2023-08-19, 11:53
Medlem
https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Republican_Party_presidential_debates_and_for ums

Trump uppfyller två av kraven men han har inte, ännu i alla fall, Signed the loyalty pledge. Det som de tydligen måste skriva på för att delta. Det gäller att man kommer att stötta vinnaren. Även om det inte är en själv då. Han måste ju ha gjort det förra året. Kanske att han inte vill skriva på för att han inte vill debattera?

De som är klara för debatt och har uppfyllt alla tre kraven är:

Burgum
DeSantis
Haley
Pence
Ramaswamy
Scott

Allt som allt är det 14 kandidater varav 6 är pendig och en av dem har inte heller skrivit på lojalitetskravet. Så de är två som inte gjort det.

Jag har en del som jag inte vet så mycket om, men har nu ett par dagar att kolla in detta lite. Deras framförande är dock det som visar vilken typ av människa är. Fast där kommer vi ju att ha olika uppfattningar om och det är ju okej.

Så vad tror ni orsaken är att Trump inte skriver på lojalitetskravet. Han är ju så mycket för lojalitet annars.

Vem tror ni blir vinnare av dem i första debatten. Och sen förstås de kommande.

Let the games begin!
Citera
2023-08-19, 12:08
Medlem
Saker kan ändra sig under valets gång, men utöver Trump så är det väl De Santis som har haft mest uppmärksamhet. Pence är lika död och stilla som ett kadaver på bårhuset. Problemet är att vill man sticka ut i mängden måste man ha någon fråga eller riktning och energi, som Trump sade, men Pence är likt en byråkrat som bara vill fortsätta i samma hjulspår utan något mål.

De övriga kandidaterna har jag inte så stor koll på.
Citera
2023-08-19, 12:09
Medlem
klybans avatar
Vi har redan lärt sig att donalds vågar inte debattera med kandidaterna.
Och undrar vad den rädsla beror på, kan det vara så enkelt att donalds är rädd att hen får svara på alla sina åtal?
Citera
2023-08-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och undrar vad den rädsla beror på, kan det vara så enkelt att donalds är rädd att hen får svara på alla sina åtal?

Den stil han har haft förut funkar nog inte alls längre. Och han har kanske ingen annan stil A one trick pony.

Jag tror att många av magaiterna kommer att falla för den galne Ramaswamy. Han kommer att säga mycket de gillar. Men jag tror inte han har så stor chans att vinna mot en demokrat i själva presidentvalet. Han är för otäck för det.
Citera
2023-08-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Republican_Party_presidential_debates_and_for ums

Trump uppfyller två av kraven men han har inte, ännu i alla fall, Signed the loyalty pledge. Det som de tydligen måste skriva på för att delta. Det gäller att man kommer att stötta vinnaren. Även om det inte är en själv då. Han måste ju ha gjort det förra året. Kanske att han inte vill skriva på för att han inte vill debattera?

De som är klara för debatt och har uppfyllt alla tre kraven är:

Burgum
DeSantis
Haley
Pence
Ramaswamy
Scott

Allt som allt är det 14 kandidater varav 6 är pendig och en av dem har inte heller skrivit på lojalitetskravet. Så de är två som inte gjort det.

Jag har en del som jag inte vet så mycket om, men har nu ett par dagar att kolla in detta lite. Deras framförande är dock det som visar vilken typ av människa är. Fast där kommer vi ju att ha olika uppfattningar om och det är ju okej.

Så vad tror ni orsaken är att Trump inte skriver på lojalitetskravet. Han är ju så mycket för lojalitet annars.

Vem tror ni blir vinnare av dem i första debatten. Och sen förstås de kommande.

Let the games begin!

Har Christie inte skrivit under, eller är det något av de andra villkoren han inte uppfyller?
Citera
2023-08-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har Christie inte skrivit under, eller är det något av de andra villkoren han inte uppfyller?

Christie uppfyller två av kraven men han har varken sagt ja eller nej att skriva på det tredje villkoret om att stötta den som vinner. Så det är fyra dagar kvar så han bestämmer sig nog för vilket snart.

Christie går ju hårt ut som kritisk till Trump få se hur han sköter det. Att prata om Trump hela tiden är nog inte ett vinnande koncept just under debatterna. Om han nu väljer att delta.
Citera
2023-08-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Fast han har ju sagt att han inte är speciellt intresserad av primärdebatterna. Och varför skulle han vara det, motståndet är ju inte i närheten av hans siffror.
Citera
2023-08-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Fast han har ju sagt att han inte är speciellt intresserad av primärdebatterna. Och varför skulle han vara det, motståndet är ju inte i närheten av hans siffror.

Sånt kan ändras fort och jag tror inte att det är orsaken. Han har ju aldrig talat om någon politik och när de andra gör det här så funkar det inte. Förra vändan så förolämpade han ju sig fram till vinsten. Ted Cruz fru var ful och så var det något med hans pappa. Och han vet att hans hjärntvättade fans är fast i hans grepp. De kommer inte att börja att titta på fakta nu.

