2023-08-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tippar på en av två saker - eller en kombination av bägge - den första är att Trump´s diverse personlighetsdefekter inte låter honom vidkänna att det ens finns en teoretisk chans att en annan kandidat än honom själv faktiskt kan vinna primärvalet - därav ingen underskrift.

Det andra är att Trump nog inte vill debattera, hans offentliga, impulsiva framträdanden och fladdriga, högljudda rättshaverism i svallvågorna av åtalen har inte hjälpt honom i den nationella opinionen, utan tvärt om så har framför allt de s.k independents i väljarkåren börjat dra öronen åt sig.

Problemet för Trump är att han faktiskt redan haft en mandatperiod dvs väljarna vill höra något nytt nu dvs inte samma gamla överspelade gnäll om valfusk, deep state och hur elaka MSM är. Och Trump har inget nytt att komma med. Han försöker upprepa kampanjen och sin retorik från 2016 och det funkar inte.
Jag tror att de flesta vill höra precis vad Trump säger, dvs att han vill säkra gränsen mot Mexiko och sätta stopp för den invasion som pågår, avsluta kriget i Ukraina och sluta skicka dit enorma summor av folkets skattepengar, samt försöka styra upp ekonomin. Jag tror definitivt att dessa tre frågor är vad de flesta idag fokuserar på.

Trump pratar aldrig om valfusket längre, och har inte gjort det på väldigt länge. Det var främst efter valet han gjorde det. Han kanske nämner någonting om det då och då, men det ligger knappast i fokus, då det ändå inte finns mycket att göra åt det nu. De som låg bakom det kom helt enkelt undan med det. Däremot ligger nog mycket fokus på att vara noggrann med att övervaka valet 2024, för att se till att samma sak inte sker igen.

Deep state och MSN är inget han fokuserar på mycket, och han behöver heller inte fokusera på det, då väldigt få följer MSM idag, och många är medvetna om den djupa statens existens. Däremot har han sagt att han vill hämnas på den djupa staten, vilket jag förstår. Men det absolut viktigaste är att avsluta kriget så att ett stort världskrig inte bryter ut, säkra gränsen, och styra upp ekonomin. Hemlösheten bör han också försöka styra upp, men det kommer att bli väldigt svårt, och jag tror inte ens att det är möjligt under endast 4 år.

Anledningen till varför han struntar i debatterna tror jag beror på alla åtal mot honom. Han måste helt enkelt fokusera på dem, vilket troligtvis är ett av målen bakom åtalen. Han vet att ingen av de andra kandidaterna har en chans att vinna över honom. Han leder med 40%, vilket är massivt. De flesta väljare kommer aldrig att lägga sin röst på någon av de andra, oavsett vad som än sägs under debatterna. Trump har redan varit president en gång, och gjorde ett suveränt jobb. Detta vet den republikanska basen om, och därför kommer de att rösta på honom igen. Varför skulle de vilja chansa på en ny kandidat när de redan har en som de vet kommer att göra ett bra jobb? De som röstar på de andra är neocons som vill ha krig mot Ryssland, eller personer som helt enkelt inte gillar Trumps personlighet.
Citera
2023-08-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Självklart kan det ändras. Men det går inte att förneka att hans ledning är enorm. Om det finns någon annan orsak än den han själv angett tänker jag inte spekulera i.
Politik pratar han massor om på sina möten nu. Han är ganska tydlig med vad avser göra. Mycket skit angående deep state och media, visst, men även mycket om veteranernas situation och hur han vill göra där. Och så gränsproblemen naturligtvis, och energipolitik. Dessutom är det lite tidigt för honom att börja prata politiska åtgärder. Han har en ganska unik ställning som ger honom ett helt annat utrymme.

Jag tycker inte alls att han pratar politik. Han har tagit reda på hur magaiterna tänker och slänger triggerord omkring sig. Han manipulerar deras tänkande. Och det är klart det gör ju alla talare men det är så enbart inriktat på att manipulera. Han sysslar ju inte med politik. Han lovade att ALLA skulle få bättre och billigare sjukvård den första dan på jobbet. Han la inte två strån i kors för att göra det. Men han drog upp det när han behövde för att alla skulle tänka att han är perfekt och bra.

