2023-08-26, 23:59
  #86809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, ungefär så. Ett av problemen var, är, att Birkhammar satt upp sig själv på listor över större delen av landet, och låtsas ha kontor lite överallt, men i själva verket är det bara "brevlådekontor" och hennes firma har bara en enda advokat. Hon utger sig för att vara en hel del mer än hon är, för att få så många offentliga uppdrag som möjligt. Det var lite av problemen som det blev lite debatt om. Det förklarar också problemen med bristande engagemang som Johanna upplevde.

https://sverigesradio.se/artikel/advokaternas-knep-for-att-fa-fler-uppdrag-kritiseras-av-kollegor

En länk till ett av SRs inslag om det. Mycket resande för Brinkhammar med 13 adresser! 😂
__________________
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-08-27 kl. 00:03.
Citera
2023-08-27, 05:55
  #86810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag upplever också samma där, hon tar på sig det hon har gjort.
Men det är svårare att förstå varför J säger att det händer nästan direkt när de kommer hem vilket det inte gör…enligt tidslinjen o vittnen.
En del här tror att hon ljuger om det för att få in Maja självmant in i badrummet under ” visningen” i sin story.
Men hon hade väl lika gärna kunnat säga att när Tove skulle gå så visade hon badrummet och när Tove går ut därifrån stöter hon till J o säger ” det var inte mycket att se” därefter fäller hon Tove och Maja kastar sig ned på golvet (eftersom hon var med i hallen när Tove skulle gå hem) när hon ser att Tove tar sina händer runt JJs hals och håller då i Ts händer. Jag kan alla fall inte se det som att Majas del spelar in på att J ljuger om att det hände nästan direkt när de kom hem. Ljuger, det gör hon. Hade de börjat bråka då hade skrik o ljud hörts redan runt 02.05.
Det enda som jag kan komma på och varför JJ säger att det hände redan då i början, är att om hon hade sagt att Maja gick o lade sig och hon o Tove satte sig i köket o pratade o drack lite vin hade det väl mer styrkt ett mord ( avsiktligt planerat under de 30 min de pratar för att få Tove avslappnad= lurad och kanske även mer onykter var tanken från början ) och inte en olyckshändelse”.
Dock kan 30 min vara lite för länge, de kanske pratade mycket undertiden de gick runt o kollade ( de var ju onyktra) tex i en kvart och JJ upplevde det som att det hände ganska ” direkt” när de kom hem… om det gick 20 min tex så är det ju relativt ” ganska snart” efter de kom hem faktiskt och jag tror kanske inte hon menar tidsmässigt som vi ser på det utan att de hann inte göra något direkt innan det hände.
Jag är osäker på om JJ fick frågan om hur länge de gick runt när de kom hem?

