Citat:
Ursprungligen postat av
Shvetsiya
Hon hade väl inte jobbat upp nån vidare SGI, alltså sjukpenninggrundande inkomst.
Eller om hon ens har blivit sjukskriven. Vet inte hur försäkringskassans regler ser ut för Addisons sjukdom.
Tror också att hon behöver sälja sin bostadsrätt om hon ska ha rätt till socialbidrag och då hade hon antagligen sålt med förlust och det är svårt att hitta hyresrätter i Stockholm.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Är det av fri vilja, så visst. Är det pga psykisk ohälsa eller att det inte finns nån annan möjlighet så är det fruktansvärt.
Men som sjukskriven med låg sjukpenning så kan jag verkligen förstå hennes val. Hade jag inte haft familj som stöttar ekonomiskt så hade jag gjort samma sak som henne.
Hade du verkligen det?
Under ditt insta med för- och efternamn länkat till din Only fans?
På din insta med för- och efternamn lagt upp vad ditt smeknamn på Darkside är, där du helt öppet publicerar bilder på hur du utövar oralsex (med ditt ansikte synligt), står på alla fyra och särar både framifrån och bakifrån, bilder med sperma på ditt ansikte, din kropp sönderpiskad och blodig, skriva hur du möter flera främmande män per dag och har sex med dem på offentliga toaletter?
Så att dina barns lärare, tjejen i kassan på Ica, dina bekanta, dina barn (!) kan se allt?
Jag tror också att sälja t ex nakenbilder kan vara vanligare än man tror.
Tror också att många präktiga, prudentliga små mademoiseller och madamer skickat nakenbilder till män de sextat med. Men då är de flesta så smarta, att om de inte litar på mannen hundraprocentigt, har de inte ansiktet med på bilden.
Linda har väl gjort karriär på att vara urspårad, hela tiden på gränsen till galenskap och ibland över den? Kanske var det genuint hela tiden.
Jag klandrar i så fall inte henne. Vi kan alla drabbas av psykisk sjukdom, slå i skallen och bli personlighetsförändrade, få den vidriga sjukdomen frontallobsdemens…
De jag däremot klandrar är hennes chefer på de olika tidningar hon har publicerat sina vansinnigheter i. Det om skådisen (?) på Österlen bad de väl om ursäkt om och tog ned, vill jag minnas. Men urflippade och elaka personangrepp har hon väl alltid kört med.
Jag klandrar även de som nu ivrigt lajkar och hejar på på hennes insta.
Klart man får gilla BDSM om man vill. (Även om jag tycker det är både stört och självdestruktivt.)
Klart man får träffa främmande män på rad på offentliga toaletter. (Även om jag tycker det är både stört och destruktivt.)
Men att göra detta fullt öppet under sitt namn, med ansiktsbilder i sexuella situationer, och käcka skriverier om det som bevis… ja, tror tyvärr Linda tappat det.
Har alltid tyckt hon varit osympatisk och elak. Men psykisk sjukdom (kanske i kombo med typ aspergers med viss rigiditet och svårigheter att se hur andra uppfattar saker och ting och vad som är lämpligt) skulle kunna förklara det.
Väntar ivrigt på vad journalister vid fullt förstånd har som förklaring att de applåderar och påhejar en kvinnas väg allt djupare ner i avgrunden.
För det är liksom inte att hon har ett sexliv eller säljer någon nakenbild som är problemet.
Citerar lite av Marianne Lindberg De Geer:
”Linda Skugge, vårt lands egen Gossen Ruda, börjar jag som mentalsköterska, mor och medmänniska tycka riktigt synd om.” Synd att Marianne verkar vara en av få journalister som inser det.
Har inte företag en skyldighet för sina anställda, btw? Företagshälsan?
Avslutar med Mariannes avslutande ord i sin krönika:
”Hon var en moraltant av värsta sort som talade om för alla som ville höra, eller för den delen inte alls ville höra på, om hur barn och hem skulle skötas. Och det med fast, oftast mycket hård hand. Texter
som kunde vara hämtade från 1930-talets
barnuppfostringsanstalter. Att hon nu, gått från tes till antites och horar sig fram med hjälp av BDSM (Bondage/Disciplin, Dominans/Underkastelse och Sadism/Masochism) är egentligen helt följdriktigt. Samma piska hon riktade mot föräldrar, hem och barn då, riktar hon nu mot sig själv. Favoritordet är fitta. Och som Aftonbladets Åsa Linderborg förnumstigt förklarar: ”Om Skugge vill exponera sig i såna situationer, måste hon få göra det.”
Okej. Men måste vi läsa om det?
Inte ett ord, från vare sig Åsa Lindeborg eller Karin Olsson, om hur medierna tjänar klickpengar på hennes utlevande. De mjölkar ur henne hennes omättliga exhibitionism. Vad finns kvar av Linda Skugge när allt har sugits ur henne?”
Edit: alltså, nä - hon borde inte ens diskuteras offentligt. Hennes chefer (visst, hon verkar inte vara anställd men de köper ju krönikor av henne) borde dock steppa in och ge henne hjälp via Företagshälsan. En medarbetares eventuella psykiska sjukdom är något som varken ska diskuteras på måndagsmötena i storgrupp eller på kultursidorna. Bara hjälp henne, för sjutton. För ingen kan väl tro att hon inte är mitt uppe i nåt? Hon har till och med själv tidigare skrivit, iaf enligt skribenter som citerat här, att hon hamnat i psykoser och manier tidigare.