2023-08-20, 22:59
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Det är faktiskt lite svårt att få grepp om den här recensionen.
Jag kan på ett sätt förstå om det är så att man inte vill ge gratispoäng utan vara obekväm men professionellt korrekt att bara bedöma verkets litterära kvaliteer utan några silkeshandskar.

Men då skulle man åtminstone förvänta sig en nykter och avmätt analys, men recensionen känns verkligen känslomässigt engagerad på ett underligt sätt.
Speciellt på slutet får åtminstone jag intrycket att LS verkar reta sig mycket på Sandberg då hon inte verkar tycka att Sandberg har rätt att ömka sig, då LS minsann också har kronisk sjukdom som hon bittert genomlider utan att göra böcker om det.
Utan att göra böcker, vad är då detta?
Citat:
Linda Skugge lever med en kronisk sjukdom som påverkar hela hennes tillvaro. Hon skriver ärligt och rakt på sak om livet med sjukdomen.
https://www.bokus.com/bok/9789164205902/45-morbus-addison/
Citera
2023-08-20, 23:04
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Utan att göra böcker, vad är då detta?

https://www.bokus.com/bok/9789164205902/45-morbus-addison/

Ja, där föll ju den hypotesen varför LS var så syrak mot Sandberg.
Kanske skon klämde att Sandbergs bok fick mycket mer positiv återkoppling än hennes?
Citera
2023-08-20, 23:07
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ja, där föll ju den hypotesen varför LS var så syrak mot Sandberg.
Kanske skon klämde att Sandbergs bok fick mycket mer positiv återkoppling än hennes?
Förmodligen. Jag kände inte till boken, hittade den av en slump då jag fick för mig att googla Skugge och hennes sjukdom. Kristina Sandbergs böcker är jag däremot bekant med.

Hon fick inte så bra recensioner
https://www.expressen.se/kultur/en-rasande-skrift-om-livet-som-obotligt-sjuk/
Senast redigerad av Vitsippan_79 2023-08-20 kl. 23:24.
Citera
2023-08-20, 23:08
Medlem
Vad är det för fel på kärringen??
En feminist som säljer sex på nätet, vart är vi påväg??
Så fel i huvudet, men det var det även tidigare...
Kommer vi snart få se den feta subban Stina Wolter oxå??
En typ av prostitution, men som sagt...
Feministerna är knulltrasor men livsfarligt att knulla, då dom springer & anmäler dig för våldtäkt...
En galen värd...
Citera
2023-08-20, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Får lite nyskild och vill hämnas på min partner vibbar av människan, lider med familjen.

Visst påminner väl detta om Gräddrumpan? Det är väl samma typ av aggressivitet sammankopplat med vulgär sexualitet, menar jag.
Ja, många anhöriga som får lida, på samma sätt som anhöriga får göra när män spelar ut sin abnorma sexualitet och fastnar i Dumpens garn.
Citera
2023-08-21, 00:29
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Är det inte patetiskt av alla här att ha en moralisk åsikt om vad en vuxen kvinna tar sig för? Skit i att kolla om det stör. Själv stör det mig inte men jag kollar ändå inte. Oxå ett val.

Jag tycker absolut att hon ska få göra precis vad hon vill, om det är detta som gör hennes liv till det bästa möjliga. Det intressanta är inte vad hon tar sig för eller enskilt gör. Det intressanta är överblicken och hennes historia fram till nu, vad hon har skrivit genom åren, hennes åsikter om allt mellan himmel och jord och vad hon nu har hamnat.

Eftersom att hon var en tidig trendsättare till feminism är det också intressant att se om hon nu bryter ny mark i något helt annat, eller om hon kanske försvinner i mängden på den hårt hierarkiskt styrda porrmarknaden.
Citera
2023-08-21, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Jag tycker absolut att hon ska få göra precis vad hon vill, om det är detta som gör hennes liv till det bästa möjliga. Det intressanta är inte vad hon tar sig för eller enskilt gör. Det intressanta är överblicken och hennes historia fram till nu, vad hon har skrivit genom åren, hennes åsikter om allt mellan himmel och jord och vad hon nu har hamnat.

Eftersom att hon var en tidig trendsättare till feminism är det också intressant att se om hon nu bryter ny mark i något helt annat, eller om hon kanske försvinner i mängden på den hårt hierarkiskt styrda porrmarknaden.

Detta är ju dock inte nytt för henne. Hon har rört sig intill alternativa kretsar sedan slutet av 90-talet där det öppet finns åtminstone en bdsm-estetik. Det är väl mer att fasaden fallit nu. Jag är inte förvånad och tror nog inte detta kom som en överraskning för alla.

Jag håller inte helt med om att hon ska få göra vad hon vill, hon ska inte bli piskad blodig och få slag över magen t.ex. Det är ett beteende där hon är sin egen värsta förövare och riskerar att bli allvarligt skadad.

Sen bryter hon väl diverse regler som dessa sidor har om jag förstår rätt.

Jag hoppas nog att hon får försvinna från media, samhället och i synnerhet kvinnor behöver inte fler som glorifierar våldsamt sex. I detta är hon inte banbrytande och det är bara dubbelmoral över alltihop.

