2023-08-19, 15:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Siffrorna talar för sig själva.
Pratade inte ens om dom i donalds rädsla att möta kandidaterna.
Citera
2023-08-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Pratade inte ens om dom i donalds rädsla att möta kandidaterna.

Verkar han vara den rädda typen tycker du?
Problemet kan möjligen vara att han är för självsäker på att vinna nomineringen.
Debattörerna får en stor möjlighet att komma ikapp i debatterna pga mer media.
Men Trump räknar nog kallt med att han vinner ändå.
Om inte fyra åtal påverkar siffrorna, annat än uppåt, så ska det mycket till för någon att byta kandidat.
Citera
2023-08-19, 15:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Verkar han vara den rädda typen tycker du?
Problemet kan möjligen vara att han är för självsäker på att vinna nomineringen.
Debattörerna får en stor möjlighet att komma ikapp i debatterna pga mer media.
Men Trump räknar nog kallt med att han vinner ändå.
Om inte fyra åtal påverkar siffrorna, annat än uppåt, så ska det mycket till för någon att byta kandidat.
Såklart donalds är rädd då de kommer häckla hen för alla brotten och åtalen.

Vad donalds räknar med, är inte heller något jag pratar om här:
Man ser en narcissist inte vill prata om sig själv, då vet man något är allvarligt fel.
Citera
2023-08-19, 15:44
Medlem
Citat:
Försöker du inbilla dig själv att ett vaccin, som normalt tar 5-10 år att framställa, inte blev sanktionerat på högsta nivå när det blev godkänt på mindre än ett år?

Operation warpspeed hette det visst

Jag ställde en fråga utan att inbilla mig något särskilt. Jag vet inte alls. Då frågar jag i stället för att anta.

Det var ju bra att de gjorde det. Influensavaccin tar ett halvår till ett år att göra. Men då är det ju något där man utvecklar från tidigare influensasjukdomar. Här fanns inget sådant så ingen visste vilken tid det skulle ta. England var den första som fick klart ett vaccin. Sen kom Kina och sen Ryssland och sen USA.

Läste på lite och USA gjorde ju så att folk kunde få medicinska råd och medicin utskrivet och vård via telefon och datorn och det var ju bra så att smittan inte spreds mer än nödvändigt.

Men tror du att detta är något han kan använda sig av i debatten? Om han senare väljer att ansluta.
Citera
2023-08-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Skulle säga att Christie är någonstans mellan M och L om man ska översätta till svensk politik. De flesta andra kandidater, och i synnerhet Trump, är SD. Pence kanske den konservativa delen av M. Förstås svårt att översätta rakt av, men någonstans där skulle jag säga.

Det ska bli intressant att höra mer vad han har att komma med. Han är bara 60 år och det är bra bara det!

Känner mig osäker vad han har i bakgrunden som är illa men det klarnar säkert med tiden. De har ju alla sysslat med skumma grejer men det kan ju vara av olika allvarlig grad. Det får man ju ta med politiker. För man har inget val.
Citera
2023-08-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Jag ställde en fråga utan att inbilla mig något särskilt. Jag vet inte alls. Då frågar jag i stället för att anta.

Det var ju bra att de gjorde det. Influensavaccin tar ett halvår till ett år att göra. Men då är det ju något där man utvecklar från tidigare influensasjukdomar. Här fanns inget sådant så ingen visste vilken tid det skulle ta. England var den första som fick klart ett vaccin. Sen kom Kina och sen Ryssland och sen USA.

Läste på lite och USA gjorde ju så att folk kunde få medicinska råd och medicin utskrivet och vård via telefon och datorn och det var ju bra så att smittan inte spreds mer än nödvändigt.

Men tror du att detta är något han kan använda sig av i debatten? Om han senare väljer att ansluta.

