2023-08-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Syntes det mye rart i denne saken. Virker på meg som om Jonas var en luring som sjeldent fortalte sannheten. Kjøper ikke at noen andre tilfeldigvis har begynt å tenne på alt rundt ham som hevn.

Den første brannen/bobilen: Dette tror jeg er eier av bobilen og Jonas som har gjort for å heve forsikringspenger på den gamle bobilen. Det at de ikke hadde forsikring på lageret gjør at politiet ikke mistenker dem. Men de kan f.eks ha fjernet det meste av dyrt verktøy kvelden før sånn at de egentlig ikke tapte noe av stor verdi.

Brannen i sement lastebilen: Nå har Jonas sett hvor enkelt vennen med bobilen fikk igjen på forsikringen så ideen om bilbrann er nå en løsning på fremtidige økonomiske problemer. Jonas sier i podcasten Avhørt at han hadde pusset opp lastebilen for 300 000,- og at han kan dokumentere at den var verdt 700 000,- sånn at han tapte på at den ble brent opp. For meg er dette en av flere steder der jeg syntes man åpenbart hører på han at han lyver(men det er kanskje bare meg?). Jeg kan se for meg følgende scenario: Jonas oppdager en eller annen fatal feil på lastebilen før han skal vise den til en potensiell kjøper. Han har fikset den opp selv sier han. Et gammelt vrak av en lastebil som nå har blitt helt restaurert og skal selges for 700 000,-. Enten det eller så har han visst om denne feilen på bilen i lengre tid og som gjør den i praksis verdiløs. Han fikser den opp kosmetisk, legger ut annonse av den for salg og avtaler til og med en visning. Så får han den tent på og hever forsikringspenger med annonsen av bilen som delvis bevis på hvilken verdi den har.

Har en følelse av at Jonas har rotet seg bort i noe som gjør at han og de involverte skyldte mye penger til feil folk. Salget/brannen av lastebilen skulle dekke dette. Men så har Jonas brutt avtaler og fått kalde føtter. Begynt å fortelle en historie til politiet og andre hvor han selv fremstår helt uskyldig. Dette har provosert og eskalert

Enig. Dette har vært min tanker helt fra starten. (Pluss minus) og uansett hvor mange andre teorier, scenarioer og rykter som har dukket opp, så går jeg alltid tilbake til dette.

Jeg syns i tillegg at det var en tydelig forskjell på måten J fortalte om hendelsene rundt brannene og forsikringssvindelmistankene, enn når han feks forteller om overfallet og de siste hendelsene i episode 2. Det høres ut som at han snakker sant når han snakker om det siste, mens mtp brannene og det han forteller ang "spøken" høres for meg VELDIG ut som at han bare juger.
Citera
2023-08-25, 10:32
Medlem
Det står forresten på ringblad nå at Avhørt må gjøre endringer i episode 3, men at den kommer ila dagen. Deretter vil det ta noen dager før neste episode legges ut.
Citera
2023-08-25, 10:39
Medlem
Har inte norge ett eget forum. Intressant fall men man fattar ju bara 60-70% av vad ni skriver, iaf jag. Lättare läsa danska typ
Citera
2023-08-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredpung
Har inte norge ett eget forum. Intressant fall men man fattar ju bara 60-70% av vad ni skriver, iaf jag. Lättare läsa danska typ

kan du läsa danska så borde inte norska vara ett problem... jævla rasist.
Citera
2023-08-25, 10:46
Medlem
geir44s avatar
Citat:

Flashback tillåter svenska danska norska och engelska. Och hur är det ens möjligt att inte kunna läsa andra nordiska språk?
Citera
2023-08-25, 10:49
Medlem
Citat:

Du kan jo, tja, scrolle forbi hvis det blir for komplisert for deg.
Citera
2023-08-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loff1
Du kan jo, tja, scrolle forbi hvis det blir for komplisert for deg.
Varför har ni i inget eget forum. Finns det inga norska sidor :P
Citera
2023-08-25, 11:05
Medlem
Hva tenker dere om denne hypotesen, postet i innlegg nr 64 her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1706343-jonas-aarseth-henriksen-drept/page/4/#comments
? (Se spoiler. Innlegget blir nok ikke stående i lang tid på KG)
Citera
2023-08-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Flashback tillåter svenska danska norska och engelska. Och hur är det ens möjligt att inte kunna läsa andra nordiska språk?

Går läsa delvis men hittar flera ord jag inte fattar. Men innerbörden brukar man förstå men vissa detaljer försvinner då man ej kan ett språk till 100% danska kan va svårt fatta då dem pratar men lättare läsa
Citera
2023-08-25, 11:09
Medlem
Citat:
Varför har ni i inget eget forum. Finns det inga norska sidor :P
Det er vanskelig å diskutere slike saker på de norske forumene der det er slik at innlegg som inneholder spekulasjoner blir fjernet.
Citera
2023-08-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er vanskelig å diskutere slike saker på de norske forumene der det er slik at innlegg som inneholder spekulasjoner blir fjernet.

Aha då förstår jag.
Citera
2023-08-25, 11:17
Medlem
Citat:
Går läsa delvis men hittar flera ord jag inte fattar. Men innerbörden brukar man förstå men vissa detaljer försvinner då man ej kan ett språk till 100% danska kan va svårt fatta då dem pratar men lättare läsa
Fetad: Jeg hadde det på samme måte med svensk tekst for noen år siden. Jeg valgte å oversette de enkeltordene som jeg ikke kjente betydningen av og og jeg oversatte deler av setninger som jeg ikke forsto. Nå, etter at jeg har lært mer svensk (ved å lese mye svensk tekst og ved å oversette), er det veldig sjelden at jeg må oversette enkelte ord for å forstå hele innholdet i en setning skrevet på svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in