2023-08-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du, shimmie, är du besviken på att dina överordnade fick dig att tro att ni skulle vinna på 3 dagar? snacka om lurad

(FB) Går det verkligen dåligt för Ryssland eller är det mest propaganda från väst?

Här har du bevis på att offensiven tuggar på tvärtemot vad du påstår:
https://twitter.com/DefMon3/status/1693603820889149710

Har du hört om några ryska framgångar i Ukraina det senaste halvåret?
Tack för att du länkar till det jag sa, redan då hade jag rätt - känns riktigt bra. Över 1 år senare och Ukraina får inte joina Nato och offensiven går så dåligt att USA ångrade sig att de eskalerade kriget med "offensiven".
US increasingly doubtful over Ukraine’s progress
Some officials fear that the window for negotiation has been missed
https://unherd.com/thepost/us-increasingly-doubtful-over-ukraines-progress/
US Intelligence claims that Ukraine will fail to meet offensive's key aim | Russia-Ukraine War LIVE
https://www.youtube.com/watch?v=KuF_rqPAcro

Över 1 år alltså gått men du har däremot inte förstått att kriget inte går bra för Ukraina. Lite trögtänkt?
2023-08-21, 19:31
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Bra att du citerar vad jag sa, tack: är inte den största delen av ukrainska armén sönderskjuten? Varför tigger Zelensky annars mer vapen och ammunition varenda dag tror du?
Oj, fick du kortslutning nu ryssbot?
Hur går det ens matematiskt ihop att armén är död men att man vill ha mer vapen? Vem ska skjuta?
Prova en norsk omstart så mår du snart bättre. Tramsfitta.

Du svarade inte på vad du tycker om tredagarskriget?
2023-08-22, 11:23
Medlem
Är vi inne på Höstoffensiven nu?

Och hur går det, för en som inte är insatt i ämnet, går det frammåt?

Vem vinner på slagfältet och hur?
2023-08-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Är vi inne på Höstoffensiven nu?

Och hur går det, för en som inte är insatt i ämnet, går det frammåt?

Vem vinner på slagfältet och hur?
Kolla in deepstatemap och Oryx så ser du att Ukraina vinner. Ryssarna tar kopiösa förluster som dessutom accelererar.
Även ryska befäl klagar över hur dåligt det går för Ryssland, ryssarnas lösning är att sparka de befäl som lyfter upp problemen. Vet inte riktigt hur det är tänkt att göra en positiv skillnad för ryssarnas situation.
2023-08-22, 17:41
Moderator
-Info-s avatar
Glada bybor välkomnar ukrainska soldater i Robotyne:

Citat:
Ukrainska soldater har gått in i strategisk by

Videobilder som lagts upp på sociala medier av Ukrainas armé visar soldater som hjälper bybor i Robotyne.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=450ddebb83cf27fbc3e69d8135d7b ff3
Citat:
Tankesmedjan ISW skriver att om ukrainarna får full kontroll över Robotyne innebär det att de får bättre möjlighet att avancera bakom den första linjen kraftiga ryska minfält och förflytta sig mot den rysk-ockuperade staden Tokmak.
2023-08-22, 17:42
Medlem
tr0llelitos avatar
Idag är ytterligare trettioen artillerisystem satta ur bruk. Hur många har Putin till övers? De måste snart vara slut va? FEMTUSENTREHUNDRA nedkämpade!
2023-08-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Kolla in deepstatemap och Oryx så ser du att Ukraina vinner. Ryssarna tar kopiösa förluster som dessutom accelererar.
Även ryska befäl klagar över hur dåligt det går för Ryssland, ryssarnas lösning är att sparka de befäl som lyfter upp problemen. Vet inte riktigt hur det är tänkt att göra en positiv skillnad för ryssarnas situation.
Nä men nu jag kollade nyss och Ukraina gör ju inga framsteg alls, däremot såg det ut dom om ryssarna tagit något område nyligen.
2023-08-22, 18:09
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nä men nu jag kollade nyss och Ukraina gör ju inga framsteg alls, däremot såg det ut dom om ryssarna tagit något område nyligen.
Då är du faktiskt bevisligen blind. Ukraina är i princip helt klara med Robotyne.
Visa nu då - vad har ryssen "tagit nyligen" som du såg?
2023-08-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Då är du faktiskt bevisligen blind. Ukraina är i princip helt klara med Robotyne.
Visa nu då - vad har ryssen "tagit nyligen" som du såg?
Man måste förstora upp kartan väldigt mycket om man överhuvudtaget ska kunna se det pyttelilla som Ukraina tagit tillbaka. Det är knappt synbart.
2023-08-22, 18:17
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Artikel från i förrgår i The Economist om att moralen och kämparviljan hos Ukrainska befolkningen sjunker alltefter resultaten av sommaroffensiven uteblir. Detta om något borde väl vara ett tecken på att det är mest i propagandan Kiev vinner strider numera.

https://www.economist.com/europe/2023/08/20/ukraines-sluggish-counter-offensive-is-souring-the-public-mood

Nu är tyvärr artikeln bakom betalvägg för att läsas vidare, men generellt ser jag inget motsägelsefullt i att befolkningen börjar tappa lite sugen då det ju aldrig var ett krig de ville ha utan något som påtvingats utifrån. I slutändan så levde de ju i början normala liv utan att ana att de skulle bli invaderade av ett grymt Ryssland, och på kort tid ändrades hela tillvaron till mycket sämre.

Psykologiskt sett är det lätt hänt att man i svåra situationer dras till önsketänkande och hoppas att det dåliga försvinner snabbt, men även om AFU har tagit tillbaka mer än hälften av ockuperat territorium verkar det som återstår bli en långkörare då Putins politiska överlevnad hänger på det.

Det är ju förstås en stor besvikelse om man hade hoppats på en snabb seger, men att bli besviken för att något dåligt drar ut på tiden är inte detsamma som att tycka det är bättre att ge upp.
2023-08-22, 18:19
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Man måste förstora upp kartan väldigt mycket om man överhuvudtaget ska kunna se det pyttelilla som Ukraina tagit tillbaka. Det är knappt synbart.
Jag sätter din vänstra pungkula på att området Ukraina tagit de senaste dagarna ändå är större än områdena ryssen tagit.
Jag tror faktiskt inte ens ryssen tagit ett jävla skit - eftersom du failade i att visa något jävla lögnryss

Och seriöst, behöver du glasögon för att se denna indentering så är du blindare än en soldat som nyss fått en kula i ögat:
https://deepstatemap.live/en#10/47.5214/35.8649
2023-08-22, 18:20
Medlem
Citat:

Yep man har äntligen efter 2,5 månad ockuperat Robotyne och Urozhaine som är små hålor med några gator om man tittar på kartan. Inte så värst imponerande. Det är ganska långt kvar till Mariupol. Något som är klart är att ukrainarna trodde att offensiven skulle gå bättre för dem. Jag tror det var Budanov som för flera månader sen yrade om att han skulle bada i Krim nu i juni, Krim under ukrainskt styre.

Samtidigt som det fanns troll som pratade ner det hela när ryssen hade intagit Bakhmut som en "liten håla" (med 71 000 invånare). haha Dessa tankevurpor ukrop asen gör... Men jag kan lugnt påpeka att ryssen inte heller tagit några stora områden det senaste.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2023-08-22 kl. 18:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in