2023-08-23, 17:41
Medlem
Tar du lån från mindre aktörer är inte betalningsanmärkningar centralt. Men de tar UC där står exakt vilka blancolån du har och hur de utvecklats senaste året. 1 million blanco ger värdelös kredit rating om du inte har miljonlön och övriga synliga tillgångar som vida överstiger 1 milj
Citera
2023-08-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldlagan
Känner en person med skulder på ca hälften av det du nämner (ca 600k) som flyttade utomlands (inom EU). Gått nu nästan 10 år och personens skuldkonto hos KFM växer men personen i fråga lever ett helt normalt liv utomlands.

Sverige har alltså inte ens försökt göra något mot denne utomlands. Mycket märkligt men i vissa fall kanske?

Nej inte märkligt. Svenska statens äckliga fingrar räcker inte längre än där gränsen slutar.

Bara det att dom kastar om siffrorna i danska personnummer gör dig osynlig. Utgå alltid från att statsanställda är värdelösa idioter till människor, det är därför dom arbetar statligt. Jävla pack som inte ens klarar av ett hederligt arbete.
Senast redigerad av Negerhona16 2023-08-23 kl. 17:49.
Citera
2023-08-23, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du får rimligen ännu lägre ränta om du tar in föräldrarna som borgenärer. Med ditt belopp och den framtida räntehöjningen spelar varje % roll typ 1000 kr per månad i 5 år.
Ska föräldrarna låna ut pengar till TS? Eller menar du möjligen borgensman och inte borgenär?
Citera
2023-08-23, 17:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Ska föräldrarna låna ut pengar till TS? Eller menar du möjligen borgensman och inte borgenär?
Ursäkta, jag menar borgensman. Hoppas inte även föräldrarna är borgenärer.

Nu när vi är inne på föräldrarna så kanske de kan ge ett förtida arv. Avkastningen är ju riktigt bra eftersom alternativet är 7% ränta på lånet. Men sannolikheten att TS har rika skötsamma föräldrar är kanske låg.
Citera
2023-08-23, 18:00
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldlagan
Känner en person med skulder på ca hälften av det du nämner (ca 600k) som flyttade utomlands (inom EU). Gått nu nästan 10 år och personens skuldkonto hos KFM växer men personen i fråga lever ett helt normalt liv utomlands.

Sverige har alltså inte ens försökt göra något mot denne utomlands. Mycket märkligt men i vissa fall kanske?

Intressant, vet du hur denna person gör för att undvika svenska myndigheter? Många som påstår att länder sammarbetar och driver in skulder vart man än befinner sig.

Jag förstår att den personen skulle haft det svårt att flytta tillbaka till Sverige igen, men sålänge man inte blir störd?
Citera
2023-08-23, 18:03
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Tar du lån från mindre aktörer är inte betalningsanmärkningar centralt. Men de tar UC där står exakt vilka blancolån du har och hur de utvecklats senaste året. 1 million blanco ger värdelös kredit rating om du inte har miljonlön och övriga synliga tillgångar som vida överstiger 1 milj

Mitt kreditbetyg är 0.6 = väldigt bra via Kreddy

I takt med att kreditupplysningar och dyligt försvann såg jag hur stor skillnad det gjorde på kreditbetyget, nu har jag som sagt inga anmärkningar längre.
Citera
2023-08-23, 18:06
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Intressant, vet du hur denna person gör för att undvika svenska myndigheter? Många som påstår att länder sammarbetar och driver in skulder vart man än befinner sig.

Jag förstår att den personen skulle haft det svårt att flytta tillbaka till Sverige igen, men sålänge man inte blir störd?
Jag har faktiskt en polare som bor i samma land som mig i Asien. Han har bott utomlands i sju år och hade skulder på typ en halv mille. Han har en familj och två barn i Asien. Killen jobbar för ett internationellt företag och tjänar ganska bra pengar på någon form av Call Center. Han hyr ett ganska stort hus och har en bra bil och två motorcyklar. Han har inte haft kontakt med svenska myndigheter på sju eller åtta år. Myndigheter vet inte vad man ska leta någonstans. Det innebär att han har börjat om från början i ett annat land.
Citera
2023-08-23, 18:08
Medlem
Citat:

Man gör ingenting. Så enkelt är det. Ta det från en som har personnummer i alla nordiska länder som inte är öar och skulder hos fogden.

Får dom reda på vart man är, så är det självförvållat.

Du kan flytta till Norge och glömma Sverige, dock har du då hotet att sadisterna hittar dig. Men man får ta risken tills man når pension, då får man gratispengar. (Viktigt att man är skriven i Sverige, annars får man inte pension, även barnbidrag vill man ha.) Men du ska såklart betala dina skulder du har avtalat, din skurk.
Citera
2023-08-23, 18:08
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag har faktiskt en polare som bor i samma land som mig i Asien. Han har bott utomlands i sju år och hade skulder på typ en halv mille. Han har en familj och två barn i Asien. Killen jobbar för ett internationellt företag och tjänar ganska bra pengar på någon form av Call Center. Han hyr ett ganska stort hus och har en bra bil och två motorcyklar. Han har inte haft kontakt med svenska myndigheter på sju eller åtta år. Myndigheter vet inte vad man ska leta någonstans. Det innebär att han har börjat om från början i ett annat land.

Jag fattar fortfarande inte hur exakt allt går till, man måste ju ha pass, ID/körkort, personnummer, bankkonton och dyligt. Hur löser man ens den biten?
Citera
2023-08-23, 18:10
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhona16
Man gör ingenting. Så enkelt är det. Ta det från en som har personnummer i alla nordiska länder som inte är öar och skulder hos fogden.

Får dom reda på vart man är, så är det självförvållat.

Du kan flytta till Norge och glömma Sverige, dock har du då hotet att sadisterna hittar dig. Men man får ta risken tills man når pension, då får man gratispengar. (Viktigt att man är skriven i Sverige, annars får man inte pension, även barnbidrag vill man ha.) Men du ska såklart betala dina skulder du har avtalat, din skurk.

Är du dubbel medborgare eller man kan väl inte bara fixa nytt personnummer, pass, och identitet hur som helst i Norge?

Kan du skicka PM?
Citera
2023-08-23, 18:11
Medlem
Citat:
Jag fattar fortfarande inte hur exakt allt går till, man måste ju ha pass, ID/körkort, personnummer, bankkonton och dyligt. Hur löser man ens den biten?

Pass hämtar man i Sverige, tror du att dom låser in dig för att du är hos fogden? Körkort gör du som vanligt, det kommer väl med posten till adressen där du är skriven i Sverige.

Bankkonton öppnar man vid dom bankerna man vill göra affärer med. Personnummer får man i länder när man säger att man vill betala skatt.
Citera
2023-08-23, 18:13
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhona16
Pass hämtar man i Sverige, tror du att dom låser in dig för att du är hos fogden? Körkort gör du som vanligt, det kommer väl med posten till adressen där du är skriven i Sverige.

Bankkonton öppnar man vid dom bankerna man vill göra affärer med. Personnummer får man i länder när man säger att man vill betala skatt.

Du nämner att det är viktigt att fortsatt vara skriven i Sverige, men betalar man skatt i Norge, till ett Norskt bankkonto?

Kan man köpa och äga bil då utan att Sverige lägger sig i?

Om man vill låna pengar till en lägenhet i Norge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in