Något annat som jag inte sett i något förhör ( möjligt att de båda får frågan om de går upp direkt när de kommer fram till huset efter att Tove låst cykeln, kanske minns någon?) är om de står o pratar en stund utanför huset eller om Tove inte lyckas låsa cykeln på en stund… o då tänker jag på hur Polisen menar att ankomst tiden till lägenheten stämmer?
Min mobil kopplar ibland upp sig till mitt Wi-Fi redan utanför huset tex och min bilhögtalare ibland när jag är i lgh osv…
Så de skulle kunnat stått o pratat, fipplat med lås mm till 02.10 utanför huset men att JJs mobil kopplade på Wi-Fi utanför.
Det är en teori jag har som kan förklara tiden där vi tycker 30 min fattas i JJs berättelse men kan då stämma att det hon säger är sant.
Min andra teori är … såvida uppgiften om att Ts gylf är öppen ( tror från FUP väl?
En blandning av Js historia och Ms. De kommer hem, J visar lite snabbt ( någon minut bara) lgh, Maja lägger sig i sängen ( j har inte något emot det tror jag alls, annars hade hon inte gjort det efter dumpningen heller) JJ smörar o pratar om sin lgh, frågar om T osv o sätter sig i köket, ev bjuder hon på vin, antagligen, dock kanske Tove tackar nej, eller så dricker de lite där tillsammans. J vet att T ” gillar att festa” kanske även det är en motivering för T att följa med och prata ut när hon är onykter…
När de pratar om saker som hänt och även annat tror jag att M kokar inom sig, spelar med T men bara väntar på rätt tillfälle att slå henne, döda henne.
Antingen lyckas de inte komma överens helt och T kanske då bestämmer sig att åka hem redan efter väldigt kort tid ca 02.20 varpå Johanna blir väldigt irriterad eftersom hon blir avvisad och inget egentligen utretts för att T kanske stod på sig i sina åsikter som hon trodde T skulle ge efter om att ha gjort fel tidigare osv…
Ev höjde de lite sina röster eller att tonfallet blev tydligt för Maja i vardagsrummet så att hon går upp när Tove ska gå…. Inte för att själv gå på toa. Hon kan också gått upp o låtsats att hon skulle på toa för att kolla av läget mellan dem utan att bli indragen i deras samtal.
Eller så har T o J ”så trevligt” ( i Ts känsla) att T tar lite mer vin och behöver gå på toa.
Det är något med den öppna gylfen, urinen på golvet, att J senare efter mordet går och hämtar HUShållsrullen och det faktum att T ” ramlar” bakåt i badrummet väldigt nära dörren.
Om T kände sig trängd i köket o att något inte stämde o ville gå tror jag inte hon hade lånat Toan innan, dock ändå kunnat knuffats in om dörren var öppen. Men gylfen borde inte vara öppen då…. Snarare skorna på…
Så efter lååångt text,
Tove blir mer påverkad eftersom J fyller på glaset o T känner en lättnad, antagligen håller J med T i det de pratar om fast hon inte alls tycker så eftersom hon planerar att mörda henne. T säger att hon bara ska gå o kissa, kanske även avbryter J när hon berättade något viktigt för henne själv så hon blir sådär riktigt arg ( som man ser ett mönster i hennes sätt i förhör osv) T vinglar glatt o trygg iväg mot toan… går in och drar ned dragkedjan ( jag brukar ta knappen först men man gör kanske olika o om man är full), ser att det är helt tomt överallt och att det även saknas toapapper ( tror inte J var så skärpt efter mordet att hon tänkte att hushållspapper suger upp bättre), undertiden ser J sin möjlighet ( gud vet hur, vad hon tänkte vet ju ingen mer än att hon hatar T o kokar inombords)
Går efter T, kanske för att bara säga var toan är eller direkt efter… tänker kanske vänta utanför … men T öppnar dörren nästan direkt för att ropa eller gå o fråga J efter toapapper o kanske därför knäpper hon knappen bara fort….
Därför är hon då vänd med ansiktet mot hallen…. Jj överraskar direkt med att FÖRST knuffar tillbaka T in o sen fälla T, kl är 02.19… Maja blir orolig över den höga dunsen o är vaken o springer dit när hon får se Tove o J och på sekunden är hon där för att hjälpa eller ” rädda ” Jj

Om jag minns rätt så fanns det inget glas med T dna i köket
Innan nöjet så festade J och M och även en till tjejkompis i J bostad och att det var endadt de 3 glasen som stod i diskho

Jag tror också att mordet ev skedde tidigare och att J och M var taggade på att ge igen på T
men då stämmer det inte med ljuden grannen hörde
Kan det vara något annat som gav ljuden ifrån sig?

Intresant det du nämner att mobil ev redan ha kopplat upp sig på Wifi utanför bostaden så jag kollade hemma hos mig och det gjorde det även här
Jag får det till att tidsmässigt så kan det ha skett tidigare?
Om det skedde senare tid då grannen hörde ljuden så är det så tajt med tid för att hinna med att först sitta en stund kvar på badrumsgolv vid T
sen fix med strumpor torka upp det våta på golv
Sen satt de en stund i vardagsrum
innan J möter granne i trapphus
__________________
Senast redigerad av Anedin 2023-08-27 kl. 06:48.
Citera
2023-08-27, 06:51
  #86811
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om jag minns rätt så fanns det inget glas med T dna i köket
Innan nöjet så festade J och M och även en till tjejkompis i J bostad och att det var endadt de 3 glasen som stod i diskho

Jag tror också att mordet ev skedde tidigare och att J och M var taggade på att ge igen på T
men då stämmer det inte med ljuden grannen hörde
Kan det vara något annat som gav ljuden ifrån sig?

