Citat:
Ursprungligen postat av
Glit
Spännande, hoppas allt går vägen och att du hittar din ro i livet. Eftersom att du är i liknande sits vet du hur stressigt det kan vara hoppas du kan försöka släppa allt med Sverige och starta om på nytt.
Vore kul att höra vad du har för planer och hur det går i framtiden om du har lust att uppdatera mig, synd att varken du eller jag kan skicka PM.
Jag hade aldrig vågat ta taget att flytta till Asien tror jag, Danmark, Finland, Norge skulle jag kunna tänka mig

Att jag har det stressigt? Inte alls. Har det bra idag och har ett bolån och ett billån på ca 500k tillsammans. Kan enkelt betala av de på säg 3-4 år om jag lever helt ok ändå.
Jag har ju fördelen att familjen ursprungligen är från det landet jag ska till. Jag är född här men kan språket och har släkt dit jag ska. Kommer investera alla besparingar och pengar i fastigheter därborta och då det är 0 skatt dit jag ska gör saken bara mer underbart.
Så anledningen varför jag drar? Jag vill inte bidra med mina pengar dit Sverige just nu är påväg i mina ögon. Ser ut att bli värre här med allt. Ekonomin, politiken och levnadsstandarden är inte detsamma tycker jag. Sen att jag investerar mycket i krypto och bor här är ju en stor anledning också. Kan inte göra så mycket här med det liksom. Och ett plus i kanten är ju att jag är sjukt ung och inte har en sambo/tjej.
Så blir mer ett fuck it, dra dit och det som händer det händer. Men inga planer på att komma tillbaks hit iallafall kan jag säga. Tror starkt på östvärlden framöver.
Allt gott och hoppas det går vägen för dig kompis. Uppdaterar om jag kommer ihåg!