2023-08-20, 14:32
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Smekmånaden är över för ten Hag. Inte bara för att United inte verkar vara i fysisk form för de första matcherna och att han spelar Rashford och Bruno på fel position. Många undrar över hans spelarköp. Antony kom för ungefär samma summa som Maguire och håller på att bli ett nästan ännu större fiasko. Många ifrågasätter också köper av Mount för £40 miljoner och Rasmus Højlund för £63 miljoner, samma summa som när Alexander Isak gick till Newcastle. Det vilar ett tungt ansvar på den unge danskens axlar nu. Om han blir en flopp så kan det betyda slutet på ännu en tränarkarriär i United.

Mount förstår jag då han kan användas på flera positioner och kommer bli bra när ETH hittat ett system som funkar för mittfältet. Højlund har jag förståelse för då han har stor potential, men dom behöver en anfallare som gör minst 15-20mål redan nu. Antony fattar jag inte överhuvudtaget, behöver inte kommenteras mer än så..

United är desperata efter en CM, Casemiro kan inte hålla upp och styra ett mittfält likt Rodri. Frågan är vem som ska värvas dock.
Citera
2023-08-20, 14:49
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Det vilar ett tungt ansvar på den unge danskens axlar nu. Om han blir en flopp så kan det betyda slutet på ännu en tränarkarriär i United.
Är det Höjlunds ansvar att se till att ETH får stanna? Tror han bryr sig mer om sin egen karriär än vem som tränar honom.
Citera
2023-08-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Mount förstår jag då han kan användas på flera positioner och kommer bli bra när ETH hittat ett system som funkar för mittfältet. Højlund har jag förståelse för då han har stor potential, men dom behöver en anfallare som gör minst 15-20mål redan nu. Antony fattar jag inte överhuvudtaget, behöver inte kommenteras mer än så..

United är desperata efter en CM, Casemiro kan inte hålla upp och styra ett mittfält likt Rodri. Frågan är vem som ska värvas dock.
Om man behöver en central anfallare som redan nu kan snitta 20 mål i ligan så kan man inte lägga hisnande £63 miljoner för att få potential. Newcastle betalade £35 miljoner för en 18-åring som potentiellt kan göra ett bättre jobb som vänsterback redan nu än den nuvarande rollinnehavaren Dan Burn.

Jag skrev att Antony var lika dyr som Maguire. Faktum är att han var ännu dyrare, hela £100 miljoner. Vilken klubb skulle han vara given startspelare i som högerytter förutom i ett lag som har Erik ten Hag som tränare. Inget av topp sex eller topp åtta i England i alla fall, det är jag rätt säker på. ETH måste inse att han gjort en gigantisk blunder och bänka Antony till förmån för Sancho.
Citera
2023-08-20, 15:38
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Om man behöver en central anfallare som redan nu kan snitta 20 mål i ligan så kan man inte lägga hisnande £63 miljoner för att få potential. Newcastle betalade £35 miljoner för en 18-åring som potentiellt kan göra ett bättre jobb som vänsterback redan nu än den nuvarande rollinnehavaren Dan Burn.

Jag skrev att Antony var lika dyr som Maguire. Faktum är att han var ännu dyrare, hela £100 miljoner. Vilken klubb skulle han vara given startspelare i som högerytter förutom i ett lag som har Erik ten Hag som tränare. Inget av topp sex eller topp åtta i England i alla fall, det är jag rätt säker på. ETH måste inse att han gjort en gigantisk blunder och bänka Antony till förmån för Sancho.

Nä, jag blev förvånad att United köpte Højlund, men ska inte döma ut honom innan han fått chansen. Spännande spelare men United tappade poäng i många matcher förra säsongen när ingen annan än Rashford gjorde mål. Och jag har svårt att se Rashford hålla samma nivå denna säsong. Han och Isak är lite lika då dom hamnar i målstim som oftast varar några månader, sen gör dom knappt några mål alls på lika många månader. Men kanske att iaf Isak kan ta nästa steg i Newcastle och hålla målformen uppe över en hel säsong.

