2023-08-24, 08:48
Citat:
Ursprungligen postat av arthjerna
Nu på senaste tiden har jag varit extremt deprimerad över invandringen, för ungefär ett år sen flyttade jag ner till Stockholm efter ha levt i hela mitt liv i Norrland och jag känner att invandringen äter upp mig.

Fast blir man inte lätt deprimerad av Stockholm också, bara en massa åkande i hemska tunnelbanan och på pendeltåg fram och tillbaka? Bodde du i avbefolkningsbygd så har det ju iofs också en deprimerande effekt.
Citera
2023-08-24, 09:00
Det glädjer mig att du mår dåligt över din rasism. Främlingsfientlighet är en mycket ful egenskap och uppgivenheten som rasister ofta känner är straffet. Den som är tolerant mot omvärlden och slutar upp med att hylla blondhet som om hårfärgen i sig vore en bragd, ja hen kommer att må bättre. Så det är mitt råd. Sluta tänka i rasistiska banor. Det kommer bara att leda till mer psykisk ohälsa.
Citera
2023-08-24, 09:06
Medlem
Hegamons avatar
Om ni tittar på New York så kom det invandrare dit för 100 år sedan. Idag är staden mångkulturell till tusen. Det finn fortfarande vita. Hela staden är grovt segregerad utifrån ras. Malmö kommer bli arabiskt, förmodligen Göteborg också, sedan kommer vi vita etniska svenskar hålla oss i landsbygden och mindre städer skulle jag tro.

Eller så har jag helt fel, för Sverige är ett land och New York en stad. Varje liten stad i Sverige är en miniatyr av hela Sverige, då svenska städer är extremt likartade bara att utvecklingen i de ligger olika årtionden ifrån varandra.

Socialt har invandrare slutat upp att stirra på svenskar på stan, som många gjorde för ett årtionde sedan. Extremt sällan det händer idag. Jag antar att många saker hinner förändra sig inom 100 år. Jag skulle anta att svenskar och araber kommer närma sig i en egen skandinavisk etnicitet där vårt svenska beteende och deras arabiska beteende har ätits upp och omvandlats till en framtida skandinavisk etnicitet.

Tecken på närmanden är att etniska svenskar idag blir mera konservativa, invandrare över lag är ofta konservativa. Etniska svenskar håller på som en konsekvens av det att tuffa till sig, dvs förstärka förmåga att sätta gränser, att bygga ett kontrollsamhälle och vara bestämd.

Det är oundvikligt så att en stor kulturell konflikt väntar etniska svenskar och invandrare, inte minst den grupp som är kriminell kan förvänta sig det. Kommande är också problemen med svågerpolitik inom yrkeslivet. En stor kulturkonflikt väntar mellan etniska svenskar och invandrare som väljer att inte passa in i en gemensam kultur.

Jag tror så efter att lyssnat på Ebba Thor Buschs uttalande om att invandrare behöver vända andra kinden till. Vilket är i bjärt kontrast till Yüksel uttalande om att etniska svenskar måste lära sig att böja sig.
Citera
2023-08-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Själv blir jag deprimerad av norrlänningarnas fortsatta arrogans.

Vi sörlänningar försökte i DECENNIER att förklara följande för er: anledningen till att ingen bryr sig om...

...era avvecklade byar (som ni hade kunnat hålla igång genom att vara företagsamma istället för att rösta för bidrag)

...era bensinkostnader (som ni kunnat lösa genom att byta antingen jobb eller bostad)

...era avvecklade busslinjer (som hade funnits kvar om ni inte tyckt att 1 buss i timmen rättfärdigade egen bil vid 16 års ålder)

...era avvecklade sjukhus och vårdcentraler (som ni kunde besöka när som helst medan sörlänningarna köade sex månader för cancertest på VC 1 km från sin bostad)

...er arbetsbrist (orsakad av lathet och en förväntan på att Stockholm ska skapa jobb åt norrlänningarna)

.......ALLT DETTA SKITER VI I för att vi i decennier har förklarat följande för er:

1. Sluta rösta på sossarna och vänstern som översvämmar Götaland och Svealand med invandrare. Vi behöver pengarna som Norrlands råvaror genererar till att bekosta de invandrare norrlänningarna röstat in till VÅRA hemtrakter. Ni kan inte förstöra våra liv med invandring och sedan klaga på att bensinkostnaderna är för höga för er i era pursvenska småbyar, som om de två problemen är jämviktiga och lika lätta att lösa.

