2023-08-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Nja jag tror vilket inte betyder mycket här.. att endast pengar han hade till godo var dokumenterade.
Kan ha fel.. minns du den där förhöret polisen hade med SD där han säger att om han kunde rädda sig ur "9/11" så skulle han göra det.

Men så blev det förhör med Peter Springare och då ville SD inte hjälpa till längre.

Enkelt sagt så var SD lite "korvstoppad" och visste inte vilket ben han skulle stå på.
Mördar-benet eller falsk fasad-benet han var en genom-rutten människa.

På SD.s kontoutdrag är alla transaktioner visade... både plus/minus.
Citera
2023-08-22, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Nja jag tror vilket inte betyder mycket här.. att endast pengar han hade till godo var dokumenterade.
Kan ha fel.. minns du den där förhöret polisen hade med SD där han säger att om han kunde rädda sig ur "9/11" så skulle han göra det.

Men så blev det förhör med Peter Springare och då ville SD inte hjälpa till längre.

Enkelt sagt så var SD lite "korvstoppad" och visste inte vilket ben han skulle stå på.
Mördar-benet eller falsk fasad-benet han var en genom-rutten människa.
Det var oerhörda summor som SD och HD hade till sitt förfogande.
Örebro skulle sättas på kartan och turismen skulle blomstra i hela landet.
Det var lön, semesterersättning, sjukersättning, cyklar, hyrbilar, konference, hotell, dekaler, kläder, restauranger, äventyrspark, utrustning, kanoter, groundspeak, flyg, sj, first card, det är sjuka summor, som jag inte kan redovisa närmre här.
Citera
2023-08-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja men det handlade om småpengar, Geo cachingen blev inte så stor här i Sverige jämfört med andra länder, Mycket av det berodde nog på psykopaten SD som skrämde vettet av i stort sätt alla som var inom Geo Sweden.

Verkar konstigt att alla skulle varit rädda för SD då han ändå verkade ha många vänner inom geochacingen och han fixade mycket bra för dom aktiva
Citera
2023-08-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Vilka andra "skyfflade in pengar till eventet... som du förstod"?

Och kom dessa inskyfflade pengar någon privatperson tillgodo?

SD.s kontoutdrag var väldokumenterade i FUP.

Jag har ju svårt att tro att 50 000:- räcker för ett så stort event som det ändå var sen att ngn privatperson tog dom har jag inte sagt
Citera
2023-08-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det var oerhörda summor som SD och HD hade till sitt förfogande.
Örebro skulle sättas på kartan och turismen skulle blomstra i hela landet.
Det var lön, semesterersättning, sjukersättning, cyklar, hyrbilar, konference, hotell, dekaler, kläder, restauranger, äventyrspark, utrustning, kanoter, groundspeak, flyg, sj, first card, det är sjuka summor, som jag inte kan redovisa närmre här.

Tyvärr verkar åsikterna om hur mycket det rörde sig variera rejält här i tråden, spontant tycker jag också att nämnda siffror 50 000:- låter i underkant
Citera
2023-08-22, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Tyvärr verkar åsikterna om hur mycket det rörde sig variera rejält här i tråden, spontant tycker jag också att nämnda siffror 50 000:- låter i underkant
Ja, det var en storsatsning och Steffe kunde snacka. Det plastades och utbetalades massor, det var ändå oerhört stort, att storsatsa på turismnäringen runt i Sverige och även ute i världen. Många resor och utrustningar för att testa på de olika leder och parker som finns runt om i landet och utanför dess gränser.
Steffe förenade nytta med nöje, det där vet HD allt om, hon är en räv. LW ville ha ersättning för något hon införskaffat, men fick nej av ekonomiske Steffe... han spenderade enorma summor, för en god sak, Örebro!
Att någon kan tro att 50-100 tusen skulle räcka för all exponering och material, event och jippon, kan inte jag hjälpa. Det blir lite pinsamt, det handlade ändå om att få igång turismen och särskilt Örebros anseende. Den som vill kan fundera över hur en familj med 2 barn, en normalarbetande far och en deltidsarbetande ofta sjukskriven mor, kunde bekosta alla resor och utrustningar, från gummibåtar till taktält, klätterutrustningar, storrenoveringar, hästar och burkletande 24/7... det går inte ihop
Burkeventen möjliggjorde familjen Davidssons lyxlekande...
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-08-22 kl. 17:38.
Citera
2023-08-22, 18:10
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ja, det var en storsatsning och Steffe kunde snacka. Det plastades och utbetalades massor, det var ändå oerhört stort, att storsatsa på turismnäringen runt i Sverige och även ute i världen. Många resor och utrustningar för att testa på de olika leder och parker som finns runt om i landet och utanför dess gränser.
Steffe förenade nytta med nöje, det där vet HD allt om, hon är en räv. LW ville ha ersättning för något hon införskaffat, men fick nej av ekonomiske Steffe... han spenderade enorma summor, för en god sak, Örebro!
Att någon kan tro att 50-100 tusen skulle räcka för all exponering och material, event och jippon, kan inte jag hjälpa. Det blir lite pinsamt, det handlade ändå om att få igång turismen och särskilt Örebros anseende. Den som vill kan fundera över hur en familj med 2 barn, en normalarbetande far och en deltidsarbetande ofta sjukskriven mor, kunde bekosta alla resor och utrustningar, från gummibåtar till taktält, klätterutrustningar, storrenoveringar, hästar och burkletande 24/7... det går inte ihop

Ringde Örebro kommun när det begav sig, för att få svar på mina frågor gällande hur pengarna spenderades och vilka som höll i intäkter och utgifter. Hur det redovisades. Det är ju allmän handling, så jag borde ha fått svar.

