2021-07-07, 14:26
Medlem
Tror på spöken men tror hela denna serien är fejk. Dels för att när det händer något så fångas det aldrig på film (gör man en sån här serie bör man väl kunna sätta upp kameror i alla rum eller?). Avsnitt när det inte händer så mycket blir alltid någon besatt/påverkad istället. Apparaterna är säkert någon som står med fjärrkontroll och får dom att lysa. Tror Laxton är seriösa dock men att dom fått bra betalt för att "spela med" när saker händer i serien. Vad tror ni andra? Det mest intressanta är berättelserna kring platserna och andra personers upplevelser.
Citera
2021-07-10, 13:15
Medlem
De som säger att Danjal spelar över och annat borde kanske kolla på senaste avsnittet. Där har han svårt att andas och ligger till slut på magen på golvet. Visst att det blir intressantare om något händer i programmet men de avbryter utredningen till slut och bestämmer att de inte ska sova på stället.

Tror verkligen inte de skulle gjort så om det nu verkligen inte hände något. Sen kanske man inte ska tro på allt men jag tror inte det är särskilt mycket fake, såsom andra tror. Har själv bott i ett hus där det spökade/var demonaktivitet och det var absolut inte kul.
Citera
2021-07-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
De som säger att Danjal spelar över och annat borde kanske kolla på senaste avsnittet. Där har han svårt att andas och ligger till slut på magen på golvet. Visst att det blir intressantare om något händer i programmet men de avbryter utredningen till slut och bestämmer att de inte ska sova på stället.

Tror verkligen inte de skulle gjort så om det nu verkligen inte hände något. Sen kanske man inte ska tro på allt men jag tror inte det är särskilt mycket fake, såsom andra tror. Har själv bott i ett hus där det spökade/var demonaktivitet och det var absolut inte kul.

Okej Danjal!
Citera
2021-07-15, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seradas90
Tror på spöken men tror hela denna serien är fejk. Dels för att när det händer något så fångas det aldrig på film (gör man en sån här serie bör man väl kunna sätta upp kameror i alla rum eller?). Avsnitt när det inte händer så mycket blir alltid någon besatt/påverkad istället. Apparaterna är säkert någon som står med fjärrkontroll och får dom att lysa. Tror Laxton är seriösa dock men att dom fått bra betalt för att "spela med" när saker händer i serien. Vad tror ni andra? Det mest intressanta är berättelserna kring platserna och andra personers upplevelser.

Jag tvivlar på att Laxton skulle sälja ut sig så pass att dom går med på fusk när det gäller deras del, dvs tekniken. Dom har precis börjat jobba heltid med detta och väntar bara på att pandemin ska lägga sig så att dom kan börja utreda utomlands. Det skulle vara katastrof om dom skulle bli avslöjade med fusk. Att Jocke och Danjal fuskar och överdriver drabbar ingen, dom är ju inte ens sk spökjägare utan gör detta enbart för att det främjar deras karriär. Ämnet som sådant är intressant och drar tittare men tyvärr är tredje säsongen så här långt ett stort fiasko. Det är rörigt och oorganiserat, att inte mediet Andreas är med betyder en del, han har en förmåga att få folk att lyssna, en bra ledare helt enkelt och som medium anses han vara en av landets bättre, men det har jag ingen koll på. Jag tycker dock att Andreas är en person som funkar jävligt bra i TV och han kommer säkert att synas i rutan på ett eller annat sätt i framtiden.
Citera
2021-07-17, 06:24
Medlem
Säsong 3 avsnitt 5 = Ouija bordet som "ingen rör" kolla 44min in i klippet så ser man hur Danjals finger råkar röra sig framåt. Och ja det är av den anledningen att det är han som pushar brädet framåt men denna gång filmar dom in jätte nära och när hans finger slinter så inser man att det är ju för att han trycker med fingrarna. Så hör man Jocke "ohh jävlar så coolt alltså" HAHAHA alltså är Jocke blind eller är han bara så löjligt dum att han inte ser detta?! Det är som jag alltid sagt att det är Danjal som styr och ställer i detta program för att göra Spökjakt bättre. Att folk går på det är fan helt galet haha. Dock mycket intressant att spendera tid för att hitta dessa fake situationer.. Finns oändligt många i alla säsonger men än idag är samtliga lika blåsta, stackars folk

