2023-09-07, 19:28
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Dags för SSK att spela ännu en träningsmatch. I morgon möter man Västervik.
Jag tror det kan bli en bra värdemätare då man får möta ett lag från samma serie.
Trist är att Videll fortfarande är sjuk. Många har befarat att hans skada som satte stopp för slutspelet förra säsongen spökat men tydligen har han fått Covid och nu varit sjuk i snart 2 veckor. Ingen bra start på säsongen.
Västervik har jag noll koll på just nu men är ju ett lag som helt klart ska ligga i den nedre halvan av tabellen. Niklas Falk som tränare och har blivit av med 24 årige forwarden William Wiå till SSK.
Hoppas på mycket publik och ännu en match med bra drag, trots att det bara är en träningsmatch.
Heja SSK!

Och i morgon är det bara 2 veckor kvar till seriepremiären!
Släpp pucken!!!
Citera
2023-09-07, 19:54
Medlem
many99s avatar
AIK möjligt
Nybro kanske
Tingsryd kanske
Västerås möjligt
Djurgården möjligt

En av fem lag jag vill i serien SHL.
Citera
2023-09-11, 19:42
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Så här tippar jag serien 23/24.
Det är väldigt svårtippat men Brynäs bör vinna serien, om dom håller för pressen.
Sen är det nog väldigt jämt där dom 6-7 första lagen kommer va väldigt tighta.
Jag tror det kan bli den jämnaste serien på väldigt väldigt länge.
Botten kommer också att bli jämn men vid jul kommer nedre halvan vara klar.
4 lag kommer att slåss in i det sista om vilka som ska hamna i botten.

Brynäs
Södertälje
Björklöven
Djurgården
Västerås
AIK
Mora
Karlskoga
Almtuna
Västervik
Östersund
Nybro
Tingsryd
Kalmar

Hur galet är det inte att halva serien (7 lag) består att tidigare Elitserieklubbar!
Vem bry sig om SHL när Allsvenskan ser ut så här
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2023-09-11 kl. 19:45.
Citera
2023-09-12, 03:18
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hprospects99
Dif är nya AIK…

Många fans tippar Brynäs och Björklöven högt men jag tippar AIK högt.

Nästa säsong gäller SHL.
Senast redigerad av many99 2023-09-12 kl. 03:23. Anledning: Klivet upp i SHL
Citera
2023-09-19, 17:08
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Galet drag här inne
Många som är laddade inför seriepremiär.
Släpp Pucken!!!

1.Vilket lag kommer att floppa?
2.Vilket lag sparkar tränaren först?
3.Vilka går upp?
4.Vilka åker ur?

Jag tror...
1. Brynäs. Dom har galet stor press på sig och är stora favoriter. Allt annat än att inte gå till SHL direkt är en flopp.
2. AIK. Deras satsning kommer nog inte bli så lyckad och då är det många fans som är otåliga (om dom inte bra bryr sig om fotboll).
3. Södertälje. Klassiska SSK bygger för att avancera. Förra säsongen var riktigt bra men hade i stort sätt bara Videll som hade det lilla extra. I år har man ett jämnare och bättre lag och skräller med att gå upp.
4. Almtuna. Egentligen tror jag dom kommer någonstans i mitten. Men dom saknar publik och engagemang, ungefär som IK Pantern och börjar de gå dåligt lär de kunna rasa hela vägen ner i div 1.
Citera
2023-09-19, 17:18
Medlem
many99s avatar
Jag tippar...
1. SSK.
2. SSK.
3. AIK, DIF, Västerås eller TAIF.
4. Almtuna.
Citera
2023-09-19, 20:08
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Nytillkomna lag: Brynäs IF (SHL), Nybro Vikings (Hockeyettan)

Kul!

Bofors IK är med i HA serien.
Senast redigerad av many99 2023-09-19 kl. 21:00. Anledning: Öla
Citera
2023-09-20, 11:49
Medlem
Irwin.r.schysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Så här tippar jag serien 23/24.
Det är väldigt svårtippat men Brynäs bör vinna serien, om dom håller för pressen.
Sen är det nog väldigt jämt där dom 6-7 första lagen kommer va väldigt tighta.
Jag tror det kan bli den jämnaste serien på väldigt väldigt länge.
Botten kommer också att bli jämn men vid jul kommer nedre halvan vara klar.
4 lag kommer att slåss in i det sista om vilka som ska hamna i botten.

Brynäs
Södertälje
Björklöven
Djurgården
Västerås
AIK
Mora
Karlskoga
Almtuna
Västervik
Östersund
Nybro
Tingsryd
Kalmar

Hur galet är det inte att halva serien (7 lag) består att tidigare Elitserieklubbar!
Vem bry sig om SHL när Allsvenskan ser ut så här

Vilket fiasko för DIF enligt din tippning.

Tippar

1. Brynäs
2. DIF
3. Björklöven
4. Södertälje
5. Mora
6. Västerås
7. AIK
8. Östersund
9. Karlskoga
10. Nybro
11. Almtuna
12. Tingsryd
13. Västervik
14. Kalmar
Citera
2023-09-20, 15:17
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av many99
Jag tippar...
1. SSK.
2. SSK.
3. AIK, DIF, Västerås eller TAIF.
4. Almtuna.
Brynäs under topp 4!? De vore kul att se
Citat:
Ursprungligen postat av Irwin.r.schyster
Vilket fiasko för DIF enligt din tippning.