Nä Antony är en chock att dom spenderade alla dom pengar på, jag förstår inte riktigt vad han bidrar med? Ett sjujävla överpris oavsett. Antonys ersättare i Ajax ser betydligt bättre ut då, Kudus som WH har budat på.
Citera
2023-08-20, 16:31
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Straffarna i Tot- MU

1:a tycker jag tar på överarmen och den är tillräckligt långt in till kroppen.

2:a upplever jag att de träffar varandras ben samtidigt.

Så för mig ingen straff till någon.

Titta igen på första. Den tar närmre handen än armbågen. Solklar straff.

Det andra är också en straff.
Citera
2023-08-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
De spelar främst 4-2-3-1, lär väl spela som tia/ytter, värvad som rak ersättare till Buendía vars knä gick sönder häromveckan.
Sett han mycket i Roma han är ingen riktig tia mer en släpande anfallare eller trivs bäst högre upp till höger. Men kan väl funka som 10an för Villa men då behövs support för kreativ speluppbyggnad är inte hans grej han är mer en dribblare och avslutare. Tielemans kommer behövas bakom honom garanterat.
Citera
2023-08-20, 17:11
Medlem
Everton fortsätter att vara hopplösa och säsongen har börjat i samma anda som de tre-fyra senaste.
Citera
2023-08-20, 17:17
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Everton fortsätter att vara hopplösa och säsongen har börjat i samma anda som de tre-fyra senaste.

Trodde någon att de skulle slå Villa borta dock? Premiären är en annan femma, där borde de vunnit.
Citera
2023-08-20, 17:55
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Trodde någon att de skulle slå Villa borta dock? Premiären är en annan femma, där borde de vunnit.
Everton- Wolverhampton nästa omgång. Ångestmöte redan.
Citera
2023-08-20, 19:16
Medlem
Drickbacks avatar
Laporte nära Saudi
Citera
2023-08-20, 19:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Har det öht varit en bättre värvning i EPL under de senaste 10 åren än Martin Ødegaard till AFC, sett till prislappen och det hela?

Har varit Arsenal-fan i mer än 30 år, och efter mitt tycke så är Ødegaard en av de klart bästa värvningarna som vi nånsin har gjort.
Citera
2023-08-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Givetvis inte, men att spela uselt och släppa in fyra mål är kanske okej mot Man City borta. Inte Aston Villa.

Om Everton ska ha någon som helst chans att hålla sig kvar måste man åtminstone bjuda upp till dans mot mitten- och bottenlagen under säsongen.
Villa är bra och har gjort några fina värvningar men blev själva överkörda i premiären och jag tror att de kan bli svårtippade i år. De satsar men en placering utanför Europaplatserna för deras del är knappast någon skräll enligt mig. Några skador och det kan dala fort.

Känns dock oroväckande redan nu för Everton. Deras nedflyttning vore att jämföras med ett barmhärtighetsmord. Det är bara tragiskt att bevittna klubbens förfall och alla misslyckade värvningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har det öht varit en bättre värvning i EPL under de senaste 10 åren än Martin Ødegaard till AFC, sett till prislappen och det hela?

Har varit Arsenal-fan i mer än 30 år, och efter mitt tycke så är Ødegaard en av de klart bästa värvningarna som vi nånsin har gjort.
Snackar vi vad man fått för pengarna vad gäller sportsliga framgångar och titlar finns det några köp som slagit högre.
De Bruyne, Kanté, Robertson, Ederson, Milner (gratis), Akanji, Mahrez, Haaland, Fernandinho, och listan fortsätter…ja, Haaland och De Bruyne var dyrare än övriga men titta på vad dessa två uträttat i sin klubb. Flera av de jag nämner kom för i sammanhanget kaffepengar men du tycker en andraplats och en Community Shield väger tyngre än ligatitlar?
Senast redigerad av radiopanna 2023-08-20 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in