Intresant det du nämner att mobel ev kan redan ha kopplat upp sig på Wifi utanför bostsden så jag kollade hemma hos mig och det gjorde det även här
Jag får det till att tidsmässigt så kan det ha skett tidigare?
Om det skedde senare tid då grannen hörde ljuden så är det så tajt med tid för att hinna med att först sitta en stund kvar på badrumsgolv vid T
sen fix med strumpor torka upp det våta på golv
Sen satt de en stund i vardagsrum
innan J möter granne i trapphus
Jag tänker precis som du att det omöjligt kan ha skett så sent. Läste hela domen inatt och Johannas beskrivning efter att hon fick Clea som advokat känns helt trovärdig och detaljerad. Frånsett dom 10 sekunderna då som är sista hoppet för Johanna. Kommer inte att lyckas dock då det blir svårt att få till någon annan dödsorsak än lång och kraftig strypning. Det vore helt omöjligt att hon skulle sitta i grannens bil 2 minuter senare efter att dom dödat Tove. Grannen måste ha tagit fel där på ett antal minuter.

Majas ord var ren katastrof och det fanns inte ett enda rätt. Trodde inte att någon kunde ljuga så djävla illa och sen var det mycket tycka synd om sig själv och hur hemsk Johanna är. Vidrigt att tänka sig hur Tove måste ha lidit och hur brutala dessa mördare var. Personerna måste vara sjuka i huvudet men tydligen är båda friska.
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-27 kl. 07:00.
Citera
2023-08-27, 07:13
  #86812
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och om man fortsätter i förhöret:

Vidare i förhöret:
Eller belle bi... Välj valfri version.

M är närmaste vän - snyft
eller
det är viktigare att ha andra också som är väldigt nära.

Han tror att det var mer gemensamma vänner. ... Han vet inte när exakt de flyttade, kanske förra sommaren
eller
mina föräldrar berättar jag ju allt för, alltså verkligen allt,

Pålitlig? Jag tycker inte det.
Citera
2023-08-27, 08:13
  #86813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag upplever också samma där, hon tar på sig det hon har gjort.
Men det är svårare att förstå varför J säger att det händer nästan direkt när de kommer hem vilket det inte gör…enligt tidslinjen o vittnen.
En del här tror att hon ljuger om det för att få in Maja självmant in i badrummet under ” visningen” i sin story.
Men hon hade väl lika gärna kunnat säga att när Tove skulle gå så visade hon badrummet och när Tove går ut därifrån stöter hon till J o säger ” det var inte mycket att se” därefter fäller hon Tove och Maja kastar sig ned på golvet (eftersom hon var med i hallen när Tove skulle gå hem) när hon ser att Tove tar sina händer runt JJs hals och håller då i Ts händer. Jag kan alla fall inte se det som att Majas del spelar in på att J ljuger om att det hände nästan direkt när de kom hem. Ljuger, det gör hon. Hade de börjat bråka då hade skrik o ljud hörts redan runt 02.05.
Det enda som jag kan komma på och varför JJ säger att det hände redan då i början, är att om hon hade sagt att Maja gick o lade sig och hon o Tove satte sig i köket o pratade o drack lite vin hade det väl mer styrkt ett mord ( avsiktligt planerat under de 30 min de pratar för att få Tove avslappnad= lurad och kanske även mer onykter var tanken från början ) och inte en olyckshändelse”.
Dock kan 30 min vara lite för länge, de kanske pratade mycket undertiden de gick runt o kollade ( de var ju onyktra) tex i en kvart och JJ upplevde det som att det hände ganska ” direkt” när de kom hem… om det gick 20 min tex så är det ju relativt ” ganska snart” efter de kom hem faktiskt och jag tror kanske inte hon menar tidsmässigt som vi ser på det utan att de hann inte göra något direkt innan det hände.
Jag är osäker på om JJ fick frågan om hur länge de gick runt när de kom hem?

