2023-08-21, 16:08
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
För kännedom. Jag ljuger aldrig.
Ok, då forstätter vi att vänta på att det du sa för över ett år sen ska visa sig vara sant. Jag frågar inom en snar framtid igen om du inte lägger fram bevisen du påstår dig ha.
Citera
2023-08-21, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Har jag inte tid med. Jag måste sitta här och hata
Näh jag är inte den som anmäler random nissar. Jag tror karma söker upp dom förr eller senare.
Finns väl ingen här som skulle vilja leva som dom? Kuska runt som en tattarfamilj i en möglig husbil.
Inte kunna köpa/äga något. Tigga pengar av sina följare på youtube och hora ut sig för allmänheten för en billig peng.
Sitta med obetalda stora skulder.
Nej Tack
Tycker lite synd om barnen som inte kan ha ett eget rum och egen säng.

Ja allt du skriver håller jag med om.

Det är barnen jag tycker så mycket synd om. Det gör ont att barnen inte har stabilt hem med egna rum.
Specielt den äldre. Att de är på vift helatiden. De får inga vänner heller när det flyttas kors och tvärs.

Melina kommer jag tappa respekt för om hon inte sätter stop nu. Och dumpar Solomon svinet.
Hon är mamma, hon måste ta ansvar och tänka på barnens bästa. Solomon ska ha besöksförbud.
Han är en hal och farlig orm som förstör allas liv. Ingen ska vara i närheten av denna Hippien.
Eller okey, andra Hippies, men inga barn och sådant.

Bland andra tok hippies hör han hemma, Där han kan fnittra på, inga barn
Senast redigerad av Bentayga 2023-08-21 kl. 16:12.
Citera
2023-08-21, 16:34
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Ok, då forstätter vi att vänta på att det du sa för över ett år sen ska visa sig vara sant. Jag frågar inom en snar framtid igen om du inte lägger fram bevisen du påstår dig ha.

Då får du vänta i evighet, din autistiska lilla fitta. Jag sviker inte mina löften, inte ens till en häxa som Moa, då det på sikt kan skada både Solomon & Melina.

Jag sitter på dokument som du endast finner i "slasken", dvs saker som inte kommit med FUP. Dessa papper är intressant läsning då Moa inledningsvis förhördes angående hennes sambos alltför tidiga (...& mystiska) bortgång. Hon berättar där ganska öppet om sin relation till honom. Sjuk & skrämmande läsning om du frågar mig.

Sedan finns det besiktningprotokoll på Moas hus (mögel, bristande elsäkerhet etc), sociala myndigheters utlåtande om barnsäkerhet etc. Men pga löfte kommer jag inte att dela denna info men en sak är säker. Moa är allt annat än offer i denna soppa. Det vill jag lova. Hon var fullt medveten om alla brister men ändå insisterar hon på att hyra ut till "vänner". Sedan tillkommer hennes sexuella manipulation av Solomon, hennes intrigspel, försöken att "bli" Melina genom att byta hårfärg, klädstil & nagelvård, den psykiska ohälsan, de ständiga vansinnesutbrotten etc. Som kom att leda till Solomon & Melinas hastiga flykt från vad de inofficiellt själva valde att kalla för "skräckens hus". Detta borde tala sitt eget språk utan att jag ska behöva gå in i detalj, eller hur?

Om du respekterar Moa så borde du inte utmana ödet. Tänk på det.
Citera
2023-08-21, 16:41
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Vad är det du menar råder tvivel om? Tänker Fredrik göra ännu en överklagan som inte kommer gå vägen?

Nej, Solomoon har aldrig tänkt att överklaga. Han var medgörlig för att han tänkte på barnens bästa. Hans ex må ha varit galen & intrigerande men hon har (enligt honom) god hand med barnen, trots sina mentala tillkortakommanden.

Solomoon offrade sitt umgänge (genom att inte bestrida beslut) med barnen för att dessa enligt honom själv har det bättre med hans ex. Det handlar inte om lathet eller bristande engagemang utan snarare ren medmänsklighet & faderlig kärlek.
Citera
2023-08-21, 16:54
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bentayga
Ja allt du skriver håller jag med om.

Det är barnen jag tycker så mycket synd om. Det gör ont att barnen inte har stabilt hem med egna rum.
Specielt den äldre. Att de är på vift helatiden. De får inga vänner heller när det flyttas kors och tvärs.

