2023-08-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tack för länk. Läste Carolas insta, fick ont i magen och tårar i ögonen. Sicken vidrig människa han är.

Det har nämnts tidigare i tråden att Amadeus och Runar är tajta, men det framgår då inte av hennes Insta-tråd
Citera
2023-08-19, 13:33
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulbubblaren
Vill påminna om den här från Carola:
https://www.instagram.com/p/CGuVG4Rhb-Y/
Mannen lider av (eller snarare omgivningen lider av) hans narcissism, narcissism och narcissism.
Att han som någon skrev "har sunda värderingar" beror endast på att han här ser en möjlighet till uppmärksamhet och möjligen pengar (d v s makt).
Jag brukar inte gotta mig andras elände men gör i detta fall ett undantag. Vilken vidrig människa.
Ja, exakt. Rånar är både för och emot invandringen. Rånars sunda värderingar beror på vad som ger bäst brottsoffer och mest pengar och uppmärksamhet.
Det roligaste var ju när den abstrakt tänkande djup-Rånar kristligt skulle förbarma sig och visa "empati" och utnyttjade den invandrade uteliggarkvinnan till att ta ett medialt foto och sen berättade att den kristna insekten själv var uteliggare
https://www.affarsvarlden.se/artikel/runar-sogaard-och-bert-karlsson-i-brak-om-flyktingpengar-6828517
Enligt Bert Karlsson fick Rånar 100,000kr i förskott från Jokarjo, som Rånar skulle köpa sängar till hemlösa asylsökande för, men nej, Rånar högkristliga (anti muslimer och smygpro koranbränningar m.m.) oxfilé-mission var viktigare.
- Pengarna har aldrig betalats tillbaka, enligt Bert Karlsson.
Senast redigerad av becko 2023-08-19 kl. 14:33.
Citera
2023-08-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det har nämnts tidigare i tråden att Amadeus och Runar är tajta, men det framgår då inte av hennes Insta-tråd

Amadeus håller sin far på lagom avstånd. Tillräckligt nära för o hålla R nöjd o samtidigt på tillräckligt avstånd för att inte kunna dras in i något drama eller bli utnyttjad. Rs intresse för A ligger främst i As prestationer som fotbollsspelare där R varit väldigt engagerad, självklart enbart med syfte att själv spegla sig i glansen av As framgångar på planen… När A va yngre fick han betalt i pengar av R efter matcher om han spelat fult/hårt… märkligt sätt att motivera en 10åring… men inte alls märkligt för pappa R!
Citera
2023-08-19, 14:49
Medlem
Citat:

Amadeus och Fulnar har nog varit väldigt "tajta" tidigare i alla fall. För flera år sedan när Fulnar fortfarande var gift med hustru nr.2 och till stor del levde på att hon (på hans inrådan) tog intäckningar i sin villa, och allt var "frid och fröjd" Fulnar levde på stor fot. Då gjorde den då 14-15 årige Amadeus ett inlägg på sin insta där han kallade Fulnar för "sin största inspiration och stöttepelare i livet".
Fulnar har väl också lagt sig i och angagerat sig extra i Amadeus fotbollskarriär, från pojklag och framåt.

Sedan har det ju "runnit mycket vatten under broarna". Amadeus är ingen aningslös tonåring, utan ung vuxen. Han har sett Fulnar bli utkastad- och skild ifrån hustru nr.2. Han har fått uppleva att han har fått stå som ansvarig på hyreskontrakt till bostäder därför att Fulnar inte har kunnat få hyreskontrakt. Han har upplevt att Fulnar har utnyttjat honom i sina olika, smutsiga företag som styrelseledamot etc. Han har upplevt Fulnar åka i fängelse och komma ut och säkert vädjat till Amadeus samvete att hjälpa honom på fötter igen.

Amadeus har sagt i någon intervju att han är trött på att höra samma, gamla skit dras upp gång efter annan t.ex. om rådjur som blev skjutet genom fönstret om katt som sjutits och vem som lämnat vem och varför etc.

Amadeus har säkert insett att båda hans föräldrar (om nu Fulnar är hans farsa....) är rätt "fucked up", men de senaste åren är det ju trots allt hans morsa som har bistått honom framför allt ekonomiskt. Hon köpte och betalade moppebil till honom när han var 15. Hon betalade hans första "riktiga bil". Hon ordnade- och betalade hans student firande. Hon ordnade och betalade fest när han fyllde 20 år. Hon har fixat kontakter så han har jobbat i en musikstudio där han också kunnat spela in sin musik.

Så antagligen har han reviderat sin uppfattning om Fulnar efter det där insta.inlägget.
(Skulle garva läppen av mig om det kom fram att Fulnar INTE är Amadeus far).
Citera
2023-08-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Amadeus och Fulnar har nog varit väldigt "tajta" tidigare i alla fall. För flera år sedan när Fulnar fortfarande var gift med hustru nr.2 och till stor del levde på att hon (på hans inrådan) tog intäckningar i sin villa, och allt var "frid och fröjd" Fulnar levde på stor fot. Då gjorde den då 14-15 årige Amadeus ett inlägg på sin insta där han kallade Fulnar för "sin största inspiration och stöttepelare i livet".
Fulnar har väl också lagt sig i och angagerat sig extra i Amadeus fotbollskarriär, från pojklag och framåt.

Sedan har det ju "runnit mycket vatten under broarna". Amadeus är ingen aningslös tonåring, utan ung vuxen. Han har sett Fulnar bli utkastad- och skild ifrån hustru nr.2. Han har fått uppleva att han har fått stå som ansvarig på hyreskontrakt till bostäder därför att Fulnar inte har kunnat få hyreskontrakt. Han har upplevt att Fulnar har utnyttjat honom i sina olika, smutsiga företag som styrelseledamot etc. Han har upplevt Fulnar åka i fängelse och komma ut och säkert vädjat till Amadeus samvete att hjälpa honom på fötter igen.