Något annat som jag inte sett i något förhör ( möjligt att de båda får frågan om de går upp direkt när de kommer fram till huset efter att Tove låst cykeln, kanske minns någon?) är om de står o pratar en stund utanför huset eller om Tove inte lyckas låsa cykeln på en stund… o då tänker jag på hur Polisen menar att ankomst tiden till lägenheten stämmer?
Min mobil kopplar ibland upp sig till mitt Wi-Fi redan utanför huset tex och min bilhögtalare ibland när jag är i lgh osv…
Så de skulle kunnat stått o pratat, fipplat med lås mm till 02.10 utanför huset men att JJs mobil kopplade på Wi-Fi utanför.
Det är en teori jag har som kan förklara tiden där vi tycker 30 min fattas i JJs berättelse men kan då stämma att det hon säger är sant.
Min andra teori är … såvida uppgiften om att Ts gylf är öppen ( tror från FUP väl?
En blandning av Js historia och Ms. De kommer hem, J visar lite snabbt ( någon minut bara) lgh, Maja lägger sig i sängen ( j har inte något emot det tror jag alls, annars hade hon inte gjort det efter dumpningen heller) JJ smörar o pratar om sin lgh, frågar om T osv o sätter sig i köket, ev bjuder hon på vin, antagligen, dock kanske Tove tackar nej, eller så dricker de lite där tillsammans. J vet att T ” gillar att festa” kanske även det är en motivering för T att följa med och prata ut när hon är onykter…
När de pratar om saker som hänt och även annat tror jag att M kokar inom sig, spelar med T men bara väntar på rätt tillfälle att slå henne, döda henne.
Antingen lyckas de inte komma överens helt och T kanske då bestämmer sig att åka hem redan efter väldigt kort tid ca 02.20 varpå Johanna blir väldigt irriterad eftersom hon blir avvisad och inget egentligen utretts för att T kanske stod på sig i sina åsikter som hon trodde T skulle ge efter om att ha gjort fel tidigare osv…
Ev höjde de lite sina röster eller att tonfallet blev tydligt för Maja i vardagsrummet så att hon går upp när Tove ska gå…. Inte för att själv gå på toa. Hon kan också gått upp o låtsats att hon skulle på toa för att kolla av läget mellan dem utan att bli indragen i deras samtal.
Eller så har T o J ”så trevligt” ( i Ts känsla) att T tar lite mer vin och behöver gå på toa.
Det är något med den öppna gylfen, urinen på golvet, att J senare efter mordet går och hämtar HUShållsrullen och det faktum att T ” ramlar” bakåt i badrummet väldigt nära dörren.
Om T kände sig trängd i köket o att något inte stämde o ville gå tror jag inte hon hade lånat Toan innan, dock ändå kunnat knuffats in om dörren var öppen. Men gylfen borde inte vara öppen då…. Snarare skorna på…
Så efter lååångt text,
Tove blir mer påverkad eftersom J fyller på glaset o T känner en lättnad, antagligen håller J med T i det de pratar om fast hon inte alls tycker så eftersom hon planerar att mörda henne. T säger att hon bara ska gå o kissa, kanske även avbryter J när hon berättade något viktigt för henne själv så hon blir sådär riktigt arg ( som man ser ett mönster i hennes sätt i förhör osv) T vinglar glatt o trygg iväg mot toan… går in och drar ned dragkedjan ( jag brukar ta knappen först men man gör kanske olika o om man är full), ser att det är helt tomt överallt och att det även saknas toapapper ( tror inte J var så skärpt efter mordet att hon tänkte att hushållspapper suger upp bättre), undertiden ser J sin möjlighet ( gud vet hur, vad hon tänkte vet ju ingen mer än att hon hatar T o kokar inombords)
Går efter T, kanske för att bara säga var toan är eller direkt efter… tänker kanske vänta utanför … men T öppnar dörren nästan direkt för att ropa eller gå o fråga J efter toapapper o kanske därför knäpper hon knappen bara fort….
Därför är hon då vänd med ansiktet mot hallen…. Jj överraskar direkt med att FÖRST knuffar tillbaka T in o sen fälla T, kl är 02.19… Maja blir orolig över den höga dunsen o är vaken o springer dit när hon får se Tove o J och på sekunden är hon där för att hjälpa eller ” rädda ” Jj

MH har en stegserie som påbörjas 01:52. I skärmklippet i fup framgår inte våningsförflyttningen och sluttiden för den och hela stegserien. Det bör dock finns i programmet. Utredningen är uppmärksammad på detta så vi får kanske svar på när de går in huset.

Stegserien innan för MH:s del är 808 steg. Den som börjar 01:52 är 75 steg. Den pausen kan visa på att det är då de stannar till för att Tove ska parkera cykeln. De 75 stegen bör i vilket fall sluta inne i lgh då nästa stegserie inte påbörjas förrän 02:19.

Även JJ:s våningsförflyttning ser ut att inte ha tagits vid tiden då de kommer hem kan tilläggas.

En tömning av Toves Google-konto skulle kanske visa hennes steg om hon har Google Fitness och/eller Samsung Health igång.
Citera
2023-08-27, 08:36
  #86814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eller belle bi... Välj valfri version.

M är närmaste vän - snyft
eller
det är viktigare att ha andra också som är väldigt nära.

