Citat:
Vad har han för fel eller skada då? Diagnos? Han verkar ju vara fullt arbetsför som campar och leker Robinson Kruse i skogen.
Ok.. då kan han sälla sig i ledet med tyngdtäcken då..
Men det skrivs ju här i tråden att han arbetar.. Tjänar pengar osv. Är han en bidragstagare med andra ord? Hur ser då FK på dom pengar han drar in vid sidan av? Handlar väl inte om vad han gör utan hur mycket pengar? Han säger ju vilja ha.. efterlyser ju redigeringsjobb.. ??? Det är väl jobb? Inte arbetar han väl gratis?
Ok.. då kan han sälla sig i ledet med tyngdtäcken då..
Men det skrivs ju här i tråden att han arbetar.. Tjänar pengar osv. Är han en bidragstagare med andra ord? Hur ser då FK på dom pengar han drar in vid sidan av? Handlar väl inte om vad han gör utan hur mycket pengar? Han säger ju vilja ha.. efterlyser ju redigeringsjobb.. ??? Det är väl jobb? Inte arbetar han väl gratis?
Bidragstagare är ett så negativt laddat ord.
Solomon är en kreatör. En kreatör är ngt av en konstnär. En konstnärs bästa belöning är uppmärksamhet, inte pengar.
Dessutom handlar det, i det här fallet, om stimulans som ett redskap i pågående läkningsprocess. Trauma bekämpas med mental stimulans & produktivitet.
Citat:
Låter som om du är avundsjuk, då du själv helt verkar sakna konstnärlig & kreativ förmåga.
Citat:
Jag skulle inte kalla Melina för sjuk, däremot har hon utvecklat svår psykisk ohälsa pga traumatiska händelser i uppväxten (missbruk, övergrepp, internering etc). Detta bagage har förvandlat Melina från levnadsglad & nyfiken till en apatisk & initiativlös moder där fokus på sig själv väger tyngre än fokus på sina barn.
Solomon vägleder (trots eget trauma) & är i rollen som Melinas mentor både kärleksfull & stöttande i hennes kamp att återfå sin förlorade initiativförmåga.
Citat:
läs lite av min senaste posthistorik så ser du lite
Jag har läst om folk som blivit av med sjukskrivning och liknande då de varit så pigga på
sociala medier. Det är bara anmäla och länka till videos där personen är kababel jobba.
Uppenbar bedrägeri , många som fuskar, se bara Pontus Rasmussons morsa, sjukskriven
men helt vild och kapabel i Pontus videos. Klart det blev problem.
Det finns sjukt många fuskare som Solomon.
Jag har läst om folk som blivit av med sjukskrivning och liknande då de varit så pigga på
sociala medier. Det är bara anmäla och länka till videos där personen är kababel jobba.
Uppenbar bedrägeri , många som fuskar, se bara Pontus Rasmussons morsa, sjukskriven
men helt vild och kapabel i Pontus videos. Klart det blev problem.
Det finns sjukt många fuskare som Solomon.
"Fuskare" är som mycket annat en definitionsfråga. Att utan ngn egentlig grund anmäla Solomon & utsätta en traumatiserad individ (samt dennes familj) för granskning är att medvetet omkullkasta & sätta käppar i hjulet för pågående läkningsprocess (ngt som kan få förödande konsekvenser).

Det är DU (med flera) som istället borde anmälas för falsk tillvitelse.
Senast redigerad av Adonis. 2023-08-21 kl. 11:49.
Senast redigerad av Adonis. 2023-08-21 kl. 11:49.