Citat:
Ursprungligen postat av
TheFlyingFarang
Krigströttheten nere i Tyskland? Sitter den kvar sedan 1945?
För Tyskland är inte i krig med någon.
Det kostar USA 3% av sin årliga försvarsbudget att stötta Ukraina, för det har man hittills fått:
En "stormakt" som har gjort bort sig på samtliga fronter - inkompetens lyser igenom överallt.
Samma stormakt har förbrukat hälften av sina militärmateriella resurser och är långt ifrån någon seger.
Ungefär 260 000 soldater har samma stormakt offrat.
Samma stormakt drivs effektivt tillbaka med donerat överskottsmateriel som ändå skulle fasas ut.
Inte en enda amerikansk soldat har offras och man har fortfarande 97% av försvarsbudgeten kvar.
Demokrater och Republikaner är rörande överens om att detta är världen billigaste sätt att avväpna och kastrera en historisk fiende militärt och mentalt. Stödet kommer fortsätta oavsett vem som styr i USA. Tråkigt för er ryzzrunkare...
https://twitter.com/anno1540/status/1694555712322449747
Ja precis krigströttheten.
Du kanske har missat att Tysk eknomi är allt annat än stabil nu.
Och med tanke på att de gjorde sig på ett sätt beroende av Rysk gas så gagnar inte detta krig tyskarna.
Ukraina hade innan detta krigsutbrott Nato ( ja vi kan räkna dem till Nato ) 3 största arme i manskap.
USA och Turkiet är större.
Lägg där till både motiverade och ruskigt vältränade så är det ingen walk in the park för något land att stövla in där.
Ryssen har tagit över de gamla ryskenklaverna och uppenbarligen behåller dem med lätthet.
Visst det kostade många ryska liv, men att ryssar fullständigt skiter i sina egna medborgares liv är ju ingen nyhet. Precis som zelensky gör nu med.
Så kom in i matchen nu din krake
https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465
Ta dig en titt hur det ser ut, ta dig en titt hur mycket soldater ukraina kan ha kvar som är utbildade.
För anfallskrig kräver betydligt mer i form av utbildning än den en försvarande
Kort och gott just nu har du inte ett rätt och det finns få saker som ser just ut i framtiden för ukraina