Han tror att det var mer gemensamma vänner. ... Han vet inte när exakt de flyttade, kanske förra sommaren
eller
mina föräldrar berättar jag ju allt för, alltså verkligen allt,

Pålitlig? Jag tycker inte det.

Att J skulle vara helt pålitlig tror jag inte att någon här i tråden tror. så att försöka överbevisa det i varje inlägg känns rätt onödigt

Det betyder inte att allt hon säger är lögn
Vi vet att både J och M kör med lögner
för ingen av dem vill låsas in på livstid
Citera
2023-08-27, 08:42
  #86815
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eller belle bi... Välj valfri version.

M är närmaste vän - snyft
eller
det är viktigare att ha andra också som är väldigt nära.

Han tror att det var mer gemensamma vänner. ... Han vet inte när exakt de flyttade, kanske förra sommaren
eller
mina föräldrar berättar jag ju allt för, alltså verkligen allt,

Pålitlig? Jag tycker inte det.

Vad är det för konstigt med att J står nära sina föräldrar?

Det står fullkomligt klart att Majas föräldrar inte litar på henne, hon är 18 år och myndig men föräldrarna vill ändå ha koll på henne genom platsdelning.
Är Maja opålitlig eller lite mentalt efter?
Jag tror på det förstnämnda och det andra alternativet också eftersom Maja ljuger som en häst travar och jävligt dåligt.

Det är rent ut sagt löjeväckande när hon berättar om sitt sovande, ser inget och hör inget, hon "hjälper" bara till lite med att bära Toves lik, men som sagt har hon ingen aning om vad som hänt.
Hon berättar dessutom att hon blir skräckslagen över Johannas olika tilltag men blir otroligt ledsen när Johanna stöter bort henne så andra får medla för att Johanna ska umgås med Maja igen.

En liten orm är vad Maja är som är van vid att daltas med och bekväm med att säga att hon mår dåligt för att slippa ansvar och det som är tråkigt för henne såsom skolan..

Maja har blivit curlad i hela sitt liv så varför ska hon inte klara sig ur det här? (tänker hon)
Hon som inte ens kan titta på en skräckfilm..
Citera
2023-08-27, 09:22
  #86816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tänker precis som du att det omöjligt kan ha skett så sent. Läste hela domen inatt och Johannas beskrivning efter att hon fick Clea som advokat känns helt trovärdig och detaljerad. Frånsett dom 10 sekunderna då som är sista hoppet för Johanna. Kommer inte att lyckas dock då det blir svårt att få till någon annan dödsorsak än lång och kraftig strypning. Det vore helt omöjligt att hon skulle sitta i grannens bil 2 minuter senare efter att dom dödat Tove. Grannen måste ha tagit fel där på ett antal minuter.

Majas ord var ren katastrof och det fanns inte ett enda rätt. Trodde inte att någon kunde ljuga så djävla illa och sen var det mycket tycka synd om sig själv och hur hemsk Johanna är. Vidrigt att tänka sig hur Tove måste ha lidit och hur brutala dessa mördare var. Personerna måste vara sjuka i huvudet men tydligen är båda friska.

Nu var det länge sedan jag läste dom/förhör men jag tror också att J redovisning till stor del stämmer
visst har hon förskönat den och det hon förskönat är såklart strypgreppet
kanske också annat våld och psykningar mot T innan hon avled.
Den sista tidsangivelsen grannen uppgav tror jag vi kan glömma
men jag är även osäker på 02.30 för även där är tiden tajt
Jag får inte riktigt ihop det med tiden då grannen hört ljuden
Kan det vara så att T mördades tidigare
gissningsvis ca 02.10-02.25?
Men det stämmer då inte med tidsangivelen grannen uppgett för ljuden
Var ljuden fr då de mördade T eller var det något annat de höll på med?

Jag minns att någon skribent spekulerade om att ljuden kanske ev kunnat var fr att nån av tjejerna fick spel och härjade runt
Långsökt kanske?

Jag tror också att det M säger om att hon sov är en fet lögn
Första Sovtid på ca max 15
Nästa sovtid på ca 12 min
Enl M och hälsoapp
Och inte hört inte sett någonting
Tror jag inte ett dugg på

Tove måste haft en fruktansvärd dödsångest
De ska fasen inte gå fria för de dom har gjort mot henne och hennes anhöriga
__________________
Senast redigerad av Anedin 2023-08-27 kl. 09:27.
Citera
2023-08-27, 09:30
  #86817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
MH har en stegserie som påbörjas 01:52. I skärmklippet i fup framgår inte våningsförflyttningen och sluttiden för den och hela stegserien. Det bör dock finns i programmet. Utredningen är uppmärksammad på detta så vi får kanske svar på när de går in huset.