Amadeus har sagt i någon intervju att han är trött på att höra samma, gamla skit dras upp gång efter annan t.ex. om rådjur som blev skjutet genom fönstret om katt som sjutits och vem som lämnat vem och varför etc.

Amadeus har säkert insett att båda hans föräldrar (om nu Fulnar är hans farsa....) är rätt "fucked up", men de senaste åren är det ju trots allt hans morsa som har bistått honom framför allt ekonomiskt. Hon köpte och betalade moppebil till honom när han var 15. Hon betalade hans första "riktiga bil". Hon ordnade- och betalade hans student firande. Hon ordnade och betalade fest när han fyllde 20 år. Hon har fixat kontakter så han har jobbat i en musikstudio där han också kunnat spela in sin musik.

Så antagligen har han reviderat sin uppfattning om Fulnar efter det där insta.inlägget.
(Skulle garva läppen av mig om det kom fram att Fulnar INTE är Amadeus far).

Du tänker på Anders?
Citera
2023-08-19, 17:04
Medlem
Citat:
Du tänker på Anders?

Ursäkta, jag förstår inte vad du menar. Anders har väl inget med Runar och Amadeus relation att göra?
Citera
2023-08-19, 18:07
Medlem
beckos avatar
Citat:
Du tänker på Anders?
Ja dom är ju sportiga i alla fall, men annars tyder väl inget på det?
Runar, mannen med superpeoxid-hår och luddschampo överallt som faller hela tiden.
Anders har ju mycket mer av fotbolls-DNA.
Senast redigerad av becko 2023-08-19 kl. 18:09.
Citera
2023-08-19, 18:29
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja dom är ju sportiga i alla fall, men annars tyder väl inget på det?
Runar, mannen med superpeoxid-hår och luddschampo överallt som faller hela tiden.
Anders har ju mycket mer av fotbolls-DNA.
Carola prasslade med ett norskt fotbollsproffs nio månader innan Amadeus föddes. Något säger mig att hon och Fulnar inte hade så mycket samlag varken före eller efter den semesterflirten… Men det kan de ju ha haft? Rune själv berättar att när han fått veta detta hade han åkt till Oslo och gett fotbollsproffset en rak höger. Det tror jag inte på.
Citera
2023-08-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursäkta, jag förstår inte vad du menar. Anders har väl inget med Runar och Amadeus relation att göra?
Nu måste du tänka till lite. Alternativ far till A givetvis. Det var väl ganska tydligt.
Citera
2023-08-19, 20:05
Medlem
När det nämndes att Runar kanske inte var pappa så tyckte jag mig minnas nåt gammalt skvaller om att AH var pappa men jag är långt ifrån säker att jag inte blandar ihop detta med nåt annat, så det bör nog avfärdas helt. Men därav min reaktion
Citera
2023-08-19, 21:02
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Carola prasslade med ett norskt fotbollsproffs nio månader innan Amadeus föddes. Något säger mig att hon och Fulnar inte hade så mycket samlag varken före eller efter den semesterflirten… Men det kan de ju ha haft? Rune själv berättar att när han fått veta detta hade han åkt till Oslo och gett fotbollsproffset en rak höger. Det tror jag inte på.
Bättre länk till fotbollsproffset?
https://www.hant.se/noje/runar-sogaard-bryter-tystnaden-svarar-pa-carolas-uttalande-for-forsta-gangen/7172321
Var det därför Carola fick ryktet att vara så pilsk på alla sina turnéer?
Citat:
När det nämndes att Runar kanske inte var pappa så tyckte jag mig minnas nåt gammalt skvaller om att AH var pappa men jag är långt ifrån säker att jag inte blandar ihop detta med nåt annat, så det bör nog avfärdas helt. Men därav min reaktion
Verkligen helvetet på jorden, vara hemlös, jagad, gömma sig och fundera på vem som är verkliga pappan?
Rånar kanske var tok-kristen och skulle acceptera Amademus och försöka hålla ihop aktenskapet ändå?
7% oäktingar så 93% sannolikhet att Rånar är pappan om Carola är normal.
Citat:
Historien om norrmanen är "gammal skåpmat" som kvällstidningarna skrev om redan då det hände - nämligen våren 1997. Carola var ensam på semester på franska Rivieran och träffade där, vad kvällstidningarna kallade "en semestervän",
Steffen Iversen!
Han var enligt tidningarna "en norsk fotomodell (bara en sådan sak! Trodde bara de hade troll och vättar i Norge....och 'kokain-skidåkare'). De ska ha umgåtts flitigt och intimt under semestern i Frankrike. Runar fick uppenbarligen reda på det - för redan då skröt han i tidningarna om hur han tagit sig till Iversens kontor (han hade något annat jobb också) för att nita honom. Runar ska ha av krävt honom löfte om att aldrig kontakta Carola igen.
Så var det med Iversen - men med tanke på Carolas historik och personlighet var han garanaterat inte den ende......
Var så goda och berätta om fler.....eller träd fram om du "hjälpte" Carola att bedra' ful-Runar.
En med sport-DNA.
Senast redigerad av becko 2023-08-19 kl. 21:17.
Citera
2023-08-19, 23:06
Avslutad
Mannen hette Trulsen i efternamn och var inte fotbollsspelare utan fotomodell, bara googla hans namn som kommer artiklar med historien upp.

Dessutom var detta 1996 och inte nio månader innan Amadeus föddes.

Dock är Amadeus som sagt inte alls lik Fulnar vare sig till begåvningsprofil, utseende eller personlighet. Det borde Fulnar fundera över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in