Citat:
Ursprungligen postat av
Enders.Aldebrink
Galet drag här inne

Många som är laddade inför seriepremiär.
Släpp Pucken!!!
1.Vilket lag kommer att floppa?
2.Vilket lag sparkar tränaren först?
3.Vilka går upp?
4.Vilka åker ur?
Jag tror...
1. Brynäs. Dom har galet stor press på sig och är stora favoriter. Allt annat än att inte gå till SHL direkt är en flopp.
2. AIK. Deras satsning kommer nog inte bli så lyckad och då är det många fans som är otåliga (om dom inte bra bryr sig om fotboll).
3. Södertälje. Klassiska SSK bygger för att avancera. Förra säsongen var riktigt bra men hade i stort sätt bara Videll som hade det lilla extra. I år har man ett jämnare och bättre lag och skräller med att gå upp.
4. Almtuna. Egentligen tror jag dom kommer någonstans i mitten. Men dom saknar publik och engagemang, ungefär som IK Pantern och börjar de gå dåligt lär de kunna rasa hela vägen ner i div 1.
1. Djurgården. Mycket hajp för ett lag som hade bättre trupp föregående säsong.. köper inte riktigt narrativet men det bekräftar också min tes att hockeymedia är extremt kåta på Djurgården. En, två nyckelskador och Dif är ett mittenlag som bäst. Det som talar för diffen är att man inte är favoriter denna säsong och att man har kontinuitet i garpen som tränare. Förra säsongen var STÖKIG.
2. AIK. Men den är osäker ändå. AIK har en ny sportchef som jag fått känslan för inte är en sådan som får panik och börjar ändra saker direkt. Jag tror ett sådant besked kommer sent, runt januari. Pajen har själv varit ute i media och sagt att AIK ligger efter i utvecklingskurvan för denna säsong, och att man ska vara som bäst i november/december. Så vi får nog räkna med att han står emot påtryckningar från supporterhåll (som är större än på flera säsonger) i början. Men att det är upp till bevis nu för Blomman och att hans jobb hänger på en skör tråd är väldigt sant. Man har också större krav denna säsong. Jag tror han ryker först ändå.
3. Brynäs. Tror inte man floppar. Man har landat i nedgraderingen och verkar accepterat faktumet. Press, absolut. Men jag tror man klarar det. Hoppas dock på någon skräll!
4. Kalmar. De är inte rustade och truppen är alldeeeeelles för dålig. Man mötte ett försäsongssvagt AIK nyligen och hade inte en chans. Almtuna brukar prestera bra med små medel, man har också en bra coach. Så där är nog en konkurs en större fara.