Citat:
Jag tror att han filmar 50%-75% av videorna. Sedan klipper hon och laddar upp.
Och eftersom hon även tar hand om barnen och huset. Så skulle jag säga att hon gör allt ja.
Han skulle nog påstår att sitter och andas i skogen, men mest troligen sitter han och spelar data eller tv spel :P
Och eftersom hon även tar hand om barnen och huset. Så skulle jag säga att hon gör allt ja.
Han skulle nog påstår att sitter och andas i skogen, men mest troligen sitter han och spelar data eller tv spel :P
Det du lite roligt väljer att kalla för "andas i skogen" kallas för yoga.
Yoga visar positiva effekter på allmän hälsa, som stresshantering, psykisk hälsa, sömn & balans. Studier indikerar till exempel att yoga, liksom annan fysisk träning, kan sänka hjärtfrekvensen, andningshastigheten & blodtrycket & hjälpa till att minska oro & depression.
Andlighet är utveckling, att allt mer bli det som vi potentiellt är. I vår kärna finns den visdom, den villkorslösa kärlek & det enhetsmedvetande som är universellt & som det är vår födslorätt att närma oss & upptäcka. Andlighet handlar om att bli det vi egentligen är, långsamt & grundligt, genom våra upplevelser & erfarenheter. Något som tex mycket väl kan uppnås genom "data eller tv-spel".
Vi är alla andliga varelser eftersom vi hela tiden utvecklas & allt mer avtäcker vår "gudomliga natur". Det enda som egentligen skiljer oss åt är hur gamla vi är som själar, alltså hur mycket erfarenheter som vi hittills har förvärvat & vaskat fram livsförståelse ur samt hur vi går tillväga för att uppnå vår gudomliga natur. (Där spelar de traumatiska upplevelserna i Solomon & Melinas liv en viktig & avgörande roll). Vissa använder sig enbart av yoga. Andra använder sig enbart av ngn förströelse som tex dataspel. Solomon använder sig av (på väg till sin personliga upplysning) genom att både spela dataspel & praktisera yoga.
Citat:
Hur har du det med läsförståelsen?
Givetvis är det Moas gård som åsyftas i inlägget. Gör dig inte dummare än vad du är.
Senast redigerad av Adonis. 2023-08-20 kl. 21:11.
Senast redigerad av Adonis. 2023-08-20 kl. 21:11.