Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Ingen nytt, bara en port till konsol av det spelet som släpptes 2020 på PC.
Det stämmer inte riktigt. FS2020 kom till Xbox 1,5-2 år sedan. FS2024 är en ny version till både PC och xbox.
Några nyheter i 2024 är att man kan göra olika upddrag/jobb som räddningsaktioner, brandbekämpning, med mera och så kommer olika årstider. Sedan är det lite uppdateringar grafiskt som tex nya växter och träd som rör sig med vinden. Även bättre Fotogrammetri, tex Grand Canyon ska se mycket bättre ut.
Största nyheten är nog att mer data ska flyttas ut i molnet och streamas medans man spelar. 2020 har börjat tagit för stor plats på hårddisken. Är väl över 300gb nu. Tveksamt om dom med sämre internetuppkoppling kommer kunna köra det. Är ju problem redan i 2020-versionen.
Dom har lovat att flesta addons från 2020 även ska funka i 2024 och behöver inte köpas igen om man redan har dom.
Personligen så är mina förväntnigar inte så stora. MS/Asobo har inte riktigt imponerat på mig. Har inte lyckats löst flera av de problemen som finns i 2020 versionen. Dom verkar mer interesserade av att släppa ut nytt innehåll än att lösa buggar tycker jag.