Citat:
Ursprungligen postat av
Glit
Är du dubbel medborgare eller man kan väl inte bara fixa nytt personnummer, pass, och identitet hur som helst i Norge?
Kan du skicka PM?
Nej jag har bara svenskt medborgarskap. För att få ett norskt personnummer så går man in på skatteetatens kontor och säger, hej jag ska rensa fisk/köra lastbil/jobba(norrmän är lata) ge mig ett nummer. Visa leg. Klart.
Sen går du till bank efter eget tycke med ditt nya personnummer och visar ditt pass/körkort och förklarar att Sverige och Norge inte skriver födelsedatum på samma sätt. Så slipper man byta ut sitt körkort. Bankkonto klart.
Sen börjar man jobba. Sen flyttar du det du tjänar till en bank i ett varmt land så kommer fogdenfittorna aldrig få tag i dom.
Finns ingen risk att någon skulle orka gå igenom dina banktransaktioner. Men vill du vara säker åker du dit med kontanter.
Som sagt, statsanställda är jordens avskum. Ditt norska personnummer kommer se ut ungefär såhär om du är född 1:a april 1970. 040170-05267. Eller som är det 010470, Danmark och Norge har samma att man börjar bakifrån men något av dom länderna slänger även om månad/dag. Jordens avskum är för korkade att lista ut att det är du. Det är därför dom är statsanställda. Dom gillar att fika och lyfta lön.
Fem år så är du medborgare och ännu mer skyddad från Sveriges förtryck. Om du jobbar och sköter dig.