Citat:
Ursprungligen postat av
WTFSTHLM
SD i egenskap av regeringsunderlag är ett problem eftersom de inte tar avstånd från svartskallen och utesluter honom. Salwan Momika (SD) har inte uppehållstillstånd och har nekats medborgarskap plus är han dömd för knivvåld i Sverige.
Vad väntar SD på undrar man, är det ett politiskt självmord vi nu bevittnar?
Detta kände jag faktiskt inte till. Och är fullständigt häpnadsväckande, varför i hela världen är den snubben kvar i landet? Och rent hyckleri från SD, hela det partiets existens bygger på att personer som honom inte ska vistas i Sverige, nu kritiserar de istället sitt eget regeringsunderlag för att de inte bara låter honom vara kvar, utan även utför handlingar som kan utgöra ett direkt hot för landets invånare.
Jag stöder inte SD:s invandringspolitik, tycker att de går för långt, och har aldrig röstat på dem. Men en person som inte är svensk medborgare och är dömd för knivvåld tycker inte heller jag ska vara kvar i landet. SD:s invandringskritik gäller uppenbarligen bara när det passar, kriminella invandrare om går deras ärenden är de beredda att offra varenda blodsdroppe för.