska bo kvar i stengrottor.
Ada Lovelaces anteckningar om Charles Babbages analytiska motor upptäcktes av matematikern och astronomen Mary Somerville efter Adas död. Mary Somerville såg att Adas arbete var imponerande och insiktsfullt. Efter upptäckten har Ada Lovelaces bidrag blivit allmänt erkända.

Efter Mary Somervilles upptäckt av boken med Ada Lovelaces anteckningar var det Alan Turing, matematiker och datavetenskapspionjär, som läste boken. Han lyfte fram Lovelaces insatser och betydelse i en artikel som publicerades 1953. Tack vare Turings upptäckt och erkännande spreds kunskapen om Lovelaces viktiga bidrag till datavetenskapens historia.

Alan Turing var förresten ingen feminist.

Du har förstås aldrig hört talas Mary Somerville. Hon var ju kvinna, och enligt dig gjorde hon inget men lyftes fram av feminister. Men om du trots allt vill ha lite kunskaper om henne så googla.

Alan Turing känner du förstås till. Han var ju en man. Enligt ditt synsätt är det mycket manligt att vara matematiker. Du tycker att matematik är manligt och är bara för män.

Till skillnad från dig och alla andra misogyna småskitar är jag intresserad av sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in