2023-09-19, 20:06
Medlem
donald12s avatar
Ryzzland försöker snacka upp Nordkorea o Iran🤣

Kolla videon o få Stalin vibbar med militaristisk underhållning haha. Vilka loosers ryzzar är som nu får vänja sig vid "kulturutbyte" med Nordkorea o Iran

https://youtu.be/ugrLCIZ-n3k?si=oDzgMV0rVPRpR_U9
Citera
2023-09-19, 20:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Försvarschef, inte ÖB, i US är det presidenten som är ÖB.

Tvivlar på att det blir nån större skillnad , dom står för kontinuitet, men ett visst personligt avtryck gör dom.
Dom sitter normalt i 4 år.
Jag brukar jämföra vår ÖB med Usas ordförande i JCS då de båda är respektive länders högsta militär. Usas president är ju en civil befattning och blir ju motsvarande vår statsminister isf. Men visst är Usas militära system något större och mer komplicerat än vårt.

Varje gång jag hör när de i rysk TV kallar puckot Putain för "commander-in-chief" håller jag på att skratta ihjäl mig alltså. Precis som att det är nån sorts teater alltihop.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-09-19 kl. 20:30.
Citera
2023-09-19, 20:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Putinjugend visar att de är redo för hemfronten inom kort.
Nej jag föredrar denna istället: https://www.youtube.com/watch?v=e1ozCWyUlCg

Sovjetnostalgi möter schlager istället. Nu är ju detta gjort utanför Ryssland så det är ju såklart mycket mer professionellt. Och för en vuxnare publik med dessa danstjejer.
Citera
2023-09-19, 20:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tunneln blir en dödsfälla, tryckvågen koncentreras.

Ja precis man ser hur tryckvågen sprutar ut på andra sidan. Om nå överlevde den smällen nån längre tid så lär han vara permanent döv.
Citera
2023-09-19, 20:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ryzzland försöker snacka upp Nordkorea o Iran🤣 Kolla videon o få Stalin vibbar med militaristisk underhållning haha. Vilka loosers ryzzar är som nu får vänja sig vid "kulturutbyte" med Nordkorea o Iran.
https://youtu.be/ugrLCIZ-n3k?si=oDzgMV0rVPRpR_U9

Hoppas alla i Moskva tvingas kolla på sådana sovjetshower minst en gång per vecka under överinseende av de politiska kommissarierna som ser till att alla klappar lika frenetiskt som Nordkoreaner. Rysslands nya Sovjetkapitalistiska, oligark-maffia-kleptokrati kommer förundra världen.
Citera
2023-09-19, 20:32
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det kommer ut fler bilder idag på tjetjenska bilar vid sjukhuset i Moskva. Så Kadyrov lever nog än iaf.

https://x.com/RibereF/status/1704153768172876101
Kan vara någon form av dialys för RK om man får lov att spekulera.
Citera
2023-09-19, 20:33
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Går segt nu. Har ryssarna lyckats stabilisera fronten och sitt land??

Skulle personligen påstå att landet är mindre stabilt än på länge medan frågan om frontstatus är svårare att bilda sig en uppfattning om. Att ryssen tycks bjuda på adekvat motstånd i sin defensiv är inget som jag kan ta ifrån dem i alla fall; en aspekt av många dock.

Om UAF lyckats - och framgent lyckas - väl med sitt strategiska boxande (vilket mycket pekat på) mot maskineriet som möjliggör den ryska defensiven så kommer detta att te sig desto mer uppenbart vid nästa eller näst-nästa avfart på denna resa.
Citera
2023-09-19, 20:45
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
[b]

Detta var sant, men ändå inte. En sjödrönare är lastad med sprängmedel motsvarande 800 kg trotyl.

En av ukrainas robotjetskikanoter, en så kallad "sjödrönare", har möjligen ett totalt deplacement på 800 kilo när den är fulltankad. Sprängladdningen är betydligt mindre. En sådan här sjödrönare måste av naturen vara liten eftersom den behöver vara så svår att få syn på som möjligt.
Citera
2023-09-19, 21:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Här slår ryssarna varandra med en påk. Hur kan vi få bort detta ur Europa? De är som våra asylmigranter från utomeuropeiska länder. https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1704166094427107663
Citera
2023-09-19, 21:06
Medlem
Sqrbankens avatar
Någonting får denna att se väldigt kul ut. Gossarna ser ut att ha klarat sig väl med deras butt ugly nejlika ville minsann inte ge upp.
Citera
2023-09-19, 21:09
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
En av ukrainas robotjetskikanoter, en så kallad "sjödrönare", har möjligen ett totalt deplacement på 800 kilo när den är fulltankad. Sprängladdningen är betydligt mindre. En sådan här sjödrönare måste av naturen vara liten eftersom den behöver vara så svår att få syn på som möjligt.

Nu har dom åtminstone 7 olika modeller av sjödrönare, varav Sea Baby sägs kunna bära en laddning på 860 kg

https://www.navalnews.com/naval-news/2023/08/worlds-first-specialized-explosive-naval-drone-unit-formed-in-ukraine/
Citat:
Another family is the ‘Sea Baby‘. This appears larger than the Magura but still compact. It was revealed by the SBU (Security Service of Ukraine) and likely comes from a different manufacturer, possibly government. It can reportedly be equipped with a 860kg (1,900lb) warhead, much larger than the other models. This was put to use, seriously damaging the Kerch Bridge on July 17 2023.
Citera
2023-09-19, 21:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kan vara någon form av dialys för RK om man får lov att spekulera.
Jäkligt lugnt med rykten idag angående RK om man jämför med igår. Jag tror att han ligger inlagd på sjukhuset i Moskva för behandling. När RK dör så tror jag inte det kommer att gå att hålla det hemligt mer än några timmar för FSB måste ju börja ringa runt till folk och berätta vad som ska hända och vem ska ha vilken titel osv. Så RK lever nog fortfarande iaf annars så hade det nog läckt ut mer trovärdiga uppgifter om att han redan är död. Utöver några bilder på tjetjenska bilar vid sjukhuset så finns det ju inte ett skvatt ny information idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in