2023-08-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Om ni dessutom är lite smarta så kan ni se att Johan i Karlstad tidigare bott i såväl snacka som Sollentuna. Vem bor i Sollentuna om inte fröken Shadow.

För att riktigt få slut på diskussionen kan ni ju kolla upp Johan i Karlstads bolag, vilket är inom artistisk verksamhet och musik. Lindas ex är ju musiker.
Citera
2023-08-21, 12:01
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Hur förklarar du att mannen som var gift med Linda fyller år i mars och han i Karlstad är född i september?

Men släpp det. Om inte får du väl leka detektiv i äkta FB stil.
Citera
2023-08-21, 12:04
Medlem
Varför försöker vissa mediapersoner som Aftonbladets Kristofer Andersson få det att låta som att folk skvallrar om LS och att hon vill göra sin grej privat bakom stängda dörrar när hon varit väldigt öppen med att hon är på Darkside och OF. Hon skriver om sina sexuella eskapader i sina krönikor och hyllar OF. Att han även jämför användandet av OF med Meta och Tik Tok etc. är ganska magstarkt. Får honom att låta som en mansgris som inte förstår sig på den sexuella exploateringen av framför allt kvinnor som pågår där. Men visst kritisera inte OF för då är du en konservativ moralist som hatar queers (han fick med Pride i sin krönika också) och livet osv.

LS måste ändå sitta och skratta när hon läser alla ”djupa” analyser om henne.
Citera
2023-08-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Varför försöker vissa mediapersoner som Aftonbladets Kristofer Andersson få det att låta som att folk skvallrar om LS och att hon vill göra sin grej privat bakom stängda dörrar när hon varit väldigt öppen med att hon är på Darkside och OF. Hon skriver om sina sexuella eskapader i sina krönikor och hyllar OF. Att han även jämför användandet av OF med Meta och Tik Tok etc. är ganska magstarkt. Får honom att låta som en mansgris som inte förstår sig på den sexuella exploateringen av framför allt kvinnor som pågår där. Men visst kritisera inte OF för då är du en konservativ moralist som hatar queers (han fick med Pride i sin krönika också) och livet osv.

LS måste ändå sitta och skratta när hon läser alla ”djupa” analyser om henne.

Det där är bara en annan form av översitteri, snart har media-Sverige betat av alla varianter. De som gärna hade uppskattat att det inte ’stormade’ lika mycket kring LS är gissningsvis hennes anhöriga, men LS själv tjänar nog på all uppmärksamhet - bra som dålig - som hennes OF får.

Snart inleds fas två när de riktiga störda psykopaterna försöker skambelägga henne för ”att hon inte tar hänsyn till hennes anhöriga”.
Senast redigerad av SvartKrabba 2023-08-21 kl. 12:12.
Citera
2023-08-21, 12:33
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Den här intervjun i Femina för några år sedan tycker jag ger en viss förståelse för hennes val av livsstil idag.
https://www.femina.se/intervju/linda-skugge-jag-har-alltid-bara-forsokt-vara-rolig/2586381

Det är ju faktiskt ganska talande för det som många män upptäcker med stigande livserfarenhet, att till synes "arga" feminister i västvärlden som nedsättande talar om "samhället könstrukturer" och "medelålders vita män" som "gubbslem", när det kommer till kritan föredrar aktivt dominanta män som till skillnad från inställsamt kuvade män skrattar åt "samtyckeskontrakt".
(De feminister som i andra länder försöker motarbeta tvångsgifte, för lika behandling under lagen etc brukar inte uppvisa samma beteende).

Jag avundas verkligen inte de som växer upp som män idag; tidigare var könsrollerna så skeva att kvinnor inte fick aktivt kommunicera sexuell önskan, utan var tvungen att göra detta med "signaler" som "nej som inte betyder nej" och klädsel m.m. där män förväntades ta initiativet och vara den aktiva. (Som diverse stollar och svin med taskig kvinnosyn sedan kunde rättfärdiga övergrepp för sig själv och samhället med att "ett nej ju betydde ja" och "kvinnan bad om det så som hon var klädd").

