2023-08-20, 22:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Okej har ingen koll alls på Veliz, men har ju en förkärlek till argentinska spelare, så kan säkert bli bra hehe. Såg dock att han inte ens var på bänken igår, matchen kanske var för viktigt att släppa in honom där.

Kommer United vara detta årets Chelsea flopp och landa på mittenplatserna? De ser inte så stabila ut i öppningsmatcherna.

Vi lär få vänta ett tag innan vi får se Veliz.

Ja United ser fan inte bra ut. Inte imponerad av Chelsea heller.
Citera
2023-08-20, 22:14
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det är ju första matchen för honom i laget. Det är en i grunden bra spelare, och det är nog inte så lätt att komma in i hur laget spelar efter så kort tid. Jag tror att han blir bättre, men vi får se.

Yup, håller med. Jag tycker han är bra och kommer nog bli bättre också. Men tycker ändå att det var för mycket pengar för en 21 åring som bara haft en hel säsong i premier league.

Edit: citerade fel
Citera
2023-08-21, 03:14
Medlem
goseigens avatar
Vad tror ni om Maguire egentligen och hans val?

Han är 30 år och får inte ens sitta på bänken. Hur ska han kunna komma tillbaka? Ett lag som Man U kommer ju skaffa nya backar med tiden.

Vad handlade det om? Hade han fått lägre lön i West Ham?
Citera
2023-08-21, 07:57
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad tror ni om Maguire egentligen och hans val?

Han är 30 år och får inte ens sitta på bänken. Hur ska han kunna komma tillbaka? Ett lag som Man U kommer ju skaffa nya backar med tiden.

Vad handlade det om? Hade han fått lägre lön i West Ham?

Jag tror att Maguire tappat glädjen, vilket man ju kan förstå med tanke på all skit han fått av fans och media de senaste åren. Fan, t.o.m i Ghanas riksdag användes Maguire som en metafor för när nåt går åt helvete.
https://youtu.be/tOe2xV6ugWg

Han har två år kvar på kontraktet, är sen 32 och kan lägga av.

Har han tappat glädjen kan jag förstå honom. Men samtidigt borde han kunna få 100k i veckan i en mittenklubb och har man lite glädje och driv att kanske spela EM nästa år så kan man leva rätt gott på den lönen också samtidigt som man faktiskt får spela.
Citera
2023-08-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har det öht varit en bättre värvning i EPL under de senaste 10 åren än Martin Ødegaard till AFC, sett till prislappen och det hela?

Har varit Arsenal-fan i mer än 30 år, och efter mitt tycke så är Ødegaard en av de klart bästa värvningarna som vi nånsin har gjort.
När ni hade titeln i en ask men tappar den,hur man än ser det har lagkapten ödegaard en del i det fallet.
Citera
2023-08-21, 09:08
Medlem
Även om Brighton tappade sin stjärna,och de inte mött klass lag Har de zerbis lag vunnit inledande 2matcher och gjort 8 mål.

Vann borta mot Wolwes med 4-1,ska de fortsätta på förra årets succe komma högre upp i tabellen?

Solly March gjort 3mål,verkar få bra kritik och verkar utvecklat sig i sommar enligt Zerbi.

Men nån jag gillar i detta Brighton är deras japse,Mitoma,hans blick för spelet är otrolig,gissar han kommer bli deras nästa storförsäljning nästa sommar.

Deras 3 närmaste matcher
West Ham hemma
Newcastle hemma
United borta

Vad tror ni om Brighton detta år?

Har ni sett nån spännade spelare ni inte haft så stor koll på som överraskat er inledande 2 omgångar,jag blivit såld på japsen som sagt
Citera
2023-08-21, 09:36
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Även om Brighton tappade sin stjärna,och de inte mött klass lag Har de zerbis lag vunnit inledande 2matcher och gjort 8 mål.

Vann borta mot Wolwes med 4-1,ska de fortsätta på förra årets succe komma högre upp i tabellen?

Solly March gjort 3mål,verkar få bra kritik och verkar utvecklat sig i sommar enligt Zerbi.

Men nån jag gillar i detta Brighton är deras japse,Mitoma,hans blick för spelet är otrolig,gissar han kommer bli deras nästa storförsäljning nästa sommar.

Deras 3 närmaste matcher
West Ham hemma
Newcastle hemma
United borta

Har ni sett nån spännade spelare ni inte haft så stor koll på som överraskat er inledande 2 omgångar,jag blivit såld på japsen som sagt

Sjukt att Mitoma endast kostade 2,6 miljoner pund när Brighton köpte honom. Det måste vara ett av de bästa köpen i PL på senare år.

