2023-08-27, 18:11
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
De som fant han sa at han var "stiv" og det vil si at han hadde vært død i minst 2timer.

Nettopp. Det er av den grunn jeg har lagt til grunn at morderen(e) har hatt meget romslig med tid i etterkant og kan ha tillat seg nesten hva-som-helst og likevel rekke å spise middag før sporsikring søk ble iverksatt.
Citera
2023-08-27, 18:27
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Som det har blitt skrevet i denne tråden flere ganger allerede: Det må alltid foreligge obduksjonsrapport før man kan slå drapsalarm uavhengig hvor opplagt det er at vedkommende er drept

Dette ble nevt tidligere...
Citera
2023-08-27, 18:28
Medlem
"– Ingen er foreløpig pågrepet i saken. Jeg vil ikke kommentere om noen er siktet, sier Henriksen til NTB søndag."

"Det har gått så lang tid fra drapet skjedde at politiet nå er i gang med et møysommelig arbeid med å kartlegge bevegelser og opplysninger fra vitner opp mot tekniske opplysninger i saker. Etter å ha konsentrert etterforskningen rundt åstedet og lokalt i nærområdet ser politiet nå også etter mulige forgreininger utover dette området, opplyser politiadvokaten."

"Politiet har varslet at de vil holde en pressebrifing i Hønefoss mandag."
https://www.nettavisen.no/jonas-aars...s/5-95-1290654
Citera
2023-08-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Nettopp. Det er av den grunn jeg har lagt til grunn at morderen(e) har hatt meget romslig med tid i etterkant og kan ha tillat seg nesten hva-som-helst og likevel rekke å spise middag før sporsikring søk ble iverksatt.

ja, dette var nok godt planlagt, og ikke i affekt.

Dette var et typisk sted for brønnboring (JAH nevner i podacasten med Jan Erik L. at det ofte var dårlige veier han måtte forsere på den type oppdrag). og han har blitt bedt om å komme på befaring.

Som tidligere nevnt her kan det være at noen har benyttet hytteeieres navn og tatt kontakt via JAHs hjemmeside. IP-adressen til den som skrev dette inn kan være vanskelig å spore, hvis mulig i det hele tatt.

Drapsmannen kan på flere måter ha kommet seg til og fra hytta uten å legge igjen digitale spor, eller å la seg avbilde langs veien.

Dette kan kan ta lengre tid å løse enn det man kanskje trodde i starten
Citera
2023-08-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
De som fant han sa at han var "stiv" og det vil si at han hadde vært død i minst 2timer.

Var det ikke så at "pinen" ble sendt før eller rundt kl 8.00 på morgenen? I podkasten sier de at vennen/kollegaen ikke oppnådde kontakt... spm er når forsøkte han få kontakt? Hele dagen? Hvorfor reagerte han ikke før? Og dersom pinen ble sendt så tidlig så kan han ha vært død i mange timer, kanskje siden morgenen når han ble funnet. GM kan ihvertfall da ha rukket tilbake på evt jobb, og ha sitt "alibi" der....

Noe annet jeg lurer på- hvem eide bobilen som gikk med i første brannen? Var det en av de involverte i den neste brannen (betongbilen) ? Kan man tenke seg at eier av bobil fikk den brent for forsikringsutbetaling på en bobil som hadde stått leeenge?
Citera
2023-08-27, 18:35
Medlem
I saker hvor drap er åpenbart venter man gjerne ikke på obduksjonsrapport (tar gjerne litt tid før en slik klar uansett) før man slår "drapsalarm"
Citera
2023-08-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milleniumumsen
Var det ikke så at "pinen" ble sendt før eller rundt kl 8.00 på morgenen? I podkasten sier de at vennen/kollegaen ikke oppnådde kontakt... spm er når forsøkte han få kontakt? Hele dagen? Hvorfor reagerte han ikke før? Og dersom pinen ble sendt så tidlig så kan han ha vært død i mange timer, kanskje siden morgenen når han ble funnet. GM kan ihvertfall da ha rukket tilbake på evt jobb, og ha sitt "alibi" der....

Noe annet jeg lurer på- hvem eide bobilen som gikk med i første brannen? Var det en av de involverte i den neste brannen (betongbilen) ? Kan man tenke seg at eier av bobil fikk den brent for forsikringsutbetaling på en bobil som hadde stått leeenge?
Citat:
Hvorfor reagerte han ikke før?
Jeg vet ikke tidspunktet for når han og andre bekjente kontaktet politiet og meldte fra om bekymring.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Det var bekjente av den avdøde mannen som kontaktet politiet da de ikke fikk kontakt med ham, og det var også bekjente som fant mannen død."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...d-30-ved-hytte

"Det var bekjente som tok kontakt med politiet og meldte om bekymring da de ikke fikk kontakt med ham. Det var også bekjente som fant mannen og meldte fra til politiet torsdag ettermiddag. Mannen ble funnet i nærheten av en hytte, øst for Vestre Bjonevatnet."
politiet.no
Citera
2023-08-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Hva var begrunnelsen? Underholdningsverdi?

Begrunnelsen var at de «nøye har vurdert at dette er i allmenn interesse og at det bar preg av planlegging» eller noe i den duren
Citera
2023-08-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Dette ble nevt tidligere...

Ja, blir litt matt av at det stadig refereres til at de ikke slo full drapsalarm med en gang. Det kan tydeligvis ikke nevnes for mange ganger når folk her inne ikke evner å lese seg bakover i tråden 🥲
Citera
2023-08-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke tidspunktet for når han og andre bekjente kontaktet politiet og meldte fra om bekymring.
Jeg mener jeg har hørt eller lest at kollegaen fant han rundt kl 17? mulig jeg husker feil da
Citera
2023-08-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
I saker hvor drap er åpenbart venter man gjerne ikke på obduksjonsrapport (tar gjerne litt tid før en slik klar uansett) før man slår "drapsalarm"

Stemmer det, senest i går gikk politiet umiddelbart ut og sa det var drap. Så vet ikke helt hvor denne forumsannheten om at man alltid må vente på obduksjonsrapport kommer fra.
Citera
2023-08-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milleniumumsen
Jeg mener jeg har hørt eller lest at kollegaen fant han rundt kl 17? mulig jeg husker feil da

Det er riktig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in