2. Era problem är bara den norrländska versionen av samma problem sörlänningarna har, med den lilla detaljen att ni har en jävla massa mark, råvaror och PURSVENSKA OMRÅDEN som tillåter er att hitta lösningar, och ändå har ni bara suttit på arslet och klagat för att ni får för lite bidrag av sörlänningarna.

Nu har norrlänningarna äntligen börjat få känna på det helvete de utsatt oss sörlänningar för - I DECENNIER!!! - men ber ni om ursäkt? Erkänner ni att era långa bilresor till och från jobbet hade kunnat lösas på svensktrogna och mer företagsamma sätt än att tigga bidrag och rösta för massinvandring? NEJ!!! Ni fortsätter bara gnälla som om ni är universums mittpunkt. Ni tror att allt dåligt som händer er är nytt under solen och att allt dåligt som händer andra är petitesser.

Ni såg bärplockare i skogen någon enstaka dag varje sommar och trodde ni visste vad ni ställt till med söderut.

Håll käft och njut av det helvete ni skapat.

Jag hoppas hela Norrland görs om till lägenhetshus som ni tvingas dela med invandrare medan ni åker buss till jobbet varje morgon och hör MENA-språk vart ni än vänder er, ni som i decennier har predikat för oss att det levernet är så privilegierat.

Vidriga jävla norrlänningar.

Tack!
Mycket bra skrivet!

Samma tankesätt kan appliceras på många av dom som gnäller. Pensionärer och ensamstående föräldrar t.ex.
- Ja ni är fattiga och har det tufft, men skyll er själva för fan! Ni har själva sett till (och gör det fortfarande) att inga pengar ska gå till er, eftersom alla resurser går till allt som har med invandring att göra!
Smart att rösta för import av 2 miljoner otacksamma kravmaskiner, som hatar er av hela sina hjärtan.
Citera
2023-08-24, 09:20
Medlem
Med sådana här politiker så behöver Sverige inga fiender.
Citera
2023-08-24, 09:23
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69Nordisk
Du är bara deprimerad. Då tenderar man att tänka tillbaka på den tidigare delen av sitt liv som mycket bättre och din hjärna försöker rationalisera fram vad det är som skiljer sig. Flytta ifrån Stockholm om du tror det skulle göra dig gladare. Det är däremot något som konkret skiljer sig från ditt tidigare liv.
Även personer som levt hela sitt liv med invandring ser att något är fel så din hypotes är ogiltig.
Citera
2023-08-24, 09:24
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Det glädjer mig att du mår dåligt över din rasism. Främlingsfientlighet är en mycket ful egenskap och uppgivenheten som rasister ofta känner är straffet. Den som är tolerant mot omvärlden och slutar upp med att hylla blondhet som om hårfärgen i sig vore en bragd, ja hen kommer att må bättre. Så det är mitt råd. Sluta tänka i rasistiska banor. Det kommer bara att leda till mer psykisk ohälsa.

Jag är inte rasist eller främlingsfientlig överhuvudtaget... Det är bara att när folk runt mig pratar arabiska och allt jag ser är muslimer så känns det inte som att jag är i Sverige längre. Att det är nån här och där spelar ingen större roll, men jag pratar inte ens svenska på jobbet längre. Svenskar håller på att bli utbytt, och det är tråkigt att denna fantastiska ras kommer vara ett minne blott
Citera
2023-08-24, 09:42
Medlem
zombie-nations avatar
Jag blir lite sur över alla flashbackare som säger att svenskar är sämst. Jag saknar svenskar. Jag saknar lugn och ro. Jag saknar ungar som inte av naturen bara skriker det högsta de kan. Saknar svenska barn som frågar snällt om de får klappa hunden istället för att smyga sig på och misshandla hunden.

Sedan bryr jag mig inte om hur folk ser ut. Om de är lite ljudliga i sina lägenheter (så länge barnen inte illskriker), som firar olika fastor, som lyssnar på musik jag inte gillar.

Grejen är att när man bor i ett utsatt område hör man aldrig svenska. Aldrig normal samtalston.

Först kände jag mig som skitsamma, jag är ändå en alien, firar inte svenska högtider, äter vad jag vill.

Men när man måste ta bussen och åka 20 minuter för att få höra svenska språket känns det underligt. Klart man tappar fotfästet lite. Folk pratar om dialekten i min stad. Det finns ingen dialekt i en tredjedel av staden för där talar man inte svenska.

Men det finns positiva saker med. Har lyckats skaffa mig bekanta. Då invandrare. Dvs personer jag känner till, pratar med men inte är kompis med. Svenskar är inte öppna med sådant. Har svenska vänner. De bekanta är alltid glada och kramas. Svensken är inte sådan, tycker om svensken med.

