2023-10-22, 15:03
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Två pressade coacher som möts. Blomman i AIK har också avgångskrav hängandes över sig.
Ingen överraskning för någon att dessa båda hänger löst. Bara ägg i raden när de skrev på.

Blomman som aldrig blommar. Tror inte ens han kastas in i den allmänna tränar-tombolan när hans tid att lämna posten i AIK kommer. Den kompassen pekar rakt mot komposten. Och jag tror det blir så under säsongen, Stillman finns ju att tillgå för Gnaget.

Men vem vet, HV vevar ju på sin intern-tombola just i detta nu och kanske har någon pillat in Stillmans namn där för att spä med lite nytt blod. I den tombolan snurrar väl annars Davidsson och Gustafsson för lång och trogen gudstjänst, Lindbom för att han har avgjort en SM-final, Sundh för att han fyller år idag och kanske ytterligare någon relik som fått in en fot.

Nog med HV71 i tråden om Allsvenskan för den här säsongen, men vad som gör deras nyblandning intressant för oss här är Tomas Montén.

Montén ska ju med säkerhet in i tombolan om tränar- och sportchefsrollerna i Djurgården. Kanske ”Säcken” har en plats där också i någon rådgivarroll. Det är nog läge att börja fila på ordvitsar om ekorr-julen, Tomtén och Säcken, Djurgårdens klapp-kassa, publiken som klappar ihop o.s.v.
Stay tuned.
Citera
2023-10-22, 15:58
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det är verkligen mycket märkligt hur dåligt seniorhockeyn går i stockholmsområdet. När TV-pucken skall avgöras så är ofta något av Stockholms lag bland finalisterna. Nu på onsdag vankas derby på Globen. Hur många tomma stolar får vi se? Hade ju varit skoj med en utsåld glob men för det skulle nog AIK och DIF båda varit topplag och inte lag som kämpar för att ligga kvar i Allsvenskan, fast kanske det blir fullt ändå för det var ju inte direkt igår lagen möttes i ett ishockeyderby.

Ja trist, hade varit kul om det var Brynäs, Dif, aik och ssk i topp o typ tio poäng längre ned björklöven o Västerås. Då skulle varje derby och möte med Brynäs vara extremt viktigt.

Jag jobbar på onsdag natt annars hade jag gärna sett den matchen men det är som du skriver, inte lika roligt när lagen ligger i mitten eller på nedre halvan. Förlora mot lag som Kalmar är pinsamt. Hade sparkat Garpenlöv. Det här är ju hans andra säsong i Dif o det funkar helt enkelt inte.
Citera
2023-10-22, 16:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
2022/23 var båda i Hockeyallsvenskan.

Citat:
https://www.difhockey.se/article/ec2...skan-2022-2023
Ja jävlars vad tiden går fort så för mig märkligt och vad anonyma de var för mig förra säsongen.
Citera
2023-10-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ja jävlars vad tiden går fort så för mig märkligt och vad anonyma de var för mig förra säsongen.
Ja, frågan är om de kommer att spela i Globen den här säsongen. Blir nog Hovet för Globen ska ju byggas om.
Citera
2023-10-23, 08:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja, frågan är om de kommer att spela i Globen den här säsongen. Blir nog Hovet för Globen ska ju byggas om.
Med risk för att skriva nåt galet igen så påstår jag att de i övermorgon iaf spelar i Globen för en kompis till mig sa han köpt biljett dit men som sagt det är hörsägen
Citera
2023-10-23, 11:15
Medlem
Citat:
Med risk för att skriva nåt galet igen så påstår jag att de i övermorgon iaf spelar i Globen för en kompis till mig sa han köpt biljett dit men som sagt det är hörsägen
Ok, bra att få veta det. Vet du när Globen ska börja byggas om?
Citera
2023-10-24, 16:32
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Södertälje har just värvat Stelio Mattheos, Kanadick/grek från Chicago Wolves AHL.
Han värvas som en spelare som ska få en framträdande offensiv roll och för att skapa konkurrens i laget.
Det hela känns dock märkligt.
Han gjorde 6 poäng (2+4) på 20 matcher förra säsongen och hade -17.
Året innan 10 poäng (2+8) på 59 matcher och -8.
Hur tänker man här!?

De finns många spelare som underpresterar i årets trupp.
Sämst är väl Blomstrand, som fansen skramlade ihop till. Han har svårt att hänga med, på samma sätt som när han spelade i SSK redan för några år sedan.
Sen har vi Liljewall och Dahlström som ser märkbart långsammare ut än tidigare.
Liljewall hade skadebekymmer 20/21 i Timrå, gjorde 20 poäng på 46 matcher förra säsongen men så här långt har han sett riktigt trög ut i år. Kanske har han någon känning eller så har han bara blivit för gammal.
Dahlström har varit en av serien snabbaste spelare så sent som förra säsongen. Han har aldrig varit en stor målskytt men en rejäl powerforward som är som bäst när han ligger på hårt och jagar, inte minst i boxplay. Den här säsongen har han inte alls lika bra fart och syns inte alls lika mycket som tidigare.

Om Mattheos nu ska in i en framträdande kedja och få mycket speltid går ju 4e kedjan bort och jag tror att man låter Dahlström fortsätta spela med Wiå och Bjerselius.
Men Liljewall och Blomstrand ska nog känna sig lite pressade att kanske hamna på bänken framöver, OM Mattheos nu verkligen har något att bidra med.