Så han avser inte att göra någonting i mitt tycke. Han har inte suttit och läst på och diskuterat med kunniga om att förändra sjukvården ett enda dugg. Han har inte läst på om någonting på riktigt. Han har läst på vad som får igång magaiterna. Och rabblar det för dem medan de tjuter av glädje.

Nej jag litar på att han inte vill läsa på och lära sig något. Se bara på COVID. Han klarade inte av att ta in något.

Men siffrorna kan ändras, men det kan gå åt båda hållen.
Citera
2023-08-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, intressant, skriver han inte under så kan det tyda på att han antingen kommer stöda Biden eller ställa upp som oberoende, alternativt stöda någon annan oberoende. Och det i sin tur skulle minska Trumps chanser att vinna mot Biden, nog för att Christie inte har många röster, men Trump har inte heller stora marginaler, och skulle någon procent försvinna så kan det vara avgörande.

Christie är nog den enda av republikanernas kandidater som jag skulle kunna rösta på, men jag inser också att han chanser att vinna är i princip noll, då de flesta av Trupms, DeSantis och Ramasamys väljare fullständigt avskyr honom. Krävs något som totalt ändrar spelplanen för att han ska kunna bli aktuell.

Christie är också en filur men jag kan tänka mig att han faktiskt har politiska idéer som han vill jobba med. Sen om de idéerna är något jag gillar eller inte är en annan sak. Det får jag ta ställning till vad han säger.
Citera
2023-08-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tippar på en av två saker - eller en kombination av bägge - den första är att Trump´s diverse personlighetsdefekter inte låter honom vidkänna att det ens finns en teoretisk chans att en annan kandidat än honom själv faktiskt kan vinna primärvalet - därav ingen underskrift.

Det andra är att Trump nog inte vill debattera, hans offentliga, impulsiva framträdanden och fladdriga, högljudda rättshaverism i svallvågorna av åtalen har inte hjälpt honom i den nationella opinionen, utan tvärt om så har framför allt de s.k independents i väljarkåren börjat dra öronen åt sig.

Men han måste ha skrivit på förra vändan. Eller kanske de inte hade detta då men det tror jag.

Jag tror inte att han vill debattera. Han har tappat mojon. Det är illavarslande för honom. Men han måste väl in senare kanske, men han vill kolla upp de andra först. För att hitta på öknamn. Och hur han ska förlöjliga honom. Men den här gången finns ingen överraskningsmoment.

Citat:
Problemet för Trump är att han faktiskt redan haft en mandatperiod dvs väljarna vill höra något nytt nu dvs inte samma gamla överspelade gnäll om valfusk, deep state och hur elaka MSM är. Och Trump har inget nytt att komma med. Han försöker upprepa kampanjen och sin retorik från 2016 och det funkar inte.
Och muren, sjukvården, han gav också ett löfte om föräldrapenning som Ivanka skulle sköta, han kan inte skrika om Chajjjjna heller. Han kanske sitter och funderar ut lite nytt. Det skulle vara kul.
Citera
2023-08-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Republikanernas primary är det mest bizarra val som någonsin har hållits. Trump leder i undersökningar med 40%, vilket ingen annan genom hela historien ens kommer i närheten av. Den enda anledningen till varför de ställer upp, är för att den djupa staten håller på och åtalar Trump för att kunna döma honom till fängelse. Deras hopp är alltså att deras motståndare (åtminstone officiellt) ska lyckas med att döma Trump för något han inte är skyldig till. De kommer alltså aldrig att kunna få folket med sig på ett positivt sätt. Riktigt patetiskt.

Den enda av dem som har stått upp för lag och rättvisa är Vivek, som har kritiserat korruptionen. Detta är troligtvis också anledningen till varför han leder bland dem. Om Trump av någon anledning stoppas från att ställa upp, hade jag helst velat se Vivek som kandidat. Desantis, Pence och Haley litar jag inte det minsta lilla på. De är karriär-politiker som gör som den djupa staten och globalisterna vill. Jag hade dock helst av allt velat se Kennedy som president om Trump inte lyckas. Han har full integritet precis som Trump, och är inte rädd för den djupa staten. Problemet är dock att han ställer upp för Demokraterna, och frågan är om det finns många inom det partiet som vill göra motstånd mot den djupa staten och globalisterna. Jag tror att han hade fått fler förrädare emot sig än vad Trump har fått.