Skulle man som nära vän fråga Jocke och Jonna så skulle dem utan tvekan erkänna att serien inte är något äkta utan bara en serie som drar tittare. Jag menar varför skulle dem gå ut och säga något annat när serien vinner en av sveriges bästa priser för tv-serier? Dom drar in miljoner på denna serie så självfallet måste dem spela med, dem inser bara inte att dem ser ut som idioter enkelt uttryckt när dem försöker lura folket på detta sätt. Dem alla när dom går in i avsnitt 4 säsong 3 så mår alla helt plötsligt dåligt och uppvisar starka symptom på att huset innehållet mögel men det är ingen av dem som ens tänker tanken utan då är det istället enligt alla "ett farligt väsen"

Och vart i hela friden hitta dem Serafina ??!?! Haha hon är ju helt tappad! Hon känner var enda vind som susar förbi och påstår att det är ett ont väsen eller "hell hounds" som dyker upp kors och tvärs innan hon ens hunnit komma in i husen hahaha serien har gått från spännande till idiotförklarad deluxe! Och den nya blonda tjejen då som är deras kompis som helt plötsligt börjar gråta när en liten mutter åker i backen, och så vill hon renas hela tiden av Serafina haha herregud vart tog serien vägen?! Komedi på högsta nivå, det är skrattretande så dålig säsong 3 blev.
Senast redigerad av whatifgodseesyou 2021-07-17 kl. 06:31.
Citera
2021-07-24, 17:47
Medlem
radfittans avatar
Sista säsongen var verkligen inget att hänga i julgranen. Programmet tappade de gnutta "seriösa" inslagen det hade när de bytte medium från Andreas till Serafia. Hon känns inte som ett seriöst medium. Jag är skeptisk till att medium jobbar med spökjakt överhuvudtaget för det är inte ett mediums syfte. Men Serafia gör verkligen ingen nytta alls. Hon låtsas att hon är emot Jockes metoder men efter att hon sagt det är hon med på allt ändå. Hon ser väldigt lite och väldigt defust också. Ett medium kan se mer detaljer. Kan så klart vara produktionen som stoppar henne. Hon kanske är väldigt bra annars, men i programmet gör hon sig inte bra.
Citera
2021-08-27, 05:24
Avstängd

Förövrigt tycker jag det har gått ner sig genom att ta in en fjortistjej som gråter för allt, bara för att Jonna ska ha med en kompis. Sedan springer de iväg och fnittrar av ingen anledning alls bara för att det sååå läskigt. Det kändes i alla fall lite mer seriöst när Andreas var med.

Serafia känns också som en omogen fjortiskärring som svär och dylikt. Tycker inte att ett medium ska gå runt och säga att saker är så "jävla sjuka" och så vidare. Det räcker med fjortisarna.

Tycker även hon hade en ganska nedlåtande och respektlös ton mot den "barnsliga" "psykiskt sjuka kvinnan", om det var i det första avsnittet. Hon kanske inte använde ordet "retard" eller "efterbliven" men det var ungefär på det viset hon talade om kvinnan. Hon har liksom bara inte speciellt hög trovärdighet.
Citera
2021-09-05, 12:09
Medlem
Jag tänkte att jag skulle bidra med min upplevelse av "Spökjakt". Varför? Ja, varför inte? Kanske kan det bidra med något annat som motpol till alla dessa barnsliga och ytliga "de är FEEEEJK"-kommentarer.

Jag började titta på serien p.g.a ett slumrande intresse för "livet efter detta". Jag hade inte väntat mig att det skulle vara som att få en hink full med frågor hälld över huvudet. Har programmet vänt upp och ner på min verklighetsbild? Nej. Men förändrat och tänjt på den, ja det har det definitivt gjort.

Nej, jag köper inte allt. Jag vet inte vilka diagnoser, depressioner och mental ohälsa som ligger och gror i dessa människor. Blir de påverkade av energier och andar? Ja, kanske. Kanske inte. Men vissa saker som de har fångat på kamera tvingar dig att välja sida, antingen att hela teamet är sjyssta och uppriktiga människor (inget är triggat) eller att någon/några vill krydda till det och göra "bra tv".

Jag har svårt att välja sida, men jag tror att jag skulle ställa mig på den första om jag blir tvingad. Det är min grundsyn på människor, hur naiv den än må vara, att de flesta vill andra väl. Det gör mitt liv lättare att leva. Så, det sker alltså saker framför kameran som är omöjliga att förklara.

