2023-08-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Säger du det?
Då har du väldigt fel lille vän.

Då får du gärna rätta mina vänner som jobbar med klockor.

Komigen.. Daytonan du pratar om har varit väldigt eftertraktad och även den ökat i pris sedan 2017 typ.

Kanske inte för den svenska marknaden, men för övriga marknaden har den. Tvivlar starkt på att en AD skulle släppt den till dig för 25% under retail. Kan du bifoga kvitto via DM?

Kollade upp det igen, både med en utländsk och svensk retailer.

Rolex har världen över en policy att ad's aldrig får gå över 15% i rabatt. Dels för att värdet skall hålla i klockan och dels för att alla på marknaden ska få en chans och göra pengar på sin klocka. De har typ 15% i marginal på klockorna ganska exakt.

Nu vet jag att du bara hittar på.

Vi lägger ner diskussionen, du drar till med lögner.

så denna klockbutik du köpte från gick alltså 10% back för en klocka de inte fick bort?

Ha de!
Senast redigerad av Mangostan25 2023-08-23 kl. 22:11.
Citera
2023-08-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangostan25
Då får du gärna rätta mina vänner som jobbar med klockor.

Komigen.. Daytonan du pratar om har varit väldigt eftertraktad och även den ökat i pris sedan 2017 typ.

Kanske inte för den svenska marknaden, men för övriga marknaden har den. Tvivlar starkt på att en AD skulle släppt den till dig för 25% under retail. Kan du bifoga kvitto via DM?

Helt ointresserad av att skicka ett internet internetspöke ett kvitto som jag förmodligen har I en pärm någonstans.
Dina klock-kompisar är nu rättade.

Ett tips är att gå förbi Krons och fråga på den strösslade Pearlmaster som suttit I både deras och Nymans skylt de senaste tre åren.
Den var det också ca 25% möjlig rabatt på vid seriöst intresse så sent som sommaren 2022.

15% marginal på Rolex?
Snälla lille vän. Den har varit 37% bra länge men ligger nu på 34% om jag minns rätt
Senast redigerad av peller 2023-08-23 kl. 22:13.
Citera
2023-08-23, 22:12
Medlem
Citat:
Helt ointresserad av att skicka ett internet internetspöke ett kvitto som jag förmodligen har I en pärm någonstans.
Dina klock-kompisar är nu rättade.

Ett tips är att gå förbi Krons och fråga på den strösslade Pearlmaster som suttit I både deras och Nymans skylt de senaste tre åren.
Den var det också ca 25% möjlig rabatt på vid seriöst intresse så sent som sommaren 2022.

Nej, det var den inte. har kollat med både utländsk och svensk retailer.

om den nu var sprillans ny och direkt från en AD.

Är den däremot andrahandsköpt, så kan jag köpa att du fick 25% men fick du det på retail gick ju butiken några % minus, vilket jag start tvivlar på...

Va tror du klockförsäljare har för marginaler på sina klockor? LOL.

Du yrar ju helt i mössan.

Ingen förstahands rolex går för 25% under retail, är du trög? det är fan bara kolla upp via nätet.

ändrar inte faktumet att de ej får gå över 15%

"Do Rolex ADs give discounts?
Therefore, they do not give discounts on any Rolex watch, regardless of the model, and regardless of whether it is a popular or less popular watch. But in countries where discounting is more common and stores that are less formal and bureaucratic, you may be able to negotiate with them, if it's a less popular model."

gå in på vilket erkänt klockforum du vill och hitta 25% din lögnare.
Senast redigerad av Mangostan25 2023-08-23 kl. 22:20.
Citera
2023-08-23, 22:20
Medlem
Citat:
Nej, det var den inte. har kollat med både utländsk och svensk retailer.

om den nu var sprillans ny och direkt från en AD.

Är den däremot andrahandsköpt, så kan jag köpa att du fick 25% men fick du det på retail gick ju butiken några % minus, vilket jag start tvivlar på...

Va tror du klockförsäljare har för marginaler på sina klockor? LOL.

Du yrar ju helt i mössan.

Ingen förstahands rolex går för 25% under retail, är du trög? det är fan bara kolla upp via nätet.

34% för rolex kanske, inte för en AD.

Lille vän.

Du får be mamma och Pappa hjälpa dig.

34% vinstmarginal är dåligt.
De flesta andra märken har minst 50%.
Citera
2023-08-23, 22:21
Medlem
Citat:
Lille vän.

Du får be mamma och Pappa hjälpa dig.

34% vinstmarginal är dåligt.
De flesta andra märken har minst 50%.

