2023-08-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Så du brukar inte gosa med en häst. Då blir din tidigare fråga bara märkligare.

Gosa med en häst Lol.
Du får gärna berätta vad i det jag skrivit som du känner är märkligt.
Citera
2023-08-19, 22:53
Medlem
Tycker man skall få äta allt som går på 4 ben om man nu vill.
Citera
2023-08-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Typ råttor och igelkottar.
Citera
2023-08-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Typ råttor och igelkottar.
Ja om man nu gillar det vill säga.
Citera
2023-08-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ja om man nu gillar det vill säga.
Det var du som tyckte att man skulle äta det.
Citat:
Citera
2023-08-20, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejlika1
Varför är det lagligt att äta hästkött i Sverige? Det är som att äta hund eller katt. Hästen är inte ett boskapsdjur som kossor och grisar utan ett användning och sällskapsdjur som hundar. Det borde vara förbjudet att äta häst!

För att i Sverige finns det en förkristen tradition om att man inte får slösa med sin häst, så dog din häst skulle du ta tillvara på den. Göra läder av huden, äta upp köttet, spara på blod, inälvor och göra nåt ätbart av det, koka ur märgen på benen, göra verktyg av benen eller mala ner dem till mjöl och gödsla med. Det är ett sätt att fortsätta respektera den döda hästen när den arbetat klart åt dig att göra så istället för att kasta bort den.
Citera
2023-08-20, 12:44
Medlem
Citat:
Varför är det lagligt att äta hästkött i Sverige? Det är som att äta hund eller katt. Hästen är inte ett boskapsdjur som kossor och grisar utan ett användning och sällskapsdjur som hundar. Det borde vara förbjudet att äta häst!
Inte så länge sedan som man gjorde handskar av hundskinn. Det ansågs tydligen att de var extra bra.
Citera
2024-04-22, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Hästkött är gott. Jag brukade äta hamburgerkött istället för sill på midsommarafton, innan jag lärde mig äta sill!
Hur smakar det egentligen?
Citera
2024-04-22, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mioshoying
Hur smakar det egentligen?
Påminner väldigt mycket om nöt. Vissa säger att det har lite grövre fibrer, men jag skulle nog inte känna skillnad om det var samma styckningsdetalj.

Det som kan finnas i charkdisken eller i kyldisken där smörgåspålägg finns, alltså "hamburgerkött", är rökt, tunt skivat, ganska salt. Hamburgerkött finns av både nöt och häst.

Min ICA har det, så det är knappast direkt svårt att hitta. Tror många ätit det och trott det varit nöt.
Citera
2024-04-23, 10:35
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Varför får vissa sälja droger?
För att det är bra det finns alternativ livsstil.

Sen får du döma dig själv.
Citera
2024-04-23, 11:01
Medlem
nanaems avatar
IKEA gjorde köttbullar på häst för inte så länge sedan. Bättre köttbullar har man knappast ätit. Nu har man skippat hästen och deras köttbullar är lika kassa som övrigas.
Citera
2024-04-23, 18:08
Medlem
nonameds avatar
Det är generellt gamla hästar som ska dö som går till kött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in