2023-08-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangostan25
Jag köpte en rolex i början när min karriär tog fart. Det är en fin submariner ”hulk” i full set med kvitto.

Jag trodde tjejer skulle bli imponerade(jag var ung och naiv och ganska osäker) de enda som kommenterade den var småbabbar och klockintresserade. Har aldrig träffat en tjej som typ ”oh har du en rolex”
Nej har aldrig hört talas om tjejer som intresserar sig för killars klockor, däremot fina bilar och bostäder.
Citera
2023-08-23, 19:00
Avslutad
Citat:
På chrono blir de sålda mellan 230-260 hela tiden. 280-300 är såklart i överkant men eftersom modellen inte görs längre, lär de bara öka. Kollar du snittvärdet på chrono så ligger de väl runt 260+ på de som blivit sålda.

Jag har blivit erbjuden byten i + kategorin, men inte tagit det då jag är ganska självsäker den kommer öka ganska friskt i framtiden pga hur rolex ser ut idag.

Vi diskuterar dock inte mig, eller vad min klockan är värd, jag har ett hum om det.

Jag svarar enbart på en jättedum kommentar om att någon klocka från rolex skulle va en bra entry klocka till en samlare(vilket jag inte kallar mig). Det är ungefär som jag skulle gå till en Ferrari ägare och bara: ja en mclaren hade varit coolare.

Det är du som är dum i huvudet och alla utom du verkar inse det. Du lägger ord i munnen på folk och skriver en massa osammanhängande strunt. Ingen vill ha din Hulk, särskilt inte för fantasisummorna du yrar om. Du har inte gjort en spänn på din sketna klocka förrän den är såld.
Senast redigerad av Alfons-Bokalen 2023-08-23 kl. 19:16.
Citera
2023-08-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Det är inte problematiskt att sälja en Hulk.
Det är däremot problematiskt för dig som okänd privatnisse att få mycket över 210.
Du har ingen aning om det du ser på Chrono säljs eller ens finns.
Och Chrono tar 6.5% av säljaren också.

Hulken var iskall och osäljbar som ny. 20%rabatt var inte omöjligt.
Den var aldrig någon begränsad upplaga.

Sluta tramsa.
Om inte du också är ghettobarn och i de kretsarna så kommer du aldrig ens tänka tanken på att möta upp valfri blatte på RinkebyTorg för att byta din Rolex mot en Icakasse sedlar.
Vad fan ska du med dem till?

Därmed inte sagt att det var ett dåligt köp ge 180 för din klocka.
Du har ju nu en pryl du ville ha. Kan ha kul med den och kommer förmodligen tjäna 10-20% om du säljer.
Det är inget fel med det.

varför skulle jag yra i mössan? Jag har blivit erbjuden 230 vid flertalet tillfällen. Jag har ingen anledning till att ljuga för dig? Vi diskuterar rolex, jag presenterade vilken rolex jag hade.. Thats it.

Pga de blev jag påhoppad av diverse som tycker delvis de är en fulklocka och nu du som säger den är osäljbar(?) du kan gå in på chrono o se hur många som säljs.. så nej... sluta nui
Citera
2023-08-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Det är du som är dum i huvudet och alla utom du verkar inse det. Du lägger ord i munnen på folk och skriver en massa osammanhängande strunt. Ingen vill ha din Hulk, särskilt inte för fantasisummorna du yrar om. Du har inte gjort en spänn på din sketna klocka förrän den är såld.

med "dumma" menade jag inte intelligensmässigt utan att det var ganska taskig kommetar.

Pallar dock inte sitta och tjafsa med massa på ett forum om vad min klocka är värd.

jag gör en + affär oavsett, så då är det en god affär.

Det var det enda jag ville framföra med mitt första inlägg.
Citera
2023-08-23, 20:27
Medlem
Citat:
varför skulle jag yra i mössan? Jag har blivit erbjuden 230 vid flertalet tillfällen. Jag har ingen anledning till att ljuga för dig? Vi diskuterar rolex, jag presenterade vilken rolex jag hade.. Thats it.

Pga de blev jag påhoppad av diverse som tycker delvis de är en fulklocka och nu du som säger den är osäljbar(?) du kan gå in på chrono o se hur många som säljs.. så nej... sluta nui

Varken du jag eller någon annan mer än annonsören vet vad som säljs finns eller bara anonnseras på alla,siter som existerar.
För inte är du så naiv att du tror en annons märkt med såld eller borttagen är en garant på att en försäljning kommit till stånd ?

Sedan ska du jobba på din läsförståelse som jag har överseende med då du var både ung och naiv för tre år sedan enl egen utsago.
Ingenstans har någon skrivit din klocka är osäljbar.

Som avslutning erbjuder jag dig 350000kr för din klocka.
Men jag har ingen avsikt att fullfölja affären.
Innan du har pengarna på kontot har ingen affär skett oavsett vad folk bjuder.

Sedan är ju 23o en bit från de 280 du nämnde och rent bedrövligt dåligt från de 380 du behöver få för att tjäna de 200 du också talar om.
Snarare I linje med de 10-20% jag hävdar.

Hursom.
Ta vara på dig och familjen.
Citera
2023-08-23, 20:35
Medlem
Citat:
Varken du jag eller någon annan mer än annonsören vet vad som säljs finns eller bara anonnseras på alla,siter som existerar.
För inte är du så naiv att du tror en annons märkt med såld eller borttagen är en garant på att en försäljning kommit till stånd ?

Sedan ska du jobba på din läsförståelse som jag har överseende med då du var både ung och naiv för tre år sedan enl egen utsago.
Ingenstans har någon skrivit din klocka är osäljbar.

