Citat:
Ursprungligen postat av
Bentayga
just den där garants färdiga bea är sämst, den behöver mkt vinäger. Lohmanders är ganska ok.
Måste prova inlagd dragon, bra tips.
finns det inlaggd oregano med? måste ha sjuka mängder för få ok smak ju, och det blir ingen bra konsistens med sjuka mängder oregano heller i pasta såser typ.
är det denna du menar? man finhackar sen eller? Werners
https://static.mathem.se/shared/imag...-werners-2.jpg
Werners har bra grejer
Kan rekommendera peppar ifrån wgs.se
Fantastiskt
Kör Lohmanders nästan precis alltid och när det vankas färdig bea, använder den som snabbmat kan man säga.
För annars gör jag mest egen.
Den inlagda dragonen är riktigt bra faktiskt, blev jätte förvånad när jag testade den och hur god den är och att den faktiskt kan ersätta en bra färsk dragon.
Färsk dragon köper jag i princip aldrig, då den saknar smak eller har för lite.
En gång stod det typ 20 krukor i hyllan, gjorde som jag alltid gör och gnuggar ett blad mellan fingrarna och den gången inte en enda som ens luktade det allra minsta dragon, men oftast brukar det finas någon kruka som har lite dragon lukt.
Bäst är hemma odlad, där förstår man hur aromatisk dragon faktiskt är.
Jag köper Santa Marias inlagda dragon, den köps in på ett grossistställe, sist kostade den väl en hundring tror jag
Inte speciellt dyrt med tanke på att den är fullpackad med bland.
Vart man hittar den där du bor vet jag inte, ser den inte i någon normal affär här.
Coop hade en annat märke som var bra också, men där har jag inte varit på åratal, så vet inte om de har den fortfarande.(Och då stora coop.)
Det är nog svårt med inlagd oregano och med tanke på att bladen är så små.
Om du inte har testat, så testa mexikansk Oregano, för den har en annorlunda smak än den vi är van vid, finns även grekisk.(Fråga mig inte hur de smakar, för det kan jag ändå inte beskriva.)
Lustigt du nämner peppar, då jag och polaren tänkte köpa oss storpack och en kilos förpackningar, sen tänkte vi vacuumpacka dom i mindre.
Werner hade inga storpack, men tellicherry hade dom, den är ju god, ser det är typ ett gourmetställe och sen lite inriktat till restauranger