Melina kommer jag tappa respekt för om hon inte sätter stop nu. Och dumpar Solomon svinet.
Hon är mamma, hon måste ta ansvar och tänka på barnens bästa. Solomon ska ha besöksförbud.
Han är en hal och farlig orm som förstör allas liv. Ingen ska vara i närheten av denna Hippien.
Eller okey, andra Hippies, men inga barn och sådant.

Bland andra tok hippies hör han hemma, Där han kan fnittra på, inga barn

Melina är en mamma som har god potential att bli en bra mamma men det kräver att hon fullföljer pågående mentala läkningsprocess.

Genom Solomon & Vlads sk "semester" så ger de Melina chansen att rätta till sitt dysfunktionella förhållande med sina barn samt sortera sitt destruktiva känslosvall & genom detta bli en mer initiativrik moder som inte låter sin psykiska ohälsa stå i centrum, där hennes barn ska vara. Att få vara ensam med barnen tvingas hon att ta ansvar, ta egna initiativ & bli den moder vi alla vet att hon faktiskt kan bli.

Vrf ska Solomon få besöksförbud?

Väldigt konstigt resonemang då det är Solomon som är hennes trygga & fasta punkt i tillvaron. Det är Solomon som med kärleksfull vägledning agerar mentor i hennes pågående läkningsprocess i kampen mot hennes trauma.
Citera
2023-08-21, 17:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Melina är en mamma som har god potential att bli en bra mamma men det kräver att hon fullföljer pågående mentala läkningsprocess.

Genom Solomon & Vlads sk "semester" så ger de Melina chansen att rätta till sitt dysfunktionella förhållande med sina barn samt sortera sitt destruktiva känslosvall & genom detta bli en mer initiativrik moder som inte låter sin psykiska ohälsa stå i centrum, där hennes barn ska vara. Att få vara ensam med barnen tvingas hon att ta ansvar, ta egna initiativ & bli den moder vi alla vet att hon faktiskt kan bli.

Vrf ska Solomon få besöksförbud?

Väldigt konstigt resonemang då det är Solomon som är hennes trygga & fasta punkt i tillvaron. Det är Solomon som med kärleksfull vägledning agerar mentor i hennes pågående läkningsprocess i kampen mot hennes trauma.

Märker du inte att du är helt ensam om ditt habbla om mental läkningsprocess. Det är heller inget som tas upp i deras videos. Att jag ens besvarar detta är puckat av mig. Ska sluta med det så kan du sitta här själv och mässa denna skit. Ingen tror dig.
Citera
2023-08-21, 17:33
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Kvinnor måste korrigeras, ibland med våld & ibland med hårda ord, men korrigerade behöver de bli.

Det handlar inte om saker som de har gjort utan saker de kommer (...& förväntas) att göra. Våldet blir mer som en slags kärleksfull handling som har mer med uppfostran att göra. Ungefär som när man tillrättavisar ett oroligt (neuropsykiatriskt, traumatiserat etc) barn eller en hundvalp. Smärtan är då inget straff i egentlig mening utan mer en slags uppfostrande vägledning.

Det ska göra ont att fela i en relation & en kvinna behöver brytas ned för att sedan med vägledning & korrigering byggas upp igen, så hon blir den kvinna hon var menad att vara. Feminism, självständighet, förvärvsarbete etc har förstört den skapelse som är skapad till mannens behag. Därför är det hög tid att ta tillbaka det som de vänsterblivna kräken stulit från oss. Make The Woman Great Again!

Adonis, är det på grund av dessa åsikter som du försvarar Solomon till varje pris samt försöker utmåla Melina som den svaga med mentala problem som behöver läkas? Kanske du tycker Solomon bör "korrigera" Melina?

Fy fan säger jag. Utifrån de åsikter du uppvisar på övriga delar av flashback så kan man se vad din agenda är i den här tråden. Usch vilket jävla as du verkar vara rent utsagt. Skäms!
Citera
2023-08-21, 17:48
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Nej, Solomoon har aldrig tänkt att överklaga. Han var medgörlig för att han tänkte på barnens bästa. Hans ex må ha varit galen & intrigerande men hon har (enligt honom) god hand med barnen, trots sina mentala tillkortakommanden.

Solomoon offrade sitt umgänge (genom att inte bestrida beslut) med barnen för att dessa enligt honom själv har det bättre med hans ex. Det handlar inte om lathet eller bristande engagemang utan snarare ren medmänsklighet & faderlig kärlek.
Han har ju överklagat domen en gång. Var det för barnens bästa också eller för hans egna?

Vad är det för mentala tillkortakommanden du pratar om? Eller blandar du ihop saker med den ständigt tung tuggande Fredrik som försöker dämpa sin ångest? Känns mest som att den sk. resa Fredrik gör går ut på att dämpa hans egna ångest.

