Citat:
Ursprungligen postat av
BattlestarValhalla
Nej, tvärtom skulle jag säga. Vad jag kunde se var det kanske 5 personer på plats men det var ju också på dagtid då folk jobbar

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om en jippoträning med massa "aktiviteter" och publik. AIK, som andra klubbar, är ju bra på det inom fotbollen. Själv har jag aldrig riktigt förstått syftet av att kolla på en träning. Dessutom tränar ju AIK på Ritorp innan de flyttar till Hovet i början på september. Tråkigare ishall på jordklotet får man nog leta efter.
Jag konstaterar dock att det är mäkta imponerande av SSK och det är en härlig hajp som förmodligen ger bra energi till spelarna. Snyggt att man presenterar andra lag också. 2500 pers är ingen dålig siffra.
Många klubbar gör ju så här för sina fans.
Skellefteå har väl tradition att ha fullsatta läktare på första passet har jag för mig.
Sen är de inte första ispasset nu för tiden, som det var förr (skulle jag tro). Lagen har nog kört några pass innan.
Förr mins jag att spelarna kunde se riktigt stela ut med nytt material och kroppar som inte stått på skridskorna på ett par månader och så ser de inte riktigt ut idag.
SSKs arrangemang har ändrats en del genom åren. Allt ifrån bara A-lag och internmatch till, livemusik, rökkanoner osv till årets lite mer lugnare men klart uppskattade arrangemang.
Det har varit en tradition ganska många år att gå på första träningen. Ofta kommer folk i kortbyxor då det brukar vara varmt ute och sitter och fryser i arenan, på samma sätt brukar de va dom första träningsmatcherna i de mindre rinkarna då man får gå ut och värma sig i pauserna

I år delade man ut gratis glass (sponsor), hade intervjuer och presentationer av spelare och efter allt fanns alla spelare tillgängliga för autografskrivning.
Vissa år har man även haft någon större överraskning i form av kontraktsskrivning av ny "stjärna".
Hemvändande spelare brukar få lite extra applåder osv.
I år Var det Dyk och Blomstrand som var de hetaste, och Videll så klart.
Rolig att även Damlaget fick vara med och visa upp sig lite mer då dom också satsar.
Publiksiffran är en uppskattning men ca 2500 tror jag är rekord för SSK vilket är roligt.
De är ett stort intresse kring SSK just nu vilket märks i hela stan. Det är höga förväntningar på att den nya satsningen ska ge resultat.
Att man dessutom gick från negativt kval till att spela slutspel året efter ger så klart också mersmak.
Många tunga år i Hockeyallsvenskan har satt sina negativa spår på många sätt och nu börjar de äntligen kännas positiva vibbar igen.
SSK är också sen många år noga med att ha en bra relation till sina fans.
Man spelar även brännboll och grillar tillsammans varje sommar, sen säkert 20 år tillbaka.
Klubben förstår vidden av att ha ett nära samarbete med sina fans, och sen några år har man även kontinuerliga möten med supporterklubben för att hitta lösningar som ger fansen mer inblick och delaktighet i klubben och A-laget samtidigt som klubben kan ha önskningar åt andra hållet.
Läktarkulturen betyder väldigt mycket bland SSKs fans och det är också nåt spelarna ofta pratar om, trycket på läktarna i Scaniarinken och närheten till fansen.