Har sportchef Georgsson hittat ett guldkorn och sett något andra har missat, och vad säger fansen om man bänkar facebookcoachernas tänkta favorit Blomstrand?

Mattheos kom till Templet under tisdagen men frågan är om han är med redan i morgon borta mot Karlskoga.
SSK behöver poäng och ska mer press på spelarna få krampen i laget att släppa?
Jag är skeptiskt.
Citera
2023-10-24, 18:39
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Södertälje har just värvat Stelio Mattheos, Kanadick/grek från Chicago Wolves AHL.
Han värvas som en spelare som ska få en framträdande offensiv roll och för att skapa konkurrens i laget.
Det hela känns dock märkligt.
Han gjorde 6 poäng (2+4) på 20 matcher förra säsongen och hade -17.
Året innan 10 poäng (2+8) på 59 matcher och -8.
Hur tänker man här!?
Tänkte och tänkte, vem går inte igång på den härliga porrstjärne-auran över namnet Stelio Mattheos. Inte blev det sämre då den första träffen som kom upp när man youtubade honom var när han ger en Jonny Hooker öppet mål. Första träffen är ju alltid speciell. I övriga klipp på YouTube agerar han mest reciver i diverse våldsamma scener, men han presenterades ju också av SSK som ganska billig.

Ytterligare research gav vid handen att Stelio Mattheos faktiskt bara har en testikel, men som sagt: han vill tydligen inte ha så många kulor i pungen. Nä, men allvarligt talat behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut att detta inte var självvalt, varken avsaknad av hög lön eller testikel, men en strålande juniorkarriär följdes av cancer och strålbehandling, därav att karriären har gått lite i stå. Hans historia gör dock att det är mycket svårt att inte gilla vår nye klapphingst tycker jag.
Citera
2023-10-25, 00:27
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Tänkte och tänkte, vem går inte igång på den härliga porrstjärne-auran över namnet Stelio Mattheos. Inte blev det sämre då den första träffen som kom upp när man youtubade honom var när han ger en Jonny Hooker öppet mål. Första träffen är ju alltid speciell. I övriga klipp på YouTube agerar han mest reciver i diverse våldsamma scener, men han presenterades ju också av SSK som ganska billig.

Ytterligare research gav vid handen att Stelio Mattheos faktiskt bara har en testikel, men som sagt: han vill tydligen inte ha så många kulor i pungen. Nä, men allvarligt talat behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut att detta inte var självvalt, varken avsaknad av hög lön eller testikel, men en strålande juniorkarriär följdes av cancer och strålbehandling, därav att karriären har gått lite i stå. Hans historia gör dock att det är mycket svårt att inte gilla vår nye klapphingst tycker jag.
Hahaha du verkar ha läst allt jag missat.
Hoppas de kan bli en skräll.
Kanske behöver han få självförtroende och en rejäl chans.
Var han billig så kan de ju vara värd en chansning.
Ser han de här som sin stora chans att komma tillbaka lär han ju kämpa för de i alla fall, vilket är mer än många andra I SSK ser ut att göra just nu.

Vem tror du petas?

Jag hade gärna sett att man tog hem Hilmersson (7p på 7 matcher i Lindlöven) och gav Egor en ärlig chans.
Då kan man peta 3 spelare direkt.
De skulle röra om på riktigt!
Citera
2023-10-25, 00:51
Medlem
Citat:

Två derbyn i globen. Två derbyn på hovet utan bortaklack. Globen börjar väl renoveras i januari har jag för mig. Sista derbyt där för ett tag spelas 27e (elr däromkring) december, då har AIK hemma.
Citera
2023-10-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Två derbyn i globen. Två derbyn på hovet utan bortaklack. Globen börjar väl renoveras i januari har jag för mig. Sista derbyt där för ett tag spelas 27e (elr däromkring) december, då har AIK hemma.
Tack, varför ingen bortaklack? Vet du om det kommer att bli mer eller mindre platser på Globen?
Citera
2023-10-25, 01:16
Medlem
Citat:
Tack, varför ingen bortaklack? Vet du om det kommer att bli mer eller mindre platser på Globen?

Ur ett säkerhetsperspektiv så går det helt enkelt inte med bortaklack på Hovet när det är derby. Det skulle kräva att man ställer kravallutrustad polis på tre lodräta rader, tar bort några hundra platser för att ha en demilitariserad zon och låser in hemmafansen efter match så bortafansen kan ta sig ut och hem säkert. Det kostar skjortan, riskerna är för stora och är inte värt det, då kan man hellre sälja ut hela Hovet till bara hemmafans.

Ang. Globen så vet jag inte om maxkapaciteten ska höjas eller sänkas. Det enda jag vet är att taket ska bli höj och sänkbart så det är mer anpassat till en match i hockeyallsvenskan där man kanske möter Kalmar hemma en grå onsdagskväll. Då ska det gå och sänka taket på något vänster så det inte ser lika tomt ut. Jag tror DIF och AIK är väldigt måna om att det inte ska se ut som i Malmö, där Redhawks spelar i en jättestor arena men kanske fyller 50-60% av den så ser den öde ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in