2023-08-26, 08:57
  #378625
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Med tanke på att krigströttheten nere i ex Tyskland och att högst troligen så kommer Demokraterna i USA torska valet 2024 så ser verkligheten ut för ett WW3 inte så trolig ut.
Och utan en fullständig vilja från väst kommer det absolut inte ha en chans mot Ryssen.
De blir starkare för varje dag som går i sin fortifiering.

Krigströttheten nere i Tyskland? Sitter den kvar sedan 1945?

För Tyskland är inte i krig med någon.

Det kostar USA 3% av sin årliga försvarsbudget att stötta Ukraina, för det har man hittills fått:

En "stormakt" som har gjort bort sig på samtliga fronter - inkompetens lyser igenom överallt.

Samma stormakt har förbrukat hälften av sina militärmateriella resurser och är långt ifrån någon seger.

Ungefär 260 000 soldater har samma stormakt offrat.

Samma stormakt drivs effektivt tillbaka med donerat överskottsmateriel som ändå skulle fasas ut.

Inte en enda amerikansk soldat har offras och man har fortfarande 97% av försvarsbudgeten kvar.

Demokrater och Republikaner är rörande överens om att detta är världen billigaste sätt att avväpna och kastrera en historisk fiende militärt och mentalt. Stödet kommer fortsätta oavsett vem som styr i USA. Tråkigt för er ryzzrunkare...

https://twitter.com/anno1540/status/1694555712322449747
Citera
2023-08-26, 08:57
  #378626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag vem som har hittills vunnit detta krig står redan klart för oss som är det minsta självtänkande och sedan gammalt vet att träskmedia ljuger om det mesta.

Men för att presentera en källa som möjligtvis för dig kan ses som opartiskt så här..
https://www.youtube.com/watch?v=wagGS8K8O34

Med tanke på att krigströttheten nere i ex Tyskland och att högst troligen så kommer Demokraterna i USA torska valet 2024 så ser verkligheten ut för ett WW3 inte så trolig ut.
Och utan en fullständig vilja från väst kommer det absolut inte ha en chans mot Ryssen.
De blir starkare för varje dag som går i sin fortifiering.
Den, CITAT av dig - fullständiga viljan från väst är en konstant och även växande. Så varför påpekar du någonting som i VERKLIGHETEN är rakt emot det du vill att det skall vara?

Du missar väl inte riktiga nyheter och information för att du använder solglasögon på natten?

Det är ju så otroligt dumt att man storknar. Din "källa" förstärker ju detta KONSTATERANDE. En 12- åring som inte kan skilja på Hokkaido och Västerås är din källa till hur saker går i Ukraina???

EDIT - Gustav II adolf hade vänt sig i graven om han presenterats med sådan CLOWN som källa på NÅGONTING!.

Helt otroligt hur desperat det kan bli när det inte finns filter tillgängliga
__________________
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-08-26 kl. 09:00.
Citera
2023-08-26, 08:59
  #378627
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag har hört lite olika uppgifter om antalet som lämnat Ryssland. Det jag oftast hört är minst 1,3 milj. Saken är väl att ingen riktigt vet. Möjligen ryssarna själva, men de lär knappast gå ut med den uppgiften, det är liksom inte mycket att skryta om...

Det är rätt svårt att få en bra hög utbildning utan att kunna engelska då så mycket är skrivet på just engelska, i synnerhet när det gäller nya tekniska saker. Vilket ju är det som driver teknologin och därmed också ekonomin.

Tanken är rimligen att isolera befolkningen från information och påverkan utifrån. Och det kan nog lyckas, men landet kommer knappast bli mer utvecklat på så vis, tvärtom. Dessutom är det ju inget som kommer ha någon påverkan under Putins liv då han trots allt är över 70 år och rimligen har max ett decennium kvar att leva. Samtidigt tar det mycket längre tid än så innan alla i Ryssland som pluggat engelska kommer dött ut och då finns nog ändå bra automatiska översättningar på allt, varför ryssarna ändå kommer få ta del av information utifrån. Så nästa steg lär väl bli att förbjuda internet i Ryssland.

Ja de har ju reda blockerat 1,2 miljoner websidor och de verkar ha nåt eget internet på gång.

Diktaturer måste ju hålla befolkningen ovetande är ju nummer 1.

Tyvärr för de som styr i dessa länder så brukar det aldrig hålla i längden.

Information finns ju där ute och människor hittar alltid på sätt att hålla sig informerade.

Mycket enklare idag med internet även om man försöker blockera det.
Citera
2023-08-26, 09:01
  #378628
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Starka i sin fortifiering men alltid öppna för en panikartad omgruppering?

Eller du menar att de inte kommer att tappa mer nu?

Ser ingen anledning till någon panikartad omgruppering.
Men du kan gärna få utveckla hur du tänker.

Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla
Citera
2023-08-26, 09:07
  #378629
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna snor lokalbefolkningens mat för de får ingen från armén. Nu har ryssarna halkat ner på 1700-talsnivå i krigföringen; försörjer arméerna genom att plundra lokalbefolkningen.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1695324006054826482
Citera
2023-08-26, 09:09
  #378630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ser ingen anledning till någon panikartad omgruppering.
Men du kan gärna få utveckla hur du tänker.

Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla
"enligt många källor" säger du ja. Så, kan du presentera åtminstone EN utav dessa så att vi andra från VÄST får höra också? Annars blir detta konstanta upprepande utav, CITAT DIG - "enligt många lällor" lite väl jävla "död papegoja säger".

Snälla. Presentera något/någon av dessa MÅNGA källor så är du snäll.

