Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Mahrez borde ju vara ganska högt upp ändå. 17 mål som ytter säsongen när Leicester vann ligan, inte alls fy skam. Kante var ju också avgörande den säsongen, och hans pris var inte så farligt heller. Att bära Leicester till en PL vinst väger ju mycket tyngre än att sluta 2a med Arsenal och åka ur alla turneringar.
Det finns inget du kan säga när en viss person bestämt sig. Så här är det, punkt slut, även om slutsatsen är helt deluded.
Annat med rimliga, ödmjuka och nyanserade inlägg. Tråden är ju t.ex. helt överens om att Salah är världens bästa fotbollsspelare senaste decenniet.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Sett till pris och uppståndelse har jag nog inte sett en värre debut. Satte inte en fot rätt Caicedo. Dåliga bollmottagningar. Dåligt passningsspel. Kom fel in i dueller. Orsakade straff. Man ska såklart inte dra för stora växlar av en match. Men killen har en bra säsong i PL. 115 m pund. The Guardian påstod att det skulle kunna visa sig vara en bargain om han tar Chelsea tillbaka till toppen. Men hur skulle han kunna ha den individuella impacten i Chelsea när han inte ens hade det i Brighton, som är lika bra, om inte BÄTTRE utan honom sätt till säsongsinledningen.
Lite positivt är att man ser skillnaden i spelet och vad en riktig tränare kan göra. Chelsea var bra fram tills 2-1 och hade vunnit om Enzo gjort mål på straffen. Olyckligt för Poch som redan satt mer spel än Potter och Lamps gjorde, på typ halva tiden. Lägg därtill spelmässigt bra insats mot Liverpool så har man iallafall löst tränarfrågan. Problemet är att den hopplöst ihopsatta spelartruppen inte är löst och inte heller kommer lösas. Man har 0 produktion framåt.
Sterling. 0 slutprodukt. Sällan har en spelare blivit så brutal avslöjad av sitt lagbyte. Han blev buren av Guardiolas överlägsna miljardbygge. I realitet en mycket medioker Engelsk sparka och spring winger. Hoppas Grealish inser hur lyckligt lottad han är att spela i City och gör allt han kan för att stanna oavsett. Annars blir han nästa man att avslöjas för sin inkompetens som fotollsspelare när han inte har ett överlägset lag bakom sig.
Folk vevade förra veckan om vem som var bäst i premiären. Brighton gick obemärkt förbi den diskussionen. Nöjer mig med att konstatera att Brighton leder Premier League efter två omgångar med målskillnaden 8-2. Nästa vecka blåser man West Ham av banan.
Caicedos prislapp görs mer horribel av att det är potential Chelsea köper. Caicedo kan vara en av världens bästa DMF om allt klaffar de närmaste 10 åren. Det är sällan allt klaffar.
En bargain kan han bara vara om han levererar under dessa 9 år han har kontrakt. Och he's off to a rocky start.
Bolltappet till Fornals läge. Straffen. Ingen bra dag på jobbet.
Jag är nästan enig kring Sterling - han levde på att få komma på tapins med sin speed i City, ytorna som hans lagkamrater frigjorde åt honom. Fortfarande en bra spelare, men absolut ingen stjärna som bär sitt lag.
Gällande Grealish är jag inte det. Han bara Villas offensiv när han var där. Han har kapacitet att göra det i annan klubb med.