Bristande engagemang har det ju minst sagts redan vittnats om gällande hans två tidigare barn. Det är något som även uppvisas med de barn han har tillsammans med Melina som även hon får dra det tunga lasset och lägger majoriteten av sin dag på att ta hand om barnen medan Fredrik gör, ja vad nu han gör?
Citera
2023-08-21, 18:19
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Han har ju överklagat domen en gång. Var det för barnens bästa också eller för hans egna?

Vad är det för mentala tillkortakommanden du pratar om? Eller blandar du ihop saker med den ständigt tung tuggande Fredrik som försöker dämpa sin ångest? Känns mest som att den sk. resa Fredrik gör går ut på att dämpa hans egna ångest.

Bristande engagemang har det ju minst sagts redan vittnats om gällande hans två tidigare barn. Det är något som även uppvisas med de barn han har tillsammans med Melina som även hon får dra det tunga lasset och lägger majoriteten av sin dag på att ta hand om barnen medan Fredrik gör, ja vad nu han gör?

Att en kärleksfull fader ibland förhastar sig & agerar ur ett egoistiskt perspektiv är inget konstigt, speciellt inte när han faktiskt älskar (...& självklart saknar) sina barn.

Klart att en far kan tvivla på vad som är rätt, precis som en mor, men det viktiga är väl ändå att han faktiskt fattade ett bra (men för honom plågsamt) beslut som gynnade barnen. Tiden som Solomon går miste om kommer aldrig gå att ersätta. Jag tror inte att du förstår vilken ofantligt stor & osjälvisk uppoffring Solomon faktiskt gör.

Det är därför allt annat än rättvist att anklaga honom för "bristande engagemang"'
Citera
2023-08-21, 18:25
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Att en kärleksfull fader ibland förhastar sig & agerar ur ett egoistiskt perspektiv är inget konstigt, speciellt inte när han faktiskt älskar (...& självklart saknar) sina barn.

Klart att en far kan tvivla på vad som är rätt, precis som en mor, men det viktiga är väl ändå att han faktiskt fattade ett bra (men för honom plågsamt) beslut som gynnade barnen. Tiden som Solomon går miste om kommer aldrig gå att ersätta. Jag tror inte att du förstår vilken ofantligt stor & osjälvisk uppoffring Solomon faktiskt gör.

Det är därför allt annat än rättvist att anklaga honom för "bristande engagemang"'
Är det en uppoffring att sitta och spela spel hela nätterna? Glömma att ge barnen mat? Putta ens partner in i en garderob samtidigt som denna när deras andra barn som inte va speciellt gammal vid tiden? Eller är detta exempel på bristande engagemang och en våldsam partner och fader?
Citera
2023-08-21, 18:29
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Adonis, är det på grund av dessa åsikter som du försvarar Solomon till varje pris samt försöker utmåla Melina som den svaga med mentala problem som behöver läkas? Kanske du tycker Solomon bör "korrigera" Melina?

Fy fan säger jag. Utifrån de åsikter du uppvisar på övriga delar av flashback så kan man se vad din agenda är i den här tråden. Usch vilket jävla as du verkar vara rent utsagt. Skäms!

Ja, en viss korrigering skulle kanske behövas för att få Melina back on track again. Det håller jag med dig om.

Men i just Melinas fall är jag förvisso tveksam ifall det skulle hjälpa då Solomons praktiska vägledning har visat sig vara betydligt effektivare för henne att bekämpa det trauma som förföljer henne.
Citera
2023-08-21, 18:35
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Är det en uppoffring att sitta och spela spel hela nätterna? Glömma att ge barnen mat? Putta ens partner in i en garderob samtidigt som denna när deras andra barn som inte va speciellt gammal vid tiden? Eller är detta exempel på bristande engagemang och en våldsam partner och fader?

Vardagliga små petitesser som inte är relevanta för ämnet öht. Vad som betraktas som våld & försummelse är subjektivt.

Spela dataspel kan däremot mycket väl vara en del av en själförverkligande process & bör därför inte förkastas. Det som är hemskt i sammanhanget är väl ändå att en moder saknar initiativ (pga trauma & psykisk ohälsa), då det är hennes lott i livet att faktiskt vara barnens trygghet. Det är just denna trygghet som både Solomon & Vlad nu önskar återställa.

Så visst är Solomon både en ansvarstagande & kärleksfull partner.
Senast redigerad av Adonis. 2023-08-21 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in