Citat:
Ursprungligen postat av
trez77
Det handlar inte om att Luna och hennes familj åker på semester för nöjes skull. Det handlar om rehabilitering för Luna.
Tycker du det är skälig levnadsnivå för henne att hindras att utvecklas och ev bli bättre?
Man kan läsa att hon ibland blir ledsen och skriker mycket. Vem vet hur hennes hjärna hanterar detta trauma hon utsattes för.
Ju mer aktivitet hon får,att resa och träffa släktingar, ju mindre ångest kan jag tänka mig.
Han sitter inte i fängelse.
De skulle väl åka och hälsa på släkten? Inte till någon rehabiliteringsanläggning. När det gäller rehabiliteringsanläggningar, råkar jag veta att det finns många stiftelser och fonder man kan söka medel ifrån. Och att barn och unga prioriteras framför äldre sökande.
Det är inte JAG som sätter gränserna för vad som är skälig levnadsnivå. Jag skulle gärna ha sett att den gränsen hade varit mycket högre, och det hade varit möjligt också om vi inte hade tagit emot en miljon parasiter från Afrika och Mellanöstern. Det har jag sagt hela tiden.
MEN "skälig levnadsnivå"-gränsen, sådan den är, måste förstås vara samma för alla. Det går ju inte om vissa funktionshindrade får ta med sig assistenterna på semestern (och samhället betalar lön + OB + omkostnader + traktamente för dem - räknar man med allt så blir det VÄLDIGT dyrt), medan andra funktionshindrade inte får det. Eller om "skälig levnadsnivå" på vissa ställen i välfärden innebär semesterresor, men inte på andra (t.ex. äldreboenden, boenden för begåvningshandikappade personer, personer som bor på akutboenden och kvinnojourer, ungdomar och familjer på HVB-hem, personer som uppbär försörjningsstöd o.s.v. - för att inte tala om alla lågavlönade som aldrig kan resa någonstans). Om vi inte hade tagit emot en miljon bidragsparasiter, så skulle även dessa grupper kunna få - låt oss säga antingen en resa till Medelhavet eller (valfritt) en skidresa till Åre vartannat år. Men nu går ju inte det, och skyll inte på mig som röstat på Sd i fyra riksdagsval!
För övrigt brukar sådana barn må bäst av invanda rutiner och struktur. De blir bara mer oroliga av förändringar, saker som de inte känner igen. (Detta hör egentligen inte till debatten, ville bara påpeka det.)