Stegserien innan för MH:s del är 808 steg. Den som börjar 01:52 är 75 steg. Den pausen kan visa på att det är då de stannar till för att Tove ska parkera cykeln. De 75 stegen bör i vilket fall sluta inne i lgh då nästa stegserie inte påbörjas förrän 02:19.

Även JJ:s våningsförflyttning ser ut att inte ha tagits vid tiden då de kommer hem kan tilläggas.

En tömning av Toves Google-konto skulle kanske visa hennes steg om hon har Google Fitness och/eller Samsung Health igång.

Går det att göra en tömming på T Goggle-konto när mob är borta?
Citera
2023-08-27, 09:36
  #86818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vad är det för konstigt med att J står nära sina föräldrar?

Det står fullkomligt klart att Majas föräldrar inte litar på henne, hon är 18 år och myndig men föräldrarna vill ändå ha koll på henne genom platsdelning.
Är Maja opålitlig eller lite mentalt efter?
Jag tror på det förstnämnda och det andra alternativet också eftersom Maja ljuger som en häst travar och jävligt dåligt.

Det är rent ut sagt löjeväckande när hon berättar om sitt sovande, ser inget och hör inget, hon "hjälper" bara till lite med att bära Toves lik, men som sagt har hon ingen aning om vad som hänt.
Hon berättar dessutom att hon blir skräckslagen över Johannas olika tilltag men blir otroligt ledsen när Johanna stöter bort henne så andra får medla för att Johanna ska umgås med Maja igen.

En liten orm är vad Maja är som är van vid att daltas med och bekväm med att säga att hon mår dåligt för att slippa ansvar och det som är tråkigt för henne såsom skolan..

Maja har blivit curlad i hela sitt liv så varför ska hon inte klara sig ur det här? (tänker hon)
Hon som inte ens kan titta på en skräckfilm..
Jag tror att M föräldrar kommer att curla henne ur det här med näbbar och klor
Deras anseende står på spel i Vetlanda/församlingen pingsrörelsen där pappan är pastor
Citera
2023-08-27, 09:49
  #86819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vad är det för konstigt med att J står nära sina föräldrar?

Det står fullkomligt klart att Majas föräldrar inte litar på henne, hon är 18 år och myndig men föräldrarna vill ändå ha koll på henne genom platsdelning.
Är Maja opålitlig eller lite mentalt efter?
Jag tror på det förstnämnda och det andra alternativet också eftersom Maja ljuger som en häst travar och jävligt dåligt.

Det är rent ut sagt löjeväckande när hon berättar om sitt sovande, ser inget och hör inget, hon "hjälper" bara till lite med att bära Toves lik, men som sagt har hon ingen aning om vad som hänt.
Hon berättar dessutom att hon blir skräckslagen över Johannas olika tilltag men blir otroligt ledsen när Johanna stöter bort henne så andra får medla för att Johanna ska umgås med Maja igen.

En liten orm är vad Maja är som är van vid att daltas med och bekväm med att säga att hon mår dåligt för att slippa ansvar och det som är tråkigt för henne såsom skolan..

Maja har blivit curlad i hela sitt liv så varför ska hon inte klara sig ur det här? (tänker hon)
Hon som inte ens kan titta på en skräckfilm..

Kan flika in att det framgår att MH har ett konto som hon delar dispositionsrätt med mamman. Det kan man ha av olika anledningar, men MH:s utgifter, inkl drink på Nöjet, kostnader under resor o dyl, bör mamman/föräldrarna då ha insyn i ”trots” att MH är myndig så att säga.
Citera
2023-08-27, 09:55
  #86820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Går det att göra en tömming på T Goggle-konto när mob är borta?

Ja absolut. Har man bara inloggningsuppgifterna så kan man det. Behövs inget specialprogram för det.

De som har Google-konton kan själva göra detta via takeout.google.com.

Som framgår av länken så får man bl.a ut detta väldigt detaljerat.

”Fitness
Din data i Google Fitness, bland annat träningspass, sömndata och dagliga mätvärden som steg och avstånd.”

”Platshistorik
Plats och inställningar från din platshistorik.”

De som vill kan testa att endast klicka i att exportera ovanstående och bilda sig en uppfattning om det skulle kunna tillföra något till bevisningen. Jag anser det skulle det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in