Tippar

1. Brynäs
2. DIF
3. Björklöven
4. Södertälje
5. Mora
6. Västerås
7. AIK
8. Östersund
9. Karlskoga
10. Nybro
11. Almtuna
12. Tingsryd
13. Västervik
14. Kalmar
Ja Djurgården ser nog allt annat än topplacering som ett fiasko, men de är många som kommer att slåss om de övre placeringarna i år.
Topp 5 tror jag kan bli galet jämt och då kan nog vem som helst hamna 1-2 eller lika väl 4-5.
Citera
2023-09-21, 00:09
Medlem
Max Powers avatar
Mitt tips ser ut som följer...

1. Brynäs
2. Björklöven
3. Södertälje
4. Djurgården
5. Karlskoga
6. Västerås
7. Mora
8. AIK
9. Östersund
10. Almtuna
11. Tingsryd
12. Nybro
13. Västervik
Citera
2023-09-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Galet drag här inne
Många som är laddade inför seriepremiär.
Släpp Pucken!!!

1.Vilket lag kommer att floppa?
2.Vilket lag sparkar tränaren först?
3.Vilka går upp?
4.Vilka åker ur?

Jag tror...
1. Brynäs. Dom har galet stor press på sig och är stora favoriter. Allt annat än att inte gå till SHL direkt är en flopp.
2. AIK. Deras satsning kommer nog inte bli så lyckad och då är det många fans som är otåliga (om dom inte bra bryr sig om fotboll).
3. Södertälje. Klassiska SSK bygger för att avancera. Förra säsongen var riktigt bra men hade i stort sätt bara Videll som hade det lilla extra. I år har man ett jämnare och bättre lag och skräller med att gå upp.
4. Almtuna. Egentligen tror jag dom kommer någonstans i mitten. Men dom saknar publik och engagemang, ungefär som IK Pantern och börjar de gå dåligt lär de kunna rasa hela vägen ner i div 1.

1. Djurgården. Mycket hajp för ett lag som hade bättre trupp föregående säsong.. köper inte riktigt narrativet men det bekräftar också min tes att hockeymedia är extremt kåta på Djurgården. En, två nyckelskador och Dif är ett mittenlag som bäst. Det som talar för diffen är att man inte är favoriter denna säsong och att man har kontinuitet i garpen som tränare. Förra säsongen var STÖKIG.

2. AIK. Men den är osäker ändå. AIK har en ny sportchef som jag fått känslan för inte är en sådan som får panik och börjar ändra saker direkt. Jag tror ett sådant besked kommer sent, runt januari. Pajen har själv varit ute i media och sagt att AIK ligger efter i utvecklingskurvan för denna säsong, och att man ska vara som bäst i november/december. Så vi får nog räkna med att han står emot påtryckningar från supporterhåll (som är större än på flera säsonger) i början. Men att det är upp till bevis nu för Blomman och att hans jobb hänger på en skör tråd är väldigt sant. Man har också större krav denna säsong. Jag tror han ryker först ändå.

3. Brynäs. Tror inte man floppar. Man har landat i nedgraderingen och verkar accepterat faktumet. Press, absolut. Men jag tror man klarar det. Hoppas dock på någon skräll!

4. Kalmar. De är inte rustade och truppen är alldeeeeelles för dålig. Man mötte ett försäsongssvagt AIK nyligen och hade inte en chans. Almtuna brukar prestera bra med små medel, man har också en bra coach. Så där är nog en konkurs en större fara.
Citera
2023-09-22, 00:12
Medlem
Tar mig friheten att tippa premiären! Det är äntligen dags!

Brynäs - AIK 4-1
Brynäs har levererat på försäsongen. AIK har inte det och är knappast i samma form som man var mot Modo i kvartsfinalen. Många skador under försäsongen dessutom. Tror Brynäs tar denna ganska komfortabelt (tyvärr).

Mora IK - Södertälje SK 4-3
Två jämna lag på pappret med liten fördel SSK. Mora avfärdade SSK förra slutspelet men nu är truppen och ledarstaben till stora delar ny. Tror detta blir jämnaste matchen denna omgång. SSK är bra, men tror Mora vinner hemma.

Karlskoga - Östersunds IK 4-1
Grisiga Bofors plockar denna. Denna match ska Östersund inte ta poäng i, när det kommer till premiär.

Västerås - Almtuna 5-2
Kvällens målrikaste match hamnar i Västerås. Storsatsande Västerås mot ett Almtuna som gör det bra med små medel. Västerås är bättre.

Nybro Vikings IF - Tingsryds AIF 3-1
Nybro kan absolut klara kontraktet i år och en nyckelmatch är mot TAIF. Jag tror man klarar 3 poäng i sin hemmapremiär i en kokande lada mot ett Tingsryd som alltför ofta osar mediokert och grått.

Västerviks - Kalmar 4-2
Kalmar är för dåliga. Man fick beskedet försent och truppen ser ut därefter. Västervik kommer slåss i botten som förra säsongen och borde egentligen spela i hockeyettan. Men denna match ska man bara ta.

Djurgården - Björklöven 4-2
Skador stör i Björklöven och Dif har väl sett helt okej ut ändå. Kokande hovet lär inte göra det sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in