Men jag tycker det är synd att så mycket plats ges till Jocke. Jag tycker inte illa om honom. Han är öppen att han gör det för adrenalin-kickarna och det måste jag respektera. Jag förstår honom. Vad jag vill se mer av i fortsättningen är ett mindre fokus på demoner, ondska och djävulen.

Jag är inte ateist och inte heller agnostiker, men jag väljer att inte tro på ett Helvete och en Himmel. Du blir inte belönad eller straffad efter att du är död. Det finns ingen ondska separerad från människan. Det är vad jag tror på. Men det är en helt annan diskussion.

Jag tycker att det är så tröttsamt varje gång Jocke ropar på demoner och frågar för hundraelfte gången om de vill döda honom. Mig veterligen har bara EN enda intressant fråga ställts i hela serien. Det var mediet Andreas som var med i förra säsongen som frågade "Vet du om att du är död?".

Ja! Det är exakt sådana frågor jag vill att de ska ställa! Om jag får chansen att kommunicera med någon/något som har passerat vidare, så skulle åtminstone jag vilja fråga saker som: "Är du ensam?", "Var är du?", "Hur länge har du varit här?", "Saknar du någon?", "Kan jag hjälpa dig på något sätt?", "Är du fast eller finns det någonstans du kan gå för att komma bort härifrån?", "Är du rädd?", "Är du arg eller avundsjuk på mig för att jag lever?" osv osv.

Jag tror helt säkert att flera av de andra deltagarna går i sådana här funderingar men nästan allt utrymme ges till Jocke och hans aggressiva frågor som "Vill du skada oss?", "Vill du döda oss?", "Är du en demon?"...

Sedan jag började titta på Spökjakt känner jag en stor längtan i min kropp för att uppleva något som jag aldrig tidigare upplevt i hela mitt liv. Något jag inte kan förklara bort. Jag har sovit över två nätter på Frammegården. Hände ingenting. Kanske är jag inte mottaglig överhuvudtaget. Men jag är nyfiken som fan!

Jag vill veta mer, prata med folk som har upplevt saker och lyssna på deras berättelser (från att tidigare bara ha lyssnat med ena örat och låta det fara ut genom det andra). Om en andra sida existerar, så måste jag få veta mer. Det är så min hjärna fungerar. Rent praktiskt, hur fungerar övergången, har alla ett val eller vad är det som krävs för att få stanna kvar (en stark vilja?), hur mycket av mitt medvetande och tankar blir kvar, kan jag känna sorg, hur upplever jag tiden och rummet på "andra sidan"... kom inte och säg att jag är den enda som funderar över sånt här!

Avslutningsvis, har du läst så här långt: tack för att du läste och hoppas att du får en fin dag.
Citera
2021-09-05, 12:34
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solemn
Jag tänkte att jag skulle bidra med min upplevelse av "Spökjakt". Varför? Ja, varför inte? Kanske kan det bidra med något annat som motpol till alla dessa barnsliga och ytliga "de är FEEEEJK"-kommentarer.

Jag började titta på serien p.g.a ett slumrande intresse för "livet efter detta". Jag hade inte väntat mig att det skulle vara som att få en hink full med frågor hälld över huvudet. Har programmet vänt upp och ner på min verklighetsbild? Nej. Men förändrat och tänjt på den, ja det har det definitivt gjort.

Nej, jag köper inte allt. Jag vet inte vilka diagnoser, depressioner och mental ohälsa som ligger och gror i dessa människor. Blir de påverkade av energier och andar? Ja, kanske. Kanske inte. Men vissa saker som de har fångat på kamera tvingar dig att välja sida, antingen att hela teamet är sjyssta och uppriktiga människor (inget är triggat) eller att någon/några vill krydda till det och göra "bra tv".

Jag har svårt att välja sida, men jag tror att jag skulle ställa mig på den första om jag blir tvingad. Det är min grundsyn på människor, hur naiv den än må vara, att de flesta vill andra väl. Det gör mitt liv lättare att leva. Så, det sker alltså saker framför kameran som är omöjliga att förklara.