Sen är det ju smart av honom att först se dem debattera och lista ut hur han ska attackera dem. Det tror han nog kan funka. Därför att det alltid har funkat. Hittills.
Citera
2023-08-19, 13:51
Medlem
Citat:
Sånt kan ändras fort och jag tror inte att det är orsaken. Han har ju aldrig talat om någon politik och när de andra gör det här så funkar det inte. Förra vändan så förolämpade han ju sig fram till vinsten. Ted Cruz fru var ful och så var det något med hans pappa. Och han vet att hans hjärntvättade fans är fast i hans grepp. De kommer inte att börja att titta på fakta nu.

Sen är det ju smart av honom att först se dem debattera och lista ut hur han ska attackera dem. Det tror han nog kan funka. Därför att det alltid har funkat. Hittills.

Självklart kan det ändras. Men det går inte att förneka att hans ledning är enorm. Om det finns någon annan orsak än den han själv angett tänker jag inte spekulera i.
Politik pratar han massor om på sina möten nu. Han är ganska tydlig med vad avser göra. Mycket skit angående deep state och media, visst, men även mycket om veteranernas situation och hur han vill göra där. Och så gränsproblemen naturligtvis, och energipolitik. Dessutom är det lite tidigt för honom att börja prata politiska åtgärder. Han har en ganska unik ställning som ger honom ett helt annat utrymme.
Senast redigerad av Qstar 2023-08-19 kl. 13:58.
Citera
2023-08-19, 13:53
Medlem
Citat:
Christie uppfyller två av kraven men han har varken sagt ja eller nej att skriva på det tredje villkoret om att stötta den som vinner. Så det är fyra dagar kvar så han bestämmer sig nog för vilket snart.

Christie går ju hårt ut som kritisk till Trump få se hur han sköter det. Att prata om Trump hela tiden är nog inte ett vinnande koncept just under debatterna. Om han nu väljer att delta.

OK, intressant, skriver han inte under så kan det tyda på att han antingen kommer stöda Biden eller ställa upp som oberoende, alternativt stöda någon annan oberoende. Och det i sin tur skulle minska Trumps chanser att vinna mot Biden, nog för att Christie inte har många röster, men Trump har inte heller stora marginaler, och skulle någon procent försvinna så kan det vara avgörande.

Christie är nog den enda av republikanernas kandidater som jag skulle kunna rösta på, men jag inser också att han chanser att vinna är i princip noll, då de flesta av Trupms, DeSantis och Ramasamys väljare fullständigt avskyr honom. Krävs något som totalt ändrar spelplanen för att han ska kunna bli aktuell.
Citera
2023-08-19, 14:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Kanske att han inte vill skriva på för att han inte vill debattera?

Jag tippar på en av två saker - eller en kombination av bägge - den första är att Trump´s diverse personlighetsdefekter inte låter honom vidkänna att det ens finns en teoretisk chans att en annan kandidat än honom själv faktiskt kan vinna primärvalet - därav ingen underskrift.

Det andra är att Trump nog inte vill debattera, hans offentliga, impulsiva framträdanden och fladdriga, högljudda rättshaverism i svallvågorna av åtalen har inte hjälpt honom i den nationella opinionen, utan tvärt om så har framför allt de s.k independents i väljarkåren börjat dra öronen åt sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Politik pratar han massor om på sina möten nu. Han är ganska tydlig med vad avser göra. Mycket skit angående deep state och media, visst, men även mycket om veteranernas situation och hur han vill göra där. Och så gränsproblemen naturligtvis, och energipolitik.

Problemet för Trump är att han faktiskt redan haft en mandatperiod dvs väljarna vill höra något nytt nu dvs inte samma gamla överspelade gnäll om valfusk, deep state och hur elaka MSM är. Och Trump har inget nytt att komma med. Han försöker upprepa kampanjen och sin retorik från 2016 och det funkar inte.
Senast redigerad av DaEzz 2023-08-19 kl. 14:15.
Citera
2023-08-19, 14:15
Medlem
Republikanernas primary är det mest bizarra val som någonsin har hållits. Trump leder i undersökningar med 40%, vilket ingen annan genom hela historien ens kommer i närheten av. Den enda anledningen till varför de ställer upp, är för att den djupa staten håller på och åtalar Trump för att kunna döma honom till fängelse. Deras hopp är alltså att deras motståndare (åtminstone officiellt) ska lyckas med att döma Trump för något han inte är skyldig till. De kommer alltså aldrig att kunna få folket med sig på ett positivt sätt. Riktigt patetiskt.

Den enda av dem som har stått upp för lag och rättvisa är Vivek, som har kritiserat korruptionen. Detta är troligtvis också anledningen till varför han leder bland dem. Om Trump av någon anledning stoppas från att ställa upp, hade jag helst velat se Vivek som kandidat. Desantis, Pence och Haley litar jag inte det minsta lilla på. De är karriär-politiker som gör som den djupa staten och globalisterna vill. Jag hade dock helst av allt velat se Kennedy som president om Trump inte lyckas. Han har full integritet precis som Trump, och är inte rädd för den djupa staten. Problemet är dock att han ställer upp för Demokraterna, och frågan är om det finns många inom det partiet som vill göra motstånd mot den djupa staten och globalisterna. Jag tror att han hade fått fler förrädare emot sig än vad Trump har fått.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in