Citat:
Ursprungligen postat av
Rodrigo
Jag tycker absolut att hon ska få göra precis vad hon vill, om det är detta som gör hennes liv till det bästa möjliga. Det intressanta är inte vad hon tar sig för eller enskilt gör. Det intressanta är överblicken och hennes historia fram till nu, vad hon har skrivit genom åren, hennes åsikter om allt mellan himmel och jord och vad hon nu har hamnat.
Eftersom att hon var en tidig trendsättare till feminism är det också intressant att se om hon nu bryter ny mark i något helt annat, eller om hon kanske försvinner i mängden på den hårt hierarkiskt styrda porrmarknaden.
Detta är ju dock inte nytt för henne. Hon har rört sig intill alternativa kretsar sedan slutet av 90-talet där det öppet finns åtminstone en bdsm-estetik. Det är väl mer att fasaden fallit nu. Jag är inte förvånad och tror nog inte detta kom som en överraskning för alla.
Jag håller inte helt med om att hon ska få göra vad hon vill, hon ska inte bli piskad blodig och få slag över magen t.ex. Det är ett beteende där hon är sin egen värsta förövare och riskerar att bli allvarligt skadad.
Sen bryter hon väl diverse regler som dessa sidor har om jag förstår rätt.
Jag hoppas nog att hon får försvinna från media, samhället och i synnerhet kvinnor behöver inte fler som glorifierar våldsamt sex. I detta är hon inte banbrytande och det är bara dubbelmoral över alltihop.
Hon skriver ju själv att hon inte mår bra alls, då ska hon få vård och hjälp med försörjning precis som andra svårt sjuka. En lösning på en sjukdom ska aldrig få bli att förnedra sig inför publik - då har f*n samhället sjunkit för lågt. (Sen om det är hennes läggning det är en annan sak)