Citat:
Jag tror att de flesta vill höra precis vad Trump säger, dvs att han vill säkra gränsen mot Mexiko och sätta stopp för den invasion som pågår, avsluta kriget i Ukraina och sluta skicka dit enorma summor av folkets skattepengar, samt försöka styra upp ekonomin. Jag tror definitivt att dessa tre frågor är vad de flesta idag fokuserar på. Jag tippar på en av två saker - eller en kombination av bägge - den första är att Trump´s diverse personlighetsdefekter inte låter honom vidkänna att det ens finns en teoretisk chans att en annan kandidat än honom själv faktiskt kan vinna primärvalet - därav ingen underskrift.
Det andra är att Trump nog inte vill debattera, hans offentliga, impulsiva framträdanden och fladdriga, högljudda rättshaverism i svallvågorna av åtalen har inte hjälpt honom i den nationella opinionen, utan tvärt om så har framför allt de s.k independents i väljarkåren börjat dra öronen åt sig.
Problemet för Trump är att han faktiskt redan haft en mandatperiod dvs väljarna vill höra något nytt nu dvs inte samma gamla överspelade gnäll om valfusk, deep state och hur elaka MSM är. Och Trump har inget nytt att komma med. Han försöker upprepa kampanjen och sin retorik från 2016 och det funkar inte.
Det andra är att Trump nog inte vill debattera, hans offentliga, impulsiva framträdanden och fladdriga, högljudda rättshaverism i svallvågorna av åtalen har inte hjälpt honom i den nationella opinionen, utan tvärt om så har framför allt de s.k independents i väljarkåren börjat dra öronen åt sig.
Problemet för Trump är att han faktiskt redan haft en mandatperiod dvs väljarna vill höra något nytt nu dvs inte samma gamla överspelade gnäll om valfusk, deep state och hur elaka MSM är. Och Trump har inget nytt att komma med. Han försöker upprepa kampanjen och sin retorik från 2016 och det funkar inte.
Trump pratar aldrig om valfusket längre, och har inte gjort det på väldigt länge. Det var främst efter valet han gjorde det. Han kanske nämner någonting om det då och då, men det ligger knappast i fokus, då det ändå inte finns mycket att göra åt det nu. De som låg bakom det kom helt enkelt undan med det. Däremot ligger nog mycket fokus på att vara noggrann med att övervaka valet 2024, för att se till att samma sak inte sker igen.
Deep state och MSN är inget han fokuserar på mycket, och han behöver heller inte fokusera på det, då väldigt få följer MSM idag, och många är medvetna om den djupa statens existens. Däremot har han sagt att han vill hämnas på den djupa staten, vilket jag förstår. Men det absolut viktigaste är att avsluta kriget så att ett stort världskrig inte bryter ut, säkra gränsen, och styra upp ekonomin. Hemlösheten bör han också försöka styra upp, men det kommer att bli väldigt svårt, och jag tror inte ens att det är möjligt under endast 4 år.
Anledningen till varför han struntar i debatterna tror jag beror på alla åtal mot honom. Han måste helt enkelt fokusera på dem, vilket troligtvis är ett av målen bakom åtalen. Han vet att ingen av de andra kandidaterna har en chans att vinna över honom. Han leder med 40%, vilket är massivt. De flesta väljare kommer aldrig att lägga sin röst på någon av de andra, oavsett vad som än sägs under debatterna. Trump har redan varit president en gång, och gjorde ett suveränt jobb. Detta vet den republikanska basen om, och därför kommer de att rösta på honom igen. Varför skulle de vilja chansa på en ny kandidat när de redan har en som de vet kommer att göra ett bra jobb? De som röstar på de andra är neocons som vill ha krig mot Ryssland, eller personer som helt enkelt inte gillar Trumps personlighet.