Problemet är att svensken bör vara minst 50 % i alla områden. Annars får vi i inte ut det som är bra av svensk kultur. Och vi tappar känslan att vi är i Sverige.

Rasist... visst.
Citera
2023-08-24, 10:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Nu på senaste tiden har jag varit extremt deprimerad över invandringen, för ungefär ett år sen flyttade jag ner till Stockholm efter ha levt i hela mitt liv i Norrland och jag känner att invandringen äter upp mig. Jag skulle inte identifiera mig själv som en racist, då jag inte har något problem med folks hudfärg eller liknande, men det är muslimer precis överallt. På tåget, på jobbet, i affären... Jag känner mig själv som en minoritet i mitt eget land och som att jag inte hör hemma. Det är inte de Sverige jag växte upp i, och jag förstår inte riktigt vad som hänt för att det ska ha blivit såhär illa

Det som gör mig deprimerad är inte specifikt detta dock, utan det är förståelsen att Sverige aldrig kan återgå till det den en gång var. Sverige och svenskar är något som barn om 100+ år inte riktigt kommer förstå sig på, tanken att det fanns blonda vackra människor med blåa ögon kommer vara en otrolig minoritet och sällsynt. Finns inget för att fixa detta, även om vi lyckas vända och slutar ta in folk och intergrerar dom som är här kommer dom aldrig bli del av vår kultur

Kan rekommendera dig att lyssna på Tucker Carlsons intervju med Douglas Macgregor som gick häromdagen.
Citera
2023-08-24, 10:33
Medlem
Jag tror om vi hade förlorat ett krig mot någon nation så hade vi inte fått det värre än det vi själva röstat på oss i form av invandring.

Vi tar frivilligt in folk som vi ska försörja, som har gräddfiler i form av gratis tandvård, går före i lägenhetsköer mm mm. Vi får inte säga till om de kaozar o bråkar för då riktas repressionen mot oss från såväl myndigheter och polis. De kan råna och våldta urbefolkningen och får spendera max en timme i häkte (säkert så polisen säkerställer att de hinner få en god lunch) innan de släpps ut igen. Ursprungsbefolkningen slavar ihjäl sig med skatter på 70-80% för att ha råd att försörja dem. Resurser tas från våra inhemska ungar för att gödslas på den nya adeln enl "Robin Hood" politiken...

Nej TS du är inte den enda som mår dåligt, våra stackars halvdementa gamlingar måste lära sig arabiska om de ska kunna kommunicera med sina vårdare... Jag hoppas det finns en gud och att våra landsförrädare får vad de förtjänar i nästa liv, för i det här livet verkar de klara sig skrattandes till banken...
Citera
2023-08-24, 10:35
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69Nordisk
Du är bara deprimerad. Då tenderar man att tänka tillbaka på den tidigare delen av sitt liv som mycket bättre och din hjärna försöker rationalisera fram vad det är som skiljer sig. Flytta ifrån Stockholm om du tror det skulle göra dig gladare. Det är däremot något som konkret skiljer sig från ditt tidigare liv.

+1

Avskyr också hur Svea ser ut när man besöker, men här är en livsläxa som är viktig:
Stressa inte över saker du inte har kontroll över.
Citera
2023-11-15, 10:57
Medlem
Citat:
Nu på senaste tiden har jag varit extremt deprimerad över invandringen, för ungefär ett år sen flyttade jag ner till Stockholm efter ha levt i hela mitt liv i Norrland och jag känner att invandringen äter upp mig. Jag skulle inte identifiera mig själv som en racist, då jag inte har något problem med folks hudfärg eller liknande, men det är muslimer precis överallt. På tåget, på jobbet, i affären... Jag känner mig själv som en minoritet i mitt eget land och som att jag inte hör hemma. Det är inte de Sverige jag växte upp i, och jag förstår inte riktigt vad som hänt för att det ska ha blivit såhär illa

Det som gör mig deprimerad är inte specifikt detta dock, utan det är förståelsen att Sverige aldrig kan återgå till det den en gång var. Sverige och svenskar är något som barn om 100+ år inte riktigt kommer förstå sig på, tanken att det fanns blonda vackra människor med blåa ögon kommer vara en otrolig minoritet och sällsynt. Finns inget för att fixa detta, även om vi lyckas vända och slutar ta in folk och intergrerar dom som är här kommer dom aldrig bli del av vår kultur
Jag förstår precis vad du menar. Däremot bor jag på en inte lika invandrarbefolkad ort men det märks av så fort man lämnar stan. Jag tror att det är många som känner som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in