Vilket jag inte fick.

De visste "ingenting" och den som hade ansvarat för utbetalningarna "hade slutat". Sen en massa kringsnack då jag hävdade att uppgifterna fanns väl kvar, trots att personen hade slutat på kommunen?

Men det var omöjligt att få ett svar och jag blev självklart misstänksam. Tyvärr orkade jag inte slåss vidare för ett ordentligt svar, vilket jag beklagar idag.

Du kanske minns det?
Citera
2023-08-22, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa?"
Len* var inte ensam om att vilja höra om ekonomin från touren. Trots att hon fick ta hand om HD:s uppgifter, kommunicera cachare via tour-mailen (innan HD tog bort hennes inlogg/ändrade lösenord) och bidrog med ett stort antal cacher så fick varken hon eller andra insyn i ekonomin som borde funnit på ett separat konto och inte ha blandats med paret D-sons egna kassa.

Varför var Stef*n så hemlig om det ekonomiska kring touren? Kan det ha varit så att D-sons "lånat" pengar till privata kostnader?

Det fanns cachare som bidragit till tourens runt 90-tal cacher som inte ens visste att de kunde begära ersättning för utlägg.

LW skötte HD:s uppgifter och gjorde det väldigt bra enligt vittnet JBE som arbetade med touren för Region Örebro. När HD vaknade från sin dvala efter hon avslöjat otroheten blev LW helt utestängd från den inre kretsen. HD tog över och allt blev (enligt källor) till det sämre vad det gäller återkopplingar och information till deltagarna.
Flera vittnar om att SD/HD inte har redovisat det ekonomiska. Vid frågor om ekonomin kring touren på GC-facebooksida svarar Stef*n något liknande som "det vill du inte veta..."

Tystnaden i tråden kanske vittnar om att inga utom paret D-son vet hur det ligger till?

-----

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192

Citat:
Ett tidigare inlägg om det ekonomiska...
Citera
2023-08-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ett tidigare inlägg om det ekonomiska...

Jag tycker verkligen att det luktar illa om detta, ngt fuffens är det, tror du det finns ngn av burkletarna som vet hur allt gick till eller tog SD med sig det i graven
Citera
2023-08-22, 19:29
Avslutad
Citat:
Jag tycker verkligen att det luktar illa om detta, ngt fuffens är det, tror du det finns ngn av burkletarna som vet hur allt gick till eller tog SD med sig det i graven
HD samt några som tog besluten, men som gick under jorden...
Självklart vet några, det kommer komma fram tids nog, luftslottet på Betesvägen kommer inte vara för evigt.
Citera
2023-08-22, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Ringde Örebro kommun när det begav sig, för att få svar på mina frågor gällande hur pengarna spenderades och vilka som höll i intäkter och utgifter. Hur det redovisades. Det är ju allmän handling, så jag borde ha fått svar.

Vilket jag inte fick.

De visste "ingenting" och den som hade ansvarat för utbetalningarna "hade slutat". Sen en massa kringsnack då jag hävdade att uppgifterna fanns väl kvar, trots att personen hade slutat på kommunen?

Men det var omöjligt att få ett svar och jag blev självklart misstänksam. Tyvärr orkade jag inte slåss vidare för ett ordentligt svar, vilket jag beklagar idag.

Du kanske minns det?
Några skribenter var inne på det, men oviljan att bemöta frågor är nästan huggen i sten
Hemligheter växer med tiden och det blir ibland för tungt att bära dom.
Citera
2023-08-23, 04:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Den som vill kan fundera över hur en familj med 2 barn, en normalarbetande far och en deltidsarbetande ofta sjukskriven mor, kunde bekosta alla resor och utrustningar, från gummibåtar till taktält, klätterutrustningar, storrenoveringar, hästar och burkletande 24/7... det går inte ihop

BS. HDs föräldrar är rika. Det borde SD ha tänkt på innan han skaffade sig en älskarinna. Om han hade valt LW så hade det varit slut med "lyxlekandet" för honom och jag tror inte LW hade stannat länge hos honom heller när hon väl förstått att det inte var han som stod för den höga (?) levnadsstandarden.

Hon drömde om att få ta HDs plats i deras villa och att ta över HDs prylar. HD skulle förpassas till ett fattigt liv i någon lägenhet. Vilken överraskning det hade blivit för henne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in