2023-01-11, 14:50
Medlem
urgentmessages avatar
[quote=MZW|81325750
Sen som många andra skrivit i tråden så är det väldigt tydligt att deltagarna i gruppen har rätt tydliga roller, men skulle exempelvis vara mindre rörigt ifall det bara var Jocke, Jonna, Andreas och Laxton. Blir som sagt väldigt väldigt rörigt.

[/QUOTE]

Precis, håller med helt
Citera
2023-01-11, 14:51
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoth
Vill passa på att säga angående ditt sista stycke, mycket av deras utrustning är riktiga föremål som används inom bland annat byggbranschen. De tar föremål som redan finns inom olika jobb. Att mäta EMF-fält som ett exempel, används för att se hur elen är dragen och vart det är som starkast. Värmekamera är till för att, rätta mig om jag har fel, kunna se hur rör ligger under marken eller hus.. Finns säkert fler sätt o använda den med. Detta är bara ett par exempel.

Sen finns det några grejer de skapat själva, sättet de skapats på är korrekt och funkar, men all teknik går att manilupera. Jag funderar på att köpa in några objekt för att se hur jag kan göra för att trigga dom. Då kan man busta deras program med vetenskap.

Finns youtube-filmer med Random making movies där de testar Laxtons utrustning. De dissar dem alla.
Citera
2023-01-11, 14:56
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
”Jag gillar Jocke och hans skepsis”

”Danjal fejkar spöken”

Bla bla. Som jag skrivit innan: Detta är en produktion. Med syfte att dra in pengar. Personerna i gruppen har olika ”roller”. Blir exempelvis mer trovärdigt att ansiktet utåt är den skeptiska, än att han vore den som trodde på allt. Så just den rollen är rätt tydlig.

Jocke och Danjal ligger bakom hela denna produktion och man vet givetvis precis vad man sysslar med. Men av just den anledningen så får man också tänka att detta är något man gör för att tjäna pengar.

Det är oxå väldigt mycket producenten Jonas som ligger bakom. När han blivit tagen av andarna och är livrädd, så är han ändå väldigt mån om att utföra experiment mm, för det BLIR JU BRA TV.
Citera
2023-02-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seradas90
Tror på spöken men tror hela denna serien är fejk. Dels för att när det händer något så fångas det aldrig på film (gör man en sån här serie bör man väl kunna sätta upp kameror i alla rum eller?). Avsnitt när det inte händer så mycket blir alltid någon besatt/påverkad istället. Apparaterna är säkert någon som står med fjärrkontroll och får dom att lysa. Tror Laxton är seriösa dock men att dom fått bra betalt för att "spela med" när saker händer i serien. Vad tror ni andra? Det mest intressanta är berättelserna kring platserna och andra personers upplevelser.
.

De skulle aldrig luras bara för att de gör samarbeten. Har varit med på många utredningar och använder mig av deras utrustningar
Citera
2023-02-01, 11:22
Medlem
Märks att folk här inte har någon koll alls. Tips. Testa själv. Åk till Borås och besök Laxtons hemsökta museum, eller följ med på ett event och testa deras utrustningar. Sjukt spännande och man får en helt annan syn om man får uppleva de själv.
Citera
2023-02-01, 23:51
Medlem
Ja som föregående person skrev så är Laxton seriösa. Är Jocke seriös? nja, han vet att det är mycket pengar i rörelse och "Spelar" garanterat ibland. Jonna har lätt att känna känslor och de går överstyr ibland tror jag.

Danjal borde gå till sjukupplysningen med vissa av sina problem såsom Yrsel, ont i hjärtat. Visst, spöken kan påverka men med tanke på att Danjal är tjock kan det ha mer medicinska orsaker än det paranormala. Sen var det såklart synd om honom när han trillade i trappan i Polen.
Citera
2023-04-17, 07:42
Medlem
Jocke och Jonna lägger ner Spökjakt!

Länk till Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-tv-programmen

Anledningen är att barnen påverkas av inspelningarna. (Inte bara av Spökjakt utan också andra program.) Helt förståeligt skäl, men trist. Jag tycker programmet har ett underhållningsvärde.