Som avslutning erbjuder jag dig 350000kr för din klocka.
Men jag har ingen avsikt att fullfölja affären.
Innan du har pengarna på kontot har ingen affär skett oavsett vad folk bjuder.

Sedan är ju 23o en bit från de 280 du nämnde och rent bedrövligt dåligt från de 380 du behöver få för att tjäna de 200 du också talar om.
Snarare I linje med de 10-20% jag hävdar.

Hursom.
Ta vara på dig och familjen.

på chrono24 är det garanterat den är såld. Det är en seriös sida som existerat sedan internet typ.

Så jo, de säljs där omkring. 280 va att ta i som man spricker, men jag såg dom gå för det runt 2021.

28-31* är ett ganska stort hopp när de gäller mognad, iallafall för mig som person.

Så jag förstår inte varför du tjafsar, hur många klockor har du sålt? När har jag skrivit att jag ska tjäna 200 lax? såfall måste jag knappat på telefonen och skrivit fel, eller tänkt fel. Är det du är upprörd över? Såna fall ber jag om ursäkt.

Sedan har erbjuden varit på riktigt med cash på konto, inte bara snack då jag känner personerna som ville köpa.
Senast redigerad av Mangostan25 2023-08-23 kl. 20:38.
Citera
2023-08-23, 20:48
Medlem
Citat:
på chrono24 är det garanterat den är såld. Det är en seriös sida som existerat sedan internet typ.

Så jo, de säljs där omkring. 280 va att ta i som man spricker, men jag såg dom gå för det runt 2021.

28-31* är ett ganska stort hopp när de gäller mognad, iallafall för mig som person.

Så jag förstår inte varför du tjafsar, hur många klockor har du sålt? När har jag skrivit att jag ska tjäna 200 lax? såfall måste jag knappat på telefonen och skrivit fel, eller tänkt fel. Är det du är upprörd över? Såna fall ber jag om ursäkt.

Sedan har erbjuden varit på riktigt med cash på konto, inte bara snack då jag känner personerna som ville köpa.

Nej Chrono är ingen garant för någonting.
Rätt vanligt att annonsörer där fiskar efter kunder utan att ha annonsvaran I besittning,eller för att få deras vara framstå som billig.
Enkla knep som även nybörjare ser.

Om du var ung och naiv som 28åring beklagar jag.
Det tillhör ytterligheterna,men gratulerar du växt upp på två tre år. Bra gjort!

Återigen.
Innan slantarna,sitter på ditt konto har ingen affär skett.
230 är dock ingen omöjlighet för en fin fullset Hulk.
Citera
2023-08-23, 20:52
Medlem
Citat:
Rätt vanligt att annonsörer där fiskar efter kunder utan att ha annonsvaran I besittning,eller för att få deras vara framstå som billig.

Det tillhör ytterligheterna,men gratulerar du växt upp på två tre år. Bra gjort!

Återigen.

för att få en rating måste de vara ett legitimt sälj.
skulle alla dem va för att bara uppa sin rating så har jag fel.

Det finns ju en marknad på klockorna och klockorna går i genomsnitt på runt 230, så det är ju inte ett nummer taget ur mössan. Jag följer marknaden och klockans marknadsvärde.

Just Hulken är just nu ganska eftertraktad hos AD's, delvis för att slippa kö och delvis för att de slutats göra.

Att kalla den en iskall klocka är i min åsikt ganska galet. Delvis för att starbucks var dens "efterträdare" och de har fler än 1 klocka i sin flotta med liknande grön urtavla. Vilket år pratar vi om när den var iskall?

Sen med att jag var ung och naiv? Ja det tycker jag man är när man köper en klocka för att visa sin framgång som primära mål.
Citera
2023-08-23, 20:58
Medlem
Citat:

Återigen.

i vilket land fick man ge 20% på rolex??
Rolex har avtal med 100% av AD's att dom aldrig får gå över 15% för att behålla marknadsvärdet.. men ja, har du kontakter på 20% SKICKA DM!
Citera
2023-08-23, 22:01
Medlem
Citat:
i vilket land fick man ge 20% på rolex??
Rolex har avtal med 100% av AD's att dom aldrig får gå över 15% för att behålla marknadsvärdet.. men ja, har du kontakter på 20% SKICKA DM!

Sverige och resten av världen när Hulken låg I diskarna osäljbar 2014 fram till ungefär 2018.

Du måste lära förstå vad du läser.
Ingen har påstått du idag får någon rabatt på ens en PM damrolex. Det behövs inte när klockorna säljer sig själva.

Då,på den tiden,innan corona och klockhypen som existerar idag gjorde de inte det utan rabatterades kraftigt.
Jag fick själv 25% på en JohnMayerDaytona då även den var osäljbar....

Känner inte du någon som kan hjälpa dig träna på din läsförståelse?
Citera
2023-08-23, 22:02
Medlem
Citat:
Sverige och resten av världen när Hulken låg I diskarna osäljbar 2014 fram till ungefär 2018.

Du måste lära förstå vad du läser.
Ingen har påstått du idag får någon rabatt på ens en PM damrolex. Det behövs inte när klockorna säljer sig själva.

Då,på den tiden,innan corona och klockhypen som existerar idag gjorde de inte det utan rabatterades kraftigt.
Jag fick själv 25% på en JohnMayerDaytona då även den var osäljbar....

Känner inte du någon som kan hjälpa dig träna på din läsförståelse?

MEN AD'S HAR ALDRIG FÅTT GE 20% RABATT!??!?!?!?!

då har du fått det för den har återsålts. ad's får inte sälja helt nya rolex för över 15%...
Citera
2023-08-23, 22:04
Medlem
Citat:
MEN AD'S HAR ALDRIG FÅTT GE 20% RABATT!??!?!?!?!

Säger du det?
Då har du väldigt fel lille vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in