Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Jag tänker precis som du att det omöjligt kan ha skett så sent. Läste hela domen inatt och Johannas beskrivning efter att hon fick Clea som advokat känns helt trovärdig och detaljerad. Frånsett dom 10 sekunderna då som är sista hoppet för Johanna. Kommer inte att lyckas dock då det blir svårt att få till någon annan dödsorsak än lång och kraftig strypning. Det vore helt omöjligt att hon skulle sitta i grannens bil 2 minuter senare efter att dom dödat Tove. Grannen måste ha tagit fel där på ett antal minuter.
Majas ord var ren katastrof och det fanns inte ett enda rätt. Trodde inte att någon kunde ljuga så djävla illa och sen var det mycket tycka synd om sig själv och hur hemsk Johanna är. Vidrigt att tänka sig hur Tove måste ha lidit och hur brutala dessa mördare var. Personerna måste vara sjuka i huvudet men tydligen är båda friska.
Nu var det länge sedan jag läste dom/förhör men jag tror också att J redovisning till stor del stämmer
visst har hon förskönat den och det hon förskönat är såklart strypgreppet
kanske också annat våld och psykningar mot T innan hon avled.
Den sista tidsangivelsen grannen uppgav tror jag vi kan glömma
men jag är även osäker på 02.30 för även där är tiden tajt
Jag får inte riktigt ihop det med tiden då grannen hört ljuden
Kan det vara så att T mördades tidigare
gissningsvis ca 02.10-02.25?
Men det stämmer då inte med tidsangivelen grannen uppgett för ljuden
Var ljuden fr då de mördade T eller var det något annat de höll på med?
Jag minns att någon skribent spekulerade om att ljuden kanske ev kunnat var fr att nån av tjejerna fick spel och härjade runt
Långsökt kanske?
Jag tror också att det M säger om att hon sov är en fet lögn
Första Sovtid på ca max 15
Nästa sovtid på ca 12 min
Enl M och hälsoapp
Och inte hört inte sett någonting
Tror jag inte ett dugg på
Tove måste haft en fruktansvärd dödsångest
De ska fasen inte gå fria för de dom har gjort mot henne och hennes anhöriga