Citat:
Vi vill ju jobba på ett sätt som är sunt för vår familj, och det är inte sunt att båda två åker och spelar in program och är borta en och en halv vecka, kommer hem en vecka och sen åker bort en och en halv vecka igen.
Citera
2023-04-25, 13:41
Medlem
swedishghostloverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Ja som föregående person skrev så är Laxton seriösa. Är Jocke seriös? nja, han vet att det är mycket pengar i rörelse och "Spelar" garanterat ibland. Jonna har lätt att känna känslor och de går överstyr ibland tror jag.

Danjal borde gå till sjukupplysningen med vissa av sina problem såsom Yrsel, ont i hjärtat. Visst, spöken kan påverka men med tanke på att Danjal är tjock kan det ha mer medicinska orsaker än det paranormala. Sen var det såklart synd om honom när han trillade i trappan i Polen.

Laxton är inte "seriösa" på så vis.

Om man jämnför innehållet och vad de upplever i DPlay serien mot för deras innehåll på YouTube så är det en enorm skillnad. Det finnas underhållning i materialet om det är en TV-produktion. Att stå i ett tomt rum i tystnad, utan kameravinklar, i 30 minuter, skulle inte funka som en DPlay serie.

Har jobbat mycket inom film och känner många producenter/kamera-arbetare och det är 100% fakta att de kryddat till i princip varenda "Spökjakt"-episod med viss fiktion - vilket jag tycker är helt okej, för at the end of the day så vill man ju bara bli underhållen. Det jag tycker är mindre okej är att man målar upp fiktion som sanning, bättre att bara vara tydlig och öppen med det.
Citera
2023-08-18, 18:57
Medlem
Finns det faktiska bevis för att det är fejk?
Tycker produktionen ändå är bra och att det är ett helt ok program. Man har alltid sina aningar men om det inte finns direkt konkreta bevis att det är fejk så gör det ju inte?
Citera
2023-08-19, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Finns det faktiska bevis för att det är fejk?
Tycker produktionen ändå är bra och att det är ett helt ok program. Man har alltid sina aningar men om det inte finns direkt konkreta bevis att det är fejk så gör det ju inte?

Att dom använder rem pods och liknande utan Faraday burar gör att man direkt vet att det är fejk, finns typ inget enklare än att få en rem pod att gå igång, finns massvis med videos när folk visar hur man gör, walkie-talkies/använda mobildata/trådlös videoövervakning etc kan alla påverka rem pods även om du är på en helt annan våning så Faradayburar är ett måste för att undvika kontaminering från diverse apparater, sen evps eller liknande humbug som ovulus..enda sättet att tro på att en ovulus fungerar är genom att inte ha en aning om hur den fungerar emfmätare, tempmätare etc skapar ett värde som kopplas till ett ord så olika kombinationer skapar olika ord över 4000 st alla på engelska eftersom alla ”spöken” kan engelska och hur man manipulerar programmering i elektroniska apparater..
Citera
2023-08-19, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av righteye
Att dom använder rem pods och liknande utan Faraday burar gör att man direkt vet att det är fejk, finns typ inget enklare än att få en rem pod att gå igång, finns massvis med videos när folk visar hur man gör, walkie-talkies/använda mobildata/trådlös videoövervakning etc kan alla påverka rem pods även om du är på en helt annan våning så Faradayburar är ett måste för att undvika kontaminering från diverse apparater, sen evps eller liknande humbug som ovulus..enda sättet att tro på att en ovulus fungerar är genom att inte ha en aning om hur den fungerar emfmätare, tempmätare etc skapar ett värde som kopplas till ett ord så olika kombinationer skapar olika ord över 4000 st alla på engelska eftersom alla ”spöken” kan engelska och hur man manipulerar programmering i elektroniska apparater..

Spännande info, låter logiskt på nå sätt. En sak jag har tänkt på är att de pratar svenska med ”spöken” i utlandet. Som sista avsnittet i Italien och Luigi som dödades av Napoleon. Varför skulle han förstå svenska?
Citera
2023-08-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Spännande info, låter logiskt på nå sätt. En sak jag har tänkt på är att de pratar svenska med ”spöken” i utlandet. Som sista avsnittet i Italien och Luigi som dödades av Napoleon. Varför skulle han förstå svenska?

Tänkt samma Laxton pratar ju iallafall engelska ibland, men vad jag har förstått så menar dom på att spöken/andar/energier eller vad man nu tror på får typ all knowing powers därför kam dom alla språk och förstår sig på 00-tals teknik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in