Jag tror inte han kommer nämna covid överhuvudtaget. Han pratar inte alls om det idag. Ett avslutat kapitel.
Hans frågor är veteraner, gränsen, energi och kina. Och ja. Han tvingas ju köra i stort sett samma race som 2015, eftersom Biden rullade tillbaka alla Trumps åtgärder. Because Trump. Att det var bra politik spelade ingen roll.
Citera
2023-08-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såklart donalds är rädd då de kommer häckla hen för alla brotten och åtalen.

Vad donalds räknar med, är inte heller något jag pratar om här:
Man ser en narcissist inte vill prata om sig själv, då vet man något är allvarligt fel.
Blir intressant att se vad han blir fälld och varför. Finns utmärkta exempel där demokrater gjort exakt samma utan att någon lyft på ögonbrynen. Så de sitter pyrt till beroende på vad Trump blir fälld för, om han nu blir det.
Ifrågandesättande av val var närmast kutym tills Trump kom in i bilden. Funny that.
Citera
2023-08-19, 16:08
Medlem
Citat:

Vaccin generellt tar bra mycket längre tid.
https://www.life-time.se/forskning/vaccinutveckling-ska-ga-snabbare/

För mig är det uppenbart att det var Trumps förtjänst att covidvaccinet kunde tas fram så snabbt. Biden lät bara folk dö i sin ”kamp mot viruset” som var noll och inget.
Senast redigerad av Qstar 2023-08-19 kl. 16:13.
Citera
2023-08-19, 16:43
Medlem
Citat:
Vaccin generellt tar bra mycket längre tid.
https://www.life-time.se/forskning/vaccinutveckling-ska-ga-snabbare/

För mig är det uppenbart att det var Trumps förtjänst att covidvaccinet kunde tas fram så snabbt. Biden lät bara folk dö i sin ”kamp mot viruset” som var noll och inget.

Det var bra gjort av Trump administrationen och de privata företag och andra federala myndigheter, inklusive Department of Agriculture, Department of Energy och Department of Veterans Affairs.

Tror du någon av de andra kandidaterna ska prata COVID eller har alla släppt det? Chris Christie kanske tar upp vad Trump sysslade då i sin galenskap?
Citera
2023-08-19, 16:58
Medlem
Citat:
Det var bra gjort av Trump administrationen och de privata företag och andra federala myndigheter, inklusive Department of Agriculture, Department of Energy och Department of Veterans Affairs.

Tror du någon av de andra kandidaterna ska prata COVID eller har alla släppt det? Chris Christie kanske tar upp vad Trump sysslade då i sin galenskap?

Jag vet inte vad ”galenskapen” är du refererar till. Hans tweets var inte hans politik. Visa på ”galenskapen” som speglas i det han faktiskt gjorde.
Tror inte någon i sina sinnens fulla bruk tar upp covid. Det är över. De vill alla blicka framåt.
Personligen tycker jag han indiern borde ligga närmare Trump än vad desantis gör.
Tycker desantis visar varför han hade förlorat Florida utan Trumps hjälp.
Citera
2023-08-19, 18:19
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Men han måste ha skrivit på förra vändan. Eller kanske de inte hade detta då men det tror jag.

Deras "loyalty pledge" såg inte riktigt likadan ut 2016. Man skrev på och lovade att man inte skulle fortsätta sin kampanj som oberoende/partilös kandidat om man blev besegrad i primärvalet, men man behövde inte lova att stödja GOP:s kandidat.
Citera
2023-08-19, 20:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Blir intressant att se vad han blir fälld och varför. Finns utmärkta exempel där demokrater gjort exakt samma utan att någon lyft på ögonbrynen. Så de sitter pyrt till beroende på vad Trump blir fälld för, om han nu blir det.
Ifrågandesättande av val var närmast kutym tills Trump kom in i bilden. Funny that.
Nä, det intressanta är varför hen inte vågar visa sig i debatten och stå till svars inför sina partikamrater om sina åtal.
Jag ser bara en sak och att hen inte vågar möta dom med dessa frågor i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in