Du irriterar mig med dina lögner, kollat igenom flera klockforum och där är absolut INGEN som fått över 20% i rabatt, så du drar till med lögner.

"Do Rolex ADs give discounts?
Therefore, they do not give discounts on any Rolex watch, regardless of the model, and regardless of whether it is a popular or less popular watch. But in countries where discounting is more common and stores that are less formal and bureaucratic, you may be able to negotiate with them, if it's a less popular model."

gå in på vilket erkänt klockforum du vill och hitta 25%

jag läser knappt vad du skriver, jag vet ju att du ljuger?

Trodde dock inte de hade 34%. Min vän har alltid sagt det är ungefär som att sälja bilar. Därför tänkte jag 15-20% så där hade du rätt
Citera
2023-08-24, 00:52
Medlem
Jag förstår du har fönstershoppat otaliga klockor genom åren och äger säkert en hel flotta 400k+ av hittepåklockor, men i den riktiga världen så ger ingen ad rabatt, knappast 25% dessutom på en ädelmetallare. Det påståendet är så jävla absurt att jag skrattar ärligt när jag tänker på det, antagligen det som tiltat mig tillräckligt för att sitta här och dividera fram och tillbaka med en uppenbarligen patologisk lögnare som hittar på att hen har köpt en full guld daytona, dessutom en av de mest eftertraktade daytonas som finns ute för 25% under retail.

Jag delar inte heller din åsikt angående hulken eller johnmayern du pratar om. För mig visar det bara hur lite insatt du faktiskt är i klockor. Detta måste va typ någon andrahands info du hört från någon polare på fyllan. Oavsett hade det inte förändrat att 2023 är klockan jävligt eftersökt på många delar av världen.

Dessutom så påstod du att man kan fejka sälj via chrono för att få rating, vilket också kanske händer. Men försök inte intala mig att marknadsvärdet på en hulk via chrono skulle förändrats pga det. Allt detta är skrattretande.

Uppenbarligen har jag hängt för lite på Flashback för att förstå att de finns såna här människor där ute som faktiskt existerar…
Senast redigerad av Mangostan25 2023-08-24 kl. 01:44.
Citera
2023-08-24, 08:29
Medlem
mastejags avatar
Jag tror ni har lite problem att nå ut till varandra

Det som nämns om höga rabatter är som sagt i en annan tid, klockor för 10 år sedan är inte i närheten av vad de är idag. Du kunde utan problem köpa en rödsub för pengar du inte får Oris för idag. Det vari inget magiskt med Rolex heller på samma sätt som nu. Jisses en 1602 DJ fick man ju för 10-12k på sin höjd. Bara 2016 när jag köpte min Tudor rose (7928) gav jag ca. 40 för den, vilket ansågs vara högt då trots en riktigt fin CI länk och allt i bra skick, sålde den för kanske 45-50 något år senare, titta gärna på vad de är värd idag

Som sagt Hulk kan absolut ge bra pengar idag men det betyder inte att den lätt ger högsta summan den ligger ute för hos Chrono eller att den var stekhet när den kom (vilket den alltså inte var).

Inget av detta spelar dock någon roll. Sedan är det klar att Rolex själva och AD vill ge skenet av att man aldrig fått högre rabatt osv. det ligger ju i deras intresse.
Citera
2023-08-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Jag tror ni har lite problem att nå ut till varandra

Det som nämns om höga rabatter är som sagt i en annan tid, klockor för 10 år sedan är inte i närheten av vad de är idag. Du kunde utan problem köpa en rödsub för pengar du inte får Oris för idag. Det vari inget magiskt med Rolex heller på samma sätt som nu. Jisses en 1602 DJ fick man ju för 10-12k på sin höjd. Bara 2016 när jag köpte min Tudor rose (7928) gav jag ca. 40 för den, vilket ansågs vara högt då trots en riktigt fin CI länk och allt i bra skick, sålde den för kanske 45-50 något år senare, titta gärna på vad de är värd idag

Som sagt Hulk kan absolut ge bra pengar idag men det betyder inte att den lätt ger högsta summan den ligger ute för hos Chrono eller att den var stekhet när den kom (vilket den alltså inte var).

Inget av detta spelar dock någon roll. Sedan är det klar att Rolex själva och AD vill ge skenet av att man aldrig fått högre rabatt osv. det ligger ju i deras intresse.

Klockan killen pratar om släpptes 2016, han knallade in 1 år efter och tungkaratade till sig 25% hos en AD.

Det är inte konstigt att en full guld daytona ligger i flera år hos en AD. Det är en sån klocka som lockar in folk, där av har de inga problem med att sitta på dem.