Hon skriver ju själv att hon inte mår bra alls, då ska hon få vård och hjälp med försörjning precis som andra svårt sjuka. En lösning på en sjukdom ska aldrig få bli att förnedra sig inför publik - då har f*n samhället sjunkit för lågt. (Sen om det är hennes läggning det är en annan sak)
Citera
2023-08-21, 00:58
Medlem
JymdKjams avatar
En fråga man bör ställa sig är vilka männen som agerar i filmerna är? Om piskrappen och såren inte är gjorda i Photoshop så infinner sig snabbt frågan vilka som skulle kunna tänka sig att göra en kvinna så illa? Även om hon så bönade och bad om det. Jag skulle aldrig kunna förmå mig till det.
Citera
2023-08-21, 00:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Är det inte patetiskt av alla här att ha en moralisk åsikt om vad en vuxen kvinna tar sig för? Skit i att kolla om det stör. Själv stör det mig inte men jag kollar ändå inte. Oxå ett val.

Den "vuxna" kvinnan vi pratar om hade inga problem att ha en moralisk åsikt om vad en helt annan kvinna tog sig för.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/69ggPL/pernilla-wahlgren-om-linda-skugges-onlyfans-efter-utviket

Varför tror du LS tog chansen att hacka på PW? Varför sket inte LS i att kolla om det störde henne?
Citera
2023-08-21, 02:15
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Jag tror lyckligtvis att det än så länge är väldigt få som ser på grov förnedringsporr (tom på Flashback), i dagens tid och plats är det väl så att man absolut inte får ha några synpunkter på sexuella yttringar så länge de inte sker under direkt tvång, utan att bli avfärdad som pryd moralist.

För egen del ser jag däremot stor skillnad på rollspel med dominanta inslag och våldsamma sexuella yttringar som resulterar i blod och blåmärken, där den senare är väldigt osund.
I den undergivnes fall ser jag det som osunt självskadebeteende, i likhet med dem som skär sig själva med knivar kanske det ger dem någon tillfredställelse, men blir inte mindre osund för det utan symptom på något underliggande som hanteras bättre med psykiatrisk hjälp.

Jag ska inte heller sticka under stol med att jag tycker det är väldigt obekvämt med män som finner stor sexuell njutning i att piska och slå kvinnor blodiga, och sadism som jag inte alls tycker ska normaliseras även om offren är "frivilliga". När jag läser om diverse grova sexuella krigsförbrytelser undrar jag egentligen vad det är för slags människor som kan agera så när de kan komma undan straffrättsliga konsekvenser, och det är inte helt otippat att det är människor med sexualsadistiska tendenser från början.

Man kan och bör inte tvinga folk till psykiatrisk vård enbart för att de har osunda yttringar så länge de inte bryter mot lagen, lika lite som man kan tvinga folk med irrationella och osunda handikappande fobier att göra så.

Lik förbannat tar jag mig rätten att se det som något osunt som inte bör normalseras med en klackspark, och vägrar att låtsas att det inte är så.

Detta om just grov BSDM-porr och hur den skiljer sig från reguljär porr, hade LS enbart kommit ut med det senare hade jag varit mer benägen att kunna se det som någon medveten sexuell yttring, men nu känns psykisk ohälsa som en mer trolig förklaring.
Intressant att läsa med tanke på att så väldigt många män tänder på att smiska kvinnor på stjärten under sex. Jag skulle bli otroligt arg och avtänd om nån smällde till mig på häcken under sex, jag jämställer det med att ge en örfil i vardagen, och vem godtar det? Jag kan inte förstå vad som är tändande med att slå till nån under sex, för det är vad smisk är oavsett om många tycker att det är "bara en liten smäll".
Citera
2023-08-21, 05:50
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Visst påminner väl detta om Gräddrumpan? Det är väl samma typ av aggressivitet sammankopplat med vulgär sexualitet, menar jag.
Ja, många anhöriga som får lida, på samma sätt som anhöriga får göra när män spelar ut sin abnorma sexualitet och fastnar i Dumpens garn.

Mycket bra parallell. Gräddrumpan och Linda är samma andas barn.
Senast redigerad av flesh-flute 2023-08-21 kl. 05:52.
Citera
2023-08-21, 07:07
Medlem
Man kan klaga så mycket man vill på LS men hon verkar åtminstone inte parasitera på skattekistan. Det ska hon ha respekt för.

Citat:
Speciellt på slutet får åtminstone jag intrycket att LS verkar reta sig mycket på Sandberg då hon inte verkar tycka att Sandberg har rätt att ömka sig, då LS minsann också har kronisk sjukdom som hon bittert genomlider utan att göra böcker om det.
Fast LS har faktiskt skrivit böcker om sin sjukdom Addison.

"45 Morbus Addison är uppföljaren till hyllade 40 constant reader. Fem år har gått, Linda Skugge lever med en kronisk sjukdom som påverkar hela hennes tillvaro. Hon skriver ärligt och rakt på sak om livet med sjukdomen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in