2023-08-25, 23:04
Medlem
Sterling och Chelsea hade kul idag,det verkar som poch fått ordning på laget.
Citera
2023-08-25, 23:44
Medlem
jontepsgs avatar
Arsenal och Monaco överens om Balogun för 30+10m euro säger flertalet franska sidor. Om det inte inkluderar en återköps klausul så är det alldeles för dåligt betalt i dagens skeva marknad.
Citera
2023-08-26, 04:19
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Var det inte mot ett nybörjarlag? Har aldrig hört talas om dom förut... Vad dom nu hette...
Jag tror jag och mina polare hade slagit dom över 90 minuter, inte så svårt.
Citera
2023-08-26, 05:15
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Helt klart det laget som imponerat mest. Helt sjukt hur dom bara körde över Luton OCH höll nollan Nu får Arsenal, Nottingham och Sunderland se upp för detta lag kan hindra dom ifrån att vinna guldet!
Citera
2023-08-26, 05:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Var det inte mot ett nybörjarlag? Har aldrig hört talas om dom förut... Vad dom nu hette...
Jag tror jag och mina polare hade slagit dom över 90 minuter, inte så svårt.
Inte en chans, Englands bästa nykomlingar någonsin. Skulle inte ens bli förvånad om dom slog Arsenal och Everton
Citera
2023-08-26, 05:41
Medlem
Vanstertrollets avatar
Jasså, bokstavskombinationen har snurrat flaskan igen och landat på Arsenal. Kul. Då ska vi se om vi inte kan smula sönder hans ”argument”. Jo såhär ligger det till: Emery är en typisk smålagstränare som bajsar ner sig så fort det blir press i en storklubb. Han fixar inte det. En av få tränare som misslyckats med att vinna ligan med PSG. Bara en sån sak. Tar hellre en tämligen medioker Arteta alla dar i veckan.
Citera
2023-08-26, 07:22
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Igen, jag tänker inte att diskutera med några småbarn.

Men tillskillnad från dig, så vet jag vad jag snackar om. Det är i dag välkänt att Real Madrid gjorde ett misstag när de släppte Ødegaard till AFC, och Ødegaard hade lätt varit Madrid’s bästa mittfältare i dag om de bara visste att ta hand om killen. Men Martin älskar Arsenal, och han kommer att leda oss till många, många tunga pokaler i många år framöver.

det finns spelare, ledare som man har släppt/tvingat bort det senaste 20 åren som realfansen har varit upprörda över och med facit i hand helt korrekt men odegaard är inte en av dem

tränaren del bosque 2003
morientes 2003
eto som man nonchalerade och hamnade via mallorca i barca 2004
Citera
2023-08-26, 09:30
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Arsenal och Monaco överens om Balogun för 30+10m euro säger flertalet franska sidor. Om det inte inkluderar en återköps klausul så är det alldeles för dåligt betalt i dagens skeva marknad.

Jaha då var det ju ännu mindre pengar än vad jag först trodde. Lite besviken då jag trodde det skulle bli en större dragkamp om honom för att driva upp priset.
Citera
2023-08-26, 09:47
Medlem
Arteta och Edu vill förändra klubben både på plan och ekonomi, så de vill på sikt få in bra pengar för spelarförsäljningar. Det är inte det att Balogun inte är bra, men de vill sända ut rätt signaler på sikt att Arsenals trupp inte är en fyndlåda. Så då kan man offra en bra spelare i syfte att förändra spelplanen vad gäller transfers.

Här är spelarförsäljningar tidigare säsonger.

22/23 €23.80m

21/22 €31.40m

20/21 €19.15m

19/20 €53.65m

18/19 €9.10m

17/18 €162.00m

Det året 17/18 köpte man dessa spelare:

Spelarköp €152.85m

Pierre-Emerick Aubameyang €63.75m

Alexandre Lacazette €53.00m

Henrikh Mkhitaryan €34.00m

För 23/24 säsongen har man fått in mer stålar på bara en spelare än vad man fått i totalen på 4 av de 6 senaste transferfönstren. Arsenal kommer i framtiden kunna vara aktiva och samtidigt ha bra balans mellan + och -.
Citera
2023-08-26, 10:21
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Jaha då var det ju ännu mindre pengar än vad jag först trodde. Lite besviken då jag trodde det skulle bli en större dragkamp om honom för att driva upp priset.

Tyvärr har det varit fel lag som varit intresserade. Arsenal är nog inte heller så sugna på att släppa honom till Spurs eller Chelsea.
Citera
2023-08-26, 11:28
Medlem
Även för mig som inte hyser känslor för Arsenal kommer nog få lite gåshud när CL-hymnen spelas över Emirates. Det stavas min barndom. Är nog mest för att det gått ett tag sen senast.
Citera
2023-08-26, 13:51
Medlem
Bartman777s avatar
Jag tänkte skriva att jag inte vet vad jag tycker om Maddison, samtidigt som jag inte vet vilka förväntningar man kan ha på honom. Men så går han och gör mål nu! Jaja, jag vet ännu inte vad jag tycker om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in