Det jag ifrågasätter är att en klocka som är väääldigt populär i kändiskretsar och har varit sen släppet skulle va en ”död” klocka man fick 25% på efter 1 år i disken. Dessutom har jag för mig att den var väääldigt omtalad på baselworld.

Han ljuger.

Jag visste redan han ljög när han påstod sig ha kvittot i en pärm hemma när både ad, rolex och alla försäkringar under solen kräver att man har det i bankfack. Det ända som binder dig till klockan är just grejer som är till klockan. Cert/kvitto till och med bilder. Kan ju vara en kopia, men tvivlar starkt på det.

Och när han ljuger om en så fjantig sak som de där, så ljuger han nog on allt.

Gå in på vilket erkänt klockforum som finns och se de diskutera rabatt. Där är en som påstod 10% och blev inte betrodd. Är där ingen som faktiskt kan rolex och har handlat hos AD som vet om hur de fungerar?
Senast redigerad av Mangostan25 2023-08-24 kl. 10:44.
Citera
2023-08-24, 10:48
Medlem
Citat:

Ingen misstror att där finns folk som gör riktigt bra deals på klockor och att AD kan va generösa. Men det är såna fall på andrahands klockor, inte sprillans nya. Här påstårs det en sprillans ny johnmayer som köptes 2017-2018(släpptes 2016) för 25% UNDER RETAIL hos en ad. Att du som köpt klockor förut inte förstår hur dumt det låter…

Enligt collectors square så gick 1602 för 34-37k 2010
Senast redigerad av Mangostan25 2023-08-24 kl. 10:56.
Citera
2023-08-24, 11:09
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ingen misstror att där finns folk som gör riktigt bra deals på klockor och att AD kan va generösa. Men det är såna fall på andrahands klockor, inte sprillans nya. Här påstårs det en sprillans ny johnmayer som köptes 2017-2018(släpptes 2016) för 25% UNDER RETAIL hos en ad. Att du som köpt klockor förut inte förstår hur dumt det låter…

Enligt collectors square så gick 1602 för 34-37k 2010
Som sagt, saker har hänt. Vet inte hur länge du har varit djupt inne i klockvärlden. Jag säger inte att 25% stämmer och det låter väldigt bra men jag vet samtidigt hur det var tidigare.

Vad gäller pris på tex 1602 så utgår jag från svenska priser, bara gå in på säljtråden på klocksnack och gå bak till slutet så kan du se, nyservad Speedmaster 16,500 en 1603 för 13 HO och 15 med länk, en Heuer Bundeswehr Flieger-Chronograph begärdes det 18,9 för osv osv osv detta är som sagt begärda priser och troligen var det lite prut på det. Så får en annan som varit involverad och köpt mycket under senaste 10-12 åren så är det helt ointressant med klockor nu då priserna är helt absurda.
Citera
2023-08-24, 11:22
Medlem
Citat:
Som sagt, saker har hänt. Vet inte hur länge du har varit djupt inne i klockvärlden. Jag säger inte att 25% stämmer och det låter väldigt bra men jag vet samtidigt hur det var tidigare.

Vad gäller pris på tex 1602 så utgår jag från svenska priser, bara gå in på säljtråden på klocksnack och gå bak till slutet så kan du se, nyservad Speedmaster 16,500 en 1603 för 13 HO och 15 med länk, en Heuer Bundeswehr Flieger-Chronograph begärdes det 18,9 för osv osv osv detta är som sagt begärda priser och troligen var det lite prut på det. Så får en annan som varit involverad och köpt mycket under senaste 10-12 åren så är det helt ointressant med klockor nu då priserna är helt absurda.

Jaha du syfta på omega, trodde du mena rolex! Sorry man!

Så du menar att 25% under retail inte är omöjligt? Det du säger är att rolex knullar sitt egna marknadsvärde genom att sälja en förstahandsrolex för 25% under retail. Jag är ganska säker på att det där inte ens är möjligt. Mina vänner som jobbar med klockor menar på att de finns ett tak på 15% och det taket finns för där finns många länder där man kommer in och köper rolex till en hel familj och där måste de finnas möjlighet och rubba lite på priset.

Att komma in 2 år efter släpp och få 91 tusen UNDER RETAIL i rabatt känns rimligt.
Citera
2023-08-24, 11:29
Medlem
Hussefars avatar
Det roliga är att i slutändan så är det bara en klocka. En klocka som kostar svinmycket dock. Men ändå bara en klocka.

Har man snormycket pengar så är det möjligtvis inget som påverkar den egna ekonomin. Mest skitnödiga och patetiska är väl mest wannabe-rikingar som egentligen kunde spendera pengarna på något mer vettigt men som köper en klocka istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in