Men jag tycker det är synd att så mycket plats ges till Jocke. Jag tycker inte illa om honom. Han är öppen att han gör det för adrenalin-kickarna och det måste jag respektera. Jag förstår honom. Vad jag vill se mer av i fortsättningen är ett mindre fokus på demoner, ondska och djävulen.

Jag är inte ateist och inte heller agnostiker, men jag väljer att inte tro på ett Helvete och en Himmel. Du blir inte belönad eller straffad efter att du är död. Det finns ingen ondska separerad från människan. Det är vad jag tror på. Men det är en helt annan diskussion.

Jag tycker att det är så tröttsamt varje gång Jocke ropar på demoner och frågar för hundraelfte gången om de vill döda honom. Mig veterligen har bara EN enda intressant fråga ställts i hela serien. Det var mediet Andreas som var med i förra säsongen som frågade "Vet du om att du är död?".

Ja! Det är exakt sådana frågor jag vill att de ska ställa! Om jag får chansen att kommunicera med någon/något som har passerat vidare, så skulle åtminstone jag vilja fråga saker som: "Är du ensam?", "Var är du?", "Hur länge har du varit här?", "Saknar du någon?", "Kan jag hjälpa dig på något sätt?", "Är du fast eller finns det någonstans du kan gå för att komma bort härifrån?", "Är du rädd?", "Är du arg eller avundsjuk på mig för att jag lever?" osv osv.

Jag tror helt säkert att flera av de andra deltagarna går i sådana här funderingar men nästan allt utrymme ges till Jocke och hans aggressiva frågor som "Vill du skada oss?", "Vill du döda oss?", "Är du en demon?"...

Sedan jag började titta på Spökjakt känner jag en stor längtan i min kropp för att uppleva något som jag aldrig tidigare upplevt i hela mitt liv. Något jag inte kan förklara bort. Jag har sovit över två nätter på Frammegården. Hände ingenting. Kanske är jag inte mottaglig överhuvudtaget. Men jag är nyfiken som fan!

Jag vill veta mer, prata med folk som har upplevt saker och lyssna på deras berättelser (från att tidigare bara ha lyssnat med ena örat och låta det fara ut genom det andra). Om en andra sida existerar, så måste jag få veta mer. Det är så min hjärna fungerar. Rent praktiskt, hur fungerar övergången, har alla ett val eller vad är det som krävs för att få stanna kvar (en stark vilja?), hur mycket av mitt medvetande och tankar blir kvar, kan jag känna sorg, hur upplever jag tiden och rummet på "andra sidan"... kom inte och säg att jag är den enda som funderar över sånt här!

Avslutningsvis, har du läst så här långt: tack för att du läste och hoppas att du får en fin dag.
Jag gillar personer som analyserar psykologi via typ paradise hotel.
Det här faller definitivt under samma kategori.
Men jag undrar om du inte kastar pärlor till svin när du tillåter detta att få ditt fokus?
Citera
2021-09-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag gillar personer som analyserar psykologi via typ paradise hotel.
Det här faller definitivt under samma kategori.
Men jag undrar om du inte kastar pärlor till svin när du tillåter detta att få ditt fokus?

Haha, men grupp-psykologi a'la Big Brother är ju hur intressant som helst! Jag är 100 % seriös.

Hursomhelst, jag funderar på att gå vidare i detta ämne så nästa steg blir nog att bege sig till böckernas värld...
Citera
2022-08-02, 22:32
Bannlyst
Kommer alla avsnitt av nya säsongen släppas direkt för prenumeranter på Discovery den dag det är premiär eller?
Citera
2022-08-05, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Kommer alla avsnitt av nya säsongen släppas direkt för prenumeranter på Discovery den dag det är premiär eller?

Två avsnitt har släppts nu.

Ser fram emot att Andreas är tillbaka som medium. Tycker han känns seriös ändå, samma med Laxton. Även fast jag inte tror på detta, så tror jag att de är seriösa med vad de gör. Hade varit mer intressant med ett program liknande spökjakt, men med bara dem. Spökjakt har ett visst underhållningsvärde, framför allt tycker jag att det är intressant ur en psykologiska aspekt. Dvs det är så uppenbart att de upplever det de förväntar sig, och att de liksom eggar på varandra, och frågan är om jag själv hade kunnat hålla mig rationell i en sådan situation. Förmodligen inte 😆 Det hade i mina ögon dock kunnat bli ett mer intressant program om inte allt ska handla om Jocke och onda andar hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in