Det underlättar ju för förståelsen utav din funktion här såsom orsaken till ditt upprepande
Citera
2023-08-26, 09:09
  #378631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Tror du den amerikanska befolkningen har lust att lägga ner sin själ i detta krig?

Är nog blandat. Men, det är några få procent av sin försvarsbudget som de lägger på detta.
Citera
2023-08-26, 09:11
  #378632
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ser ingen anledning till någon panikartad omgruppering.
Men du kan gärna få utveckla hur du tänker.

Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla
Du verka felinformerad eller bara korkad!

Vapnen från civiliserade länder i väst har inte förbrukats utan bara ökar!

Stöden har nu dessutom spikats för många år framåt från fler och fler länder.

Att tro att Ryssland kommer att orka med i det här tempot är det ju bara idioter som tror.

Bara att USA har lagt 3 % av sin årliga försvarsbudget och fått 50% av ryssens krigsmakt förstörd, visar ju på hur hopplöst läget är för Ryssland.

Ni foliehattar och nyttiga idioter kommer snart försvinna med svansen mellan benen från dessa trådar!
Citera
2023-08-26, 09:12
  #378633
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Krigströttheten nere i Tyskland? Sitter den kvar sedan 1945?

För Tyskland är inte i krig med någon.

Det kostar USA 3% av sin årliga försvarsbudget att stötta Ukraina, för det har man hittills fått:

En "stormakt" som har gjort bort sig på samtliga fronter - inkompetens lyser igenom överallt.

Samma stormakt har förbrukat hälften av sina militärmateriella resurser och är långt ifrån någon seger.

Ungefär 260 000 soldater har samma stormakt offrat.

Samma stormakt drivs effektivt tillbaka med donerat överskottsmateriel som ändå skulle fasas ut.

Inte en enda amerikansk soldat har offras och man har fortfarande 97% av försvarsbudgeten kvar.

Demokrater och Republikaner är rörande överens om att detta är världen billigaste sätt att avväpna och kastrera en historisk fiende militärt och mentalt. Stödet kommer fortsätta oavsett vem som styr i USA. Tråkigt för er ryzzrunkare...

https://twitter.com/anno1540/status/1694555712322449747


Ja precis krigströttheten.
Du kanske har missat att Tysk eknomi är allt annat än stabil nu.
Och med tanke på att de gjorde sig på ett sätt beroende av Rysk gas så gagnar inte detta krig tyskarna.

Ukraina hade innan detta krigsutbrott Nato ( ja vi kan räkna dem till Nato ) 3 största arme i manskap.
USA och Turkiet är större.
Lägg där till både motiverade och ruskigt vältränade så är det ingen walk in the park för något land att stövla in där.
Ryssen har tagit över de gamla ryskenklaverna och uppenbarligen behåller dem med lätthet.
Visst det kostade många ryska liv, men att ryssar fullständigt skiter i sina egna medborgares liv är ju ingen nyhet. Precis som zelensky gör nu med.

Så kom in i matchen nu din krake
https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465

Ta dig en titt hur det ser ut, ta dig en titt hur mycket soldater ukraina kan ha kvar som är utbildade.
För anfallskrig kräver betydligt mer i form av utbildning än den en försvarande

Kort och gott just nu har du inte ett rätt och det finns få saker som ser just ut i framtiden för ukraina
Citera
2023-08-26, 09:12
  #378634
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ser ingen anledning till någon panikartad omgruppering. Men du kan gärna få utveckla hur du tänker. Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla

Varför ligger de stilla? De skall ju inta hela Ukraina (Mål 1), hela Östra Ukraina, hela kusten och fram till Transnistrien (mål 2), erövra de 5 oblast man bestämt är en del av Ryssland mål 3 och nuvarande mål). Då kan man ju inte ligga stilla! Då måste man ju avancera på alla fronter t.o.m. gå över Dniepr för att ta västra Kherson.
Citera
2023-08-26, 09:13
  #378635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ser ingen anledning till någon panikartad omgruppering.
Men du kan gärna få utveckla hur du tänker.

Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla
Hiskeligt vilken tid det tog att finna dessa "mååååånga källor". Du sitter väl inte och googlar för att undvika faktumet utav att du ljög....IGEN?
Det borde ju gå raskt som fan då dessa "källor" både är följda utav dig såsom väldiga i antal.

Tack på förhand
Citera
2023-08-26, 09:19
  #378636
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla
Enligt Oryx avverkar Ukraina tre gånger mer av Rysslands pansarsystem och andra vapen och det är bekräftade källor och inte din luddiga "enligt många källor". Låter som falsk ryktessprídning men du kanske känner dig som en duktig rysk soldat "Adolf"?
Många vagnar kan man dessutom bogsera tillbaka och reparera. Märkligt att du lägger ner så mycket tid på att propagera mot ett land som gör det mest naturliga i att kämpa för sitt land, sin kultur och sin identitet. Den typen av kamp brukar inte behöva förklaras så jag tror orsaken till er falska omsorg om ukrainarna som av någon anledning inte vet bättre vad som är bäst för dem är att ni inser att det här är ett krig Ryssland inte kan vinna.

Så sitt still i båten och sluta oroa dig för pengar eller ukrainarnas välfärd. De kämpar tappert och stödet bakom dem är bergfast från deras mäktiga vänner.

Edit: Så kanske Ukraina inte når sina offensiva mål det här året och det är på sätt och vis ett misslyckaden men Ukraina kommer inte ge upp utan stödet och kampen fortsätter då nästa år eftersom Ryssland verkar vilja kämpa till sista ryss.
__________________
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-08-26 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in