2022-08-15, 15:34
Medlem
sandyhells avatar
Skrivet i en lokal Eskilstuna grupp på fejan, händelsen gäller i lördags:
"Vilken dag på Axels Nöjesfält nu är det sista dagen för nöjes parken men vad som hände på bollkastning var de jävlar nu blir det fight, en person som har vunnit på bollkastning han skulle få en priset men han måste vänta för kunderna kastar pillar på ballongen, han tappar tålamodet o blir arg 😡 han säger till personalen ge mej mitt pris, personalen blir också are o ville slå han med metall stav o säger DU FÅR INGEN PRIS GÅ NU. Hans flickvän och vänner försöker lunga han o tappa inte tålamod men nu har dom gick härifrån med ingen pris."
Citera
2022-10-23, 09:32
Grundaren Axel reste runt med sitt tivoli sov han i tält bredvid karusellerna.
När barnbarnet Tony Andreasson nu gör samma sak bor han i en två våningar stor lyxhusbil (värde 6.5
miljoner kronor) Det som började som en enkel marknad i Halmstad har blivit ett miljonimperium.

Axels Nöjesfält, Tony Andreasson AB
https://www.allabolag.se/5569973539/...-andreasson-ab

Premium: https://www.expressen.se/nyheter/sa-...jonimperium--/
Citat:
"När jag var ung hade jag bara en sak för ögonen: Pengar, pengar, pengar.
Men sen en dag så inser man att det spelar ingen roll, säger Tony Andreasson"

Pengar, pengar, vem tänker inte så, handlar också om livskvalitet, pengar är inte allt men en trygghet.

Får en känsla att kontantinkomsterna har hamnat lite här och där genom årens lopp
Citera
2022-10-23, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rå-Gregern
När de var i Jönköping för ett antal år sedan så hände följande:

Det finns en åkattraktion som så att två personer sitter i en liten boll i var sin stol, två höga pelare står på vardera sida om bollen, två bungylinor går från bollen till vardera pelare, linan spänns åt och bollen flyger sedan iväg som fan.

http://www.youtube.com/watch?v=PHLUIND8BFU

De två personerna hade precis satt sig i bollen och linorna börjar spännas.
När den är halvt spänd så lossnar ena fästet i bollen vilket gör att bolljäveln flyger rätt ut åt sidan.
Killen som skötte om attraktionen satte nästan sin cigg i halsen, det blev ett jävla rabalder och fler carnies kom snart springande.

Mycket mer kommer jag inte ihåg, men mitt förtroende för denna kringresande grupp av underhållare sänktes markant den dagen.

hände även i Gävle Cityfest för en del år sedan.
Citera
2022-10-23, 12:13
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Grundaren Axel reste runt med sitt tivoli sov han i tält bredvid karusellerna.
När barnbarnet Tony Andreasson nu gör samma sak bor han i en två våningar stor lyxhusbil (värde 6.5
miljoner kronor) Det som började som en enkel marknad i Halmstad har blivit ett miljonimperium.

Axels Nöjesfält, Tony Andreasson AB
[url]https://www.allabolag.se/5569973539/axels-nojesfalt-tony-andreasson-ab[/url]

Premium: https://www.expressen.se/nyheter/sa-...jonimperium--/

Pengar, pengar, vem tänker inte så, handlar också om livskvalitet, pengar är inte allt men en trygghet.

Får en känsla att kontantinkomsterna har hamnat lite här och där genom årens lopp

man kan inte ränka åren 2020 & 2021 pga Pandemin. Då turnerade dom väldigt sparsamt..
Citera
2022-10-23, 14:43
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
man kan inte ränka åren 2020 & 2021 pga Pandemin. Då turnerade dom väldigt sparsamt..

Såg det, bolaget har en stadig kassa trots allt och många år på nacken.

Nu lär inte Tivolit få ta del av mina pengar, har aldrig besökt denna heller, men klingar väl lite dåligt
att vräka ut sig på med en fet 6.5 miljoners-kronors husbil när de kuskar runt, de svenska
barnfamiljerna kanske tänker, varför ska man unna denna tivoliägare.
Citera
2022-10-23, 17:13
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Såg det, bolaget har en stadig kassa trots allt och många år på nacken.

Nu lär inte Tivolit få ta del av mina pengar, har aldrig besökt denna heller, men klingar väl lite dåligt
att vräka ut sig på med en fet 6.5 miljoners-kronors husbil när de kuskar runt, de svenska
barnfamiljerna kanske tänker, varför ska man unna denna tivoliägare.

Kan faktiskt hålla med dej angående husbilen.
Citera
2022-10-24, 16:55
Medlem
Det blir bättre….

Det här är moderbolaget

https://www.allabolag.se/5566186622/...ingsaktiebolag

Nästan en halv jävla miljard i tillgångar…

Lätt att säga att pengar inte betyder nåt om man har kistan full.

//b
Citera
2023-08-19, 13:50
Medlem
Elon-Fiskes avatar
De körde fast en lastbil i viadukten på gamla E4 genom Norrköping i veckan
Citera
2023-09-30, 21:22
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Ett tivoli stod utanför motortrafikleden Linköping i går. Axels ? Något Axels ? De var väll flera som kuskade runt med samma logotype.
Citera
2023-10-01, 22:27
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Ett tivoli stod utanför motortrafikleden Linköping i går. Axels ? Något Axels ? De var väll flera som kuskade runt med samma logotype.

Ja, dom var bla i Linköping i helgen.
Övriga avdelningar i Lindesberg, Säffle och i Kongsberg, Norge.
Citera
2023-10-02, 09:29
Medlem
ValackObamas avatar
Jag minns som barn när de besökte Eskilstuna och vi genom skolfönstret såg lastbilarna rulla in: riktig förväntan över roliga attraktioner! Kontanthanteringen var kvittolös och de smutsiga östeuropéerna luktade fimp och hade dålig tandhälsa men de var spännande och verkade roliga.

När jag sen fick egna barn såg jag något helt annat än vad jag tyckte var nostalgi: osäkra karuseller, tveksam säkerhet, alkoholiserade operatörer och hög skimmingvarning 😂
Citera
2023-10-03, 14:05
Medlem
Mazeppas avatar
Axels har iår varit på nästan 110 platser i Sverige & Norge.
*110 ×3 dagar = 330 dagar i drift + upp/nedmonerting av karuseller. Säkert minst 400.000 sålda biljetter (räknar högt!)
Det har Inte varit en enda incident/olycka med karusellerna! (Ingen mediarapportering ialafall)

90% av karusellerna dom har iår är max 3 år gamla.
Dom har köpt in minst 15 st helt fabriksnya karuseller dom 2-3 sista åren.
15 + 1 mlljon kr = 15 milj.kr (1 milj räknat på den billgaste karusellen)

Så säkertheten är hög och kvaliteten är världsklass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in