2023-08-18, 17:13
Medlem
Tjena FB vnner

Har tit Duloxetin i snart 8 veckor och jag har s kraftiga svettningar till och frn, det rinner verkligen ver kroppen.
r detta ngot som kommer avta med tiden eller har det med vilken dos man str p?
Jag r ordinerad den p.g.a. ngest/depression.
Br jag avvakta eller kontakta psykiatrin om att ev byta medicin?

Tack p frhand
Citera
2023-08-18, 17:32
Medlem
Det kommer tyvrr inte att g ver, frutom mjligen delvis om du snker dosen.

Har den inte hjlpt i vrigt s skulle jag sga sluta helt istllet. Att byta preparat kommer inte att hjlpa heller isfall. r min sikt.

Det trkiga lsningen r att man ndrar p sin livsstil s att man orkar med utan att bli utbrnd.
Citera
2023-08-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Det kommer tyvrr inte att g ver, frutom mjligen delvis om du snker dosen.

Har den inte hjlpt i vrigt s skulle jag sga sluta helt istllet. Att byta preparat kommer inte att hjlpa heller isfall. r min sikt.

Det trkiga lsningen r att man ndrar p sin livsstil s att man orkar med utan att bli utbrnd.

Jag ter 60 mg just nu och har trappat upp frn 30 mg efter 4 veckor. Men jag hade samma symptom vid insttningen.
Den hjlper mig att klara min vardag men just det hr med svettningarna gr att jag grna vill se ver mjligheten att ev byta medicin. Alla som ter SSRI/SNRI borde inte ha dom hr problemen?
Citera
2023-08-19, 01:20
Medlem
Fittmagnetens avatar
Hade samma problem nr jag kade dosen. Lste det med att anvnda "Absolut torr", efter ett tag s trttnade jag och slutade med Duloxetin.
Citera
2023-08-19, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittmagneten
Hade samma problem nr jag kade dosen. Lste det med att anvnda "Absolut torr", efter ett tag s trttnade jag och slutade med Duloxetin.

Jag svettas ver hela kroppen allts, brjade du med ngon annan medicin eller vad hnde i ditt fall?
Citera
2023-08-19, 22:24
Medlem
Fittmagnetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armeklubb
Jag svettas ver hela kroppen allts, brjade du med ngon annan medicin eller vad hnde i ditt fall?

Aha, jag svettades mest i ansiktet. Slutade med medicinen d jag inte tyckte den hjlpte ngot. t fr vrigt inte den fr depression.
Citera
2023-08-19, 22:35
Medlem
Har tit den sen i april. Har 60 mg. Men sover NADA pga den. Men den hjlper mot min smrta i kroppen.
Har faktiskt p eget bevg sen i frrgr gtt ner till 30 mg. Sover fortfarande inte, och smrtan kar.
Vet inte vad jag ska prioritera, hyfsat smrtfri eller smn.
Citera
2023-08-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladMakrill
Har tit den sen i april. Har 60 mg. Men sover NADA pga den. Men den hjlper mot min smrta i kroppen.
Har faktiskt p eget bevg sen i frrgr gtt ner till 30 mg. Sover fortfarande inte, och smrtan kar.
Vet inte vad jag ska prioritera, hyfsat smrtfri eller smn.

Har du ngra problem med svettningar eller r det bara smnen du har problem med?
Jag sover bra d jag kombinerar med smntabletter.
Citera
2023-08-20, 20:37
Moderator
fredrik686s avatar
Medicin och hlsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2023-08-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armeklubb
Har du ngra problem med svettningar eller r det bara smnen du har problem med?
Jag sover bra d jag kombinerar med smntabletter.

Jag ter ocks smntabletter, men sover knappt nd. Men fr nog inte ka dom fr lkaren.

Jo, jag svettas Ibland, men jag r mera varm hela tiden.
Citera
2025-03-13, 19:37
Medlem
En frga angende 'brain zaps':

Har klarat mig ganska bra frn dem verlag. De har endast visat sig om jag glmt ta min medicin p morgonen eller vid enstaka tillfllen. Men nu nr jag blivit sjuk har det eskalerat ngot extremt - kommer sttar hela tiden. Ngon annan som varit med om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in