Dessa tider vill jag verkligen inte se komma tillbaka, men dagens signaler där män förväntas ursäkta sig för att de är män, där en ovälkommen komplimang eller blick tolkas som sexuellt övergrepp, och en kuvad otroligt respektfull attityd kanske gör sådana män till "allierade i kampen" men absolut inga som får ligga. Det kan vara nog så förvirrande, tidigare var det väl också så att beskedliga respektfulla mjukisar uppfattade som att "kvinnor ligger med svin", men då pumpade åtminstone inte samhället ut att det är så de förväntas vara.

Jag tror väl att den ambivalens som LS beskriver faktiskt är rätt talande, och pluspoäng är att hon åtminstone verkar något medveten om det.
Senast redigerad av Pederhosen 2023-08-21 kl. 13:07.
Citera
2023-08-21, 13:16
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Men släpp det. Om inte får du väl leka detektiv i äkta FB stil.
Okej😝
Citera
2023-08-21, 13:23
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
För att det står fel på Wikipedia. Kolla in mannens insta om du vill. Han heter Johan Skugge och har, såvitt jag vet, öppen profil.
Födelsenumret på hans wikipediasida är exakt samma som en med samma namn som exet. Både förnamn och efternamn stämmer. Mycket märkligt att ingen sett det, inklusive han själv. Har kollat hans insta men på vilket sätt skulle jag bli klokare av det?
Senast redigerad av Silverglitter 2023-08-21 kl. 13:25.
Citera
2023-08-21, 13:48
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Födelsenumret på hans wikipediasida är exakt samma som en med samma namn som exet. Både förnamn och efternamn stämmer. Mycket märkligt att ingen sett det, inklusive han själv. Har kollat hans insta men på vilket sätt skulle jag bli klokare av det?
Det är bara att ringa eller mejla Skatteverket om du vill ha namn och personnummer på Linda Skugges exmake. Behövs inga spekulationer. Offentlighetsprincipen you know.
Citera
2023-08-21, 13:50
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Not safe for work, not safe for mental health 🙈 🤢🤮

Kan bara instämma!

Vilket blir nästa kliv på "karriärstegen" för denna trasiga människa, tro? Kan det bli självmord?
Citera
2023-08-21, 14:06
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Den här intervjun i Femina för några år sedan tycker jag ger en viss förståelse för hennes val av livsstil idag.
https://www.femina.se/intervju/linda-skugge-jag-har-alltid-bara-forsokt-vara-rolig/2586381

Hon skriver hela tiden att hon är så trött och har ont i kroppen men ändå springer hon typ maraton och tränar mer än vad de flesta medelålders friska personer orkar. Jag tycker alltid hon överdriver kraftigt. Som när hon sökte hjälp för sin sjukdom och rasade i vikt, och läkarna skickade hem henne och sa att hon skulle börja äta ordentligt. När hon äntligen fick sin diagnos Addison påstod hon att hon dör inom typ 24 timmar om hon inte får kortison. Men hon levde uppenbarligen sjuk lång tid innan fastställande av Addisondiagnos och då utan kortison.

Överdrifter haglar också kring att hon är så fattig. När det egentligen handlar om att hon vill shoppa och unna sig utöver det vanliga. Det är ett hån mot dem som verkligen är fattiga att påstå att hon var tvungen att sälja sig på OF.
Citera
2023-08-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Kan bara instämma!

Vilket blir nästa kliv på "karriärstegen" för denna trasiga människa, tro? Kan det bli självmord?

Knappast, va? Självmord brukar väl vara aktuellt för såna som tänker lite för mycket på att putsa sin fasad, inte för såna som skaffar Only Fans, lever carpe diem och räcker långfingret åt alla som har åsikter?
Citera
2023-08-21, 14:14
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Det är bara att ringa eller mejla Skatteverket om du vill ha namn och personnummer på Linda Skugges exmake. Behövs inga spekulationer. Offentlighetsprincipen you know.
Jag var mest förvånad över att någon annans personuppgifter stod på hans Wikipedia sida. Tycker det är märkligt att ingen sett det. Det kanske ändras snart haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in