Hur tror du Trump ställer sig till Vivek om han ökar i popularitet? Tror du Trump vill vara Viveks VP?
Citera
2023-08-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Jag tycker inte alls att han pratar politik. Han har tagit reda på hur magaiterna tänker och slänger triggerord omkring sig. Han manipulerar deras tänkande. Och det är klart det gör ju alla talare men det är så enbart inriktat på att manipulera. Han sysslar ju inte med politik. Han lovade att ALLA skulle få bättre och billigare sjukvård den första dan på jobbet. Han la inte två strån i kors för att göra det. Men han drog upp det när han behövde för att alla skulle tänka att han är perfekt och bra.

Så han avser inte att göra någonting i mitt tycke. Han har inte suttit och läst på och diskuterat med kunniga om att förändra sjukvården ett enda dugg. Han har inte läst på om någonting på riktigt. Han har läst på vad som får igång magaiterna. Och rabblar det för dem medan de tjuter av glädje.

Nej jag litar på att han inte vill läsa på och lära sig något. Se bara på COVID. Han klarade inte av att ta in något.

Men siffrorna kan ändras, men det kan gå åt båda hållen.

Angående COVID. 200000 dog under Trump.
800000 under Biden.
Det var tack vare Trump initiativ som gjorde att ”vaccinen” kom fram så snabbt. Han släppte på regleringar.
Citera
2023-08-19, 15:07
Medlem
Citat:
Angående COVID. 200000 dog under Trump.
800000 under Biden.
Det var tack vare Trump initiativ som gjorde att ”vaccinen” kom fram så snabbt. Han släppte på regleringar.

Jaha, vilka regleringar släppte han på och vilka datum?
Citera
2023-08-19, 15:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Den stil han har haft förut funkar nog inte alls längre. Och han har kanske ingen annan stil A one trick pony.

Jag tror att många av magaiterna kommer att falla för den galne Ramaswamy. Han kommer att säga mycket de gillar. Men jag tror inte han har så stor chans att vinna mot en demokrat i själva presidentvalet. Han är för otäck för det.
Nä, donalds har ingen annan stil alls.
Och den dåren lär nog ha det svårt även om hen säger helt rätt saker.
Citat:
Fast han har ju sagt att han inte är speciellt intresserad av primärdebatterna. Och varför skulle han vara det, motståndet är ju inte i närheten av hans siffror.
donalds säger mycket, det enda jag ser är rädsla för sina medkandidater.
Och sen hoppas att det är nog för fansen och istället köra väckelsemöten där ingen ifrågasätter.

Jag förväntar mig denna rädsla kommer fortsätta, för så fort hen kommer upp, så kommer de häckla hen med alla brott donalds haft fingrarna i.
Citera
2023-08-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, donalds har ingen annan stil alls.
Och den dåren lär nog ha det svårt även om hen säger helt rätt saker.

donalds säger mycket, det enda jag ser är rädsla för sina medkandidater.
Och sen hoppas att det är nog för fansen och istället köra väckelsemöten där ingen ifrågasätter.

Jag förväntar mig denna rädsla kommer fortsätta, för så fort hen kommer upp, så kommer de häckla hen med alla brott donalds haft fingrarna i.

Siffrorna talar för sig själva.
Citera
2023-08-19, 15:14
Medlem
Citat:
Jaha, vilka regleringar släppte han på och vilka datum?

Försöker du inbilla dig själv att ett vaccin, som normalt tar 5-10 år att framställa, inte blev sanktionerat på högsta nivå när det blev godkänt på mindre än ett år?

Operation warpspeed hette det visst
Citera
2023-08-19, 15:16
Medlem
WhereIsRussias avatar
glömt namnet med vad hände med hawaiianskan som lämnade demokraterna för republikanerna? hon hade nåt speciellt namn och var rätt rimlig, typ i 40-årsåldern som hade kunnat vara Reps motsvarighet till AOC
Citera
2023-08-19, 15:24
Medlem
Citat:
Christie är också en filur men jag kan tänka mig att han faktiskt har politiska idéer som han vill jobba med. Sen om de idéerna är något jag gillar eller inte är en annan sak. Det får jag ta ställning till vad han säger.

Skulle säga att Christie är någonstans mellan M och L om man ska översätta till svensk politik. De flesta andra kandidater, och i synnerhet Trump, är SD. Pence kanske den konservativa delen av M. Förstås svårt att översätta rakt av, men någonstans där skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in