Om Brighton fortsätter så här är det inte omöjligt att de får en CL plats i år, speciellt om platserna utökas till 5.
Citera
2023-08-21, 10:47
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:

Deras 3 närmaste matcher
West Ham hemma
Newcastle hemma
United borta

Vill se dom prestera mot starkare motstånd än Wolves o Luton, men visst är det ett statement att sopa undan en motståndare i PL (som ju faktisk är rätt jämn när man bortser från City) så överlägset. Schemat för Brighton i sept-okt ser rätt svårt ut med bortamatcher i Manchester (Utd, City) och Birmingham (Villa) - och därtill ett par hemmamatcher mot Newcastle o Liverpool. Säsongen avslutas (dom matcherna är alltid svåra) med Villa o Newcastle borta och en hemmamatch mot Utd....
Citera
2023-08-21, 12:09
Medlem
jontepsgs avatar
Chelseas start på vintern är fan brutal..
21/10 - Arsenal hemma
28/10 - Brentford borta
4/11 - Spurs borta
11/11 - city hemma
25/11 - Newcastle borta
2/12 - Brighton hemma
6/12 - united borta
Citera
2023-08-21, 13:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Mahrez borde ju vara ganska högt upp ändå. 17 mål som ytter säsongen när Leicester vann ligan, inte alls fy skam. Kante var ju också avgörande den säsongen, och hans pris var inte så farligt heller. Att bära Leicester till en PL vinst väger ju mycket tyngre än att sluta 2a med Arsenal och åka ur alla turneringar.

Det finns inget du kan säga när en viss person bestämt sig. Så här är det, punkt slut, även om slutsatsen är helt deluded.

Annat med rimliga, ödmjuka och nyanserade inlägg. Tråden är ju t.ex. helt överens om att Salah är världens bästa fotbollsspelare senaste decenniet.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Sett till pris och uppståndelse har jag nog inte sett en värre debut. Satte inte en fot rätt Caicedo. Dåliga bollmottagningar. Dåligt passningsspel. Kom fel in i dueller. Orsakade straff. Man ska såklart inte dra för stora växlar av en match. Men killen har en bra säsong i PL. 115 m pund. The Guardian påstod att det skulle kunna visa sig vara en bargain om han tar Chelsea tillbaka till toppen. Men hur skulle han kunna ha den individuella impacten i Chelsea när han inte ens hade det i Brighton, som är lika bra, om inte BÄTTRE utan honom sätt till säsongsinledningen.

Lite positivt är att man ser skillnaden i spelet och vad en riktig tränare kan göra. Chelsea var bra fram tills 2-1 och hade vunnit om Enzo gjort mål på straffen. Olyckligt för Poch som redan satt mer spel än Potter och Lamps gjorde, på typ halva tiden. Lägg därtill spelmässigt bra insats mot Liverpool så har man iallafall löst tränarfrågan. Problemet är att den hopplöst ihopsatta spelartruppen inte är löst och inte heller kommer lösas. Man har 0 produktion framåt.

Sterling. 0 slutprodukt. Sällan har en spelare blivit så brutal avslöjad av sitt lagbyte. Han blev buren av Guardiolas överlägsna miljardbygge. I realitet en mycket medioker Engelsk sparka och spring winger. Hoppas Grealish inser hur lyckligt lottad han är att spela i City och gör allt han kan för att stanna oavsett. Annars blir han nästa man att avslöjas för sin inkompetens som fotollsspelare när han inte har ett överlägset lag bakom sig.

Folk vevade förra veckan om vem som var bäst i premiären. Brighton gick obemärkt förbi den diskussionen. Nöjer mig med att konstatera att Brighton leder Premier League efter två omgångar med målskillnaden 8-2. Nästa vecka blåser man West Ham av banan.

Caicedos prislapp görs mer horribel av att det är potential Chelsea köper. Caicedo kan vara en av världens bästa DMF om allt klaffar de närmaste 10 åren. Det är sällan allt klaffar.

En bargain kan han bara vara om han levererar under dessa 9 år han har kontrakt. Och he's off to a rocky start.

Bolltappet till Fornals läge. Straffen. Ingen bra dag på jobbet.

Jag är nästan enig kring Sterling - han levde på att få komma på tapins med sin speed i City, ytorna som hans lagkamrater frigjorde åt honom. Fortfarande en bra spelare, men absolut ingen stjärna som bär sitt lag.

Gällande Grealish är jag inte det. Han bara Villas offensiv när han var där. Han har kapacitet att göra det i annan klubb med.
Citera
2023-08-21, 13:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
När ni hade titeln i en ask men tappar den,hur man än ser det har lagkapten ödegaard en del i det fallet.
Vem har påstått ngt annat?
Citera
2023-08-21, 13:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det finns inget du kan säga när en viss person bestämt sig. Så här är det, punkt slut, även om slutsatsen är helt deluded.

Annat med rimliga, ödmjuka och nyanserade inlägg. Tråden är ju t.ex. helt överens om att Salah är världens bästa fotbollsspelare senaste decenniet.
Nej du har såklart rätt. Förväntar mig inte att enögda personer ska ge medhåll. Dock till en annan tanke. Nu har förvisso priserna gått helt åt helvete det senaste med 100m hit och dit på spelare som är värda hälften (tack Chelsea och Arsenal) men ändå tycker jag inte att en spelare som kostade hela 30m ens kan klassas som ett fynd. Och Arsenal är ändå en klubb som har fyndat, Martinelli är kanske starkaste exemplet på det i dagens trupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in