Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Som jag skrev var det bl.a Omega men även Rolex, kunde som sagt köpa en DJ för 15 med länk...alltså visst de är AD men det är ju inte så att de ringer upp Rolex huvudkontor och säger att de nu sålt en klocka med X% de har säkerligen riktlinjer och säkerligen de senaste 3-5 åren. Men som sagt det innebär ju inte att du skulle kunna fått en bättre deal innan hypen slog till. Ed det sagt säger jag INTE att 25% var vanligt/troligt eller ens förekommande, men enormt mycket mer troligt än idag och sedan några år tillbaka.
Köpte 2016 eller kanske om det var 2017 förresten en Rolex GMT 16700 pepsi i kanonskick för 44k..den ligger väl på säkert 130-150 idag.
Nej, det var det inte. Det har aldrig förekommit 25% rabatt. Jag har hört med ett gäng vänner som varit i svängen i 20+ år, jag har även hört med folk som har som levebröd att sälja klockor. Jag har gått igenom alla erkända rolex forum och ingen där bevittnar eller nämner några 25%.
Jag är ganska ofta inne hos AD kollar klockor och snackar klockor. Jag skall fråga honom nästa gång jag är inne men tvivlar på att han säger annat än de jag skrivit.
Sen inte nog med det, så modellen han nämner släpptes för första gången 2016 på 38k dollar i retail och var slutsåld på listkunder i typ hela världen. Men jag antar internet ljuger och han har rätt, det var en iskall och död klocka ingen ville ha som han sen fick 25% under retail.
Du kan få en DJ idag för 15-20k. Finns otaliga modeller från 60-70 talet med plexiglas i dåligt skick som går för det. Men just den referenser du nämnde såldes för 34-37k 2010.