2023-08-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Jag vet inte om han verkligen bränner i syfte att "kränka muslimer". Det är väl mer kritik mot islam och de idéer/tankar som religionen för med sig. Han var väl också med ial-Hashed al-Shaabi? Visst kan man ifrågasätta hans sätt att uppmärksama hans bild av islam men han har ju inte på något sätt missbrukat den yttrandefrihet vi har.
Man kan nöja sig med att konstatera att han inte har haft något tydligt budskap (att han vill förbjuda koranen har dock framgått), men ändå är han på god väg att förändra grundlagen. Om inte det är missbruk så vet jag inte vad som är.
Citera
2023-08-18, 19:55
Medlem
Självklart är det bra om det blir stopp på koranbrännandet som jag själv tycker går under ren hädelse, men när våra politiker redan ett antal gånger varnat för att inskränka yttrandefrihet, så lita på att detta kommer med ett pris. Garanterat kommer det spilla över till mycket annat som vi framöver inte alls kommer att få yttra oss om, så som ex. den galna invandringen eller kritik av andra religioner.
Citera
2023-08-18, 20:00
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Man kan nöja sig med att konstatera att han inte har haft något tydligt budskap (att han vill förbjuda koranen har dock framgått), men ändå är han på god väg att förändra grundlagen. Om inte det är missbruk så vet jag inte vad som är.

Jag tycker det är magstarkt av honom däremot att nyttja den yttrandefrihet vi har genom att bränna den men samtidigt verka för att förbjuda boken. Då vill han själv inskränka yttrandefriheten.

Jag lyssnade på honom tidigare idag. Han tog upp att Muhammed gifte sig med sin fru när hon endast var sex år och det är ju såklart vidrigt.

Läs:
Sahih Muslim, 8:3310
Sahih al-Bukhari, 5:58:234
Citera
2023-08-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
SD i egenskap av regeringsunderlag är ett problem eftersom de inte tar avstånd från svartskallen och utesluter honom. Salwan Momika (SD) har inte uppehållstillstånd och har nekats medborgarskap plus är han dömd för knivvåld i Sverige.

Vad väntar SD på undrar man, är det ett politiskt självmord vi nu bevittnar?

Detta kände jag faktiskt inte till. Och är fullständigt häpnadsväckande, varför i hela världen är den snubben kvar i landet? Och rent hyckleri från SD, hela det partiets existens bygger på att personer som honom inte ska vistas i Sverige, nu kritiserar de istället sitt eget regeringsunderlag för att de inte bara låter honom vara kvar, utan även utför handlingar som kan utgöra ett direkt hot för landets invånare.

Jag stöder inte SD:s invandringspolitik, tycker att de går för långt, och har aldrig röstat på dem. Men en person som inte är svensk medborgare och är dömd för knivvåld tycker inte heller jag ska vara kvar i landet. SD:s invandringskritik gäller uppenbarligen bara när det passar, kriminella invandrare om går deras ärenden är de beredda att offra varenda blodsdroppe för.
Citera
2023-08-18, 20:01
Medlem
YP4XQs avatar
Ju mer de håller på desto mer går jag min egna väg och skiter fullständigt i deras ansökningar, bygglov och moms och skatter. De kan dra åt helvete. VI, folket, är både riksdag, regering och hela jävla Sverige!

Men De är emot oss i precis allt numera.. De är inte oss!
Citera
2023-08-18, 20:08
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
På vilket sätt missbrukade han yttrandefriheten?

Irakisk medborgare med noll anknytning till Sverige och dess traditioner. Utnyttjat för att sabotera Sveriges ställning som suverän nation inför ansökan till Nato.
Resten av analysen är liksom meningslöst. Handlar inte om att vi böjer oss för Islam . Det handlar om att vi behandlar Islam som ett system som ska få så lite plattform som möjligt I Sverige, liksom i andra dela av det fria väst.
Därför behöver vi strama upp yttrandefriheten på olika vis. Sverige är en av de få kvarvarande länder i världen där det kan segla fram tjommar ur ingenstans , med medborgarskap i skurkländer och iscensätta en cirkus som vi verkligen kan vara utan.

Ändra lagen Nu !!!
Senast redigerad av Upplyften 2023-08-18 kl. 20:12.
Citera
2023-08-18, 20:09
Medlem
Hardstekts avatar
Vilka hjärndöda ynkryggar. Noll konsekvenstänk.

kontentan blir att hot om våld, eller våld. Och man får sin vilja igenom.

Samtidigt som vi tar ifrån våra medborgare deras rättigheter.

Nästa gång är det inte islamister, utan putin, nazister eller något annat.
Citera
2023-08-18, 20:10
Medlem
Citat:
Jag tycker det är magstarkt av honom däremot att nyttja den yttrandefrihet vi har genom att bränna den men samtidigt verka för att förbjuda boken. Då vill han själv inskränka yttrandefriheten.

Jag lyssnade på honom tidigare idag. Han tog upp att Muhammed gifte sig med sin fru när hon endast var sex år och det är ju såklart vidrigt.

Läs:
Sahih Muslim, 8:3310
Sahih al-Bukhari, 5:58:234
Jag tror också mycket ligger i att om salwan momika ska framföra sitt ickebudskap varenda fredag så skulle det vara bättre om han bara höll i ett plakat på Sergels torg istället för beviljas polissskydd varje fredag.

Själva upprepandet av hans ickebudskap blir i sig problematiskt.
Citera
2023-08-18, 20:11
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Irakisk medborgare med noll anknytning till Sverige och dess traditioner. Utnyttjat för att sabotera Sveriges ställning som suverän nation inför ansökan till Nato.
Resten av analysen är liksom meningslöst. Handlar inte om att vi böjer oss för Islam . Det handlar om att vi behandlar Islam som ett system som ska få så lite plattform som möjligt I Sverige, liksom i andra dela av det fria väst

Du menar att han kommit hit på uppdrag från annat land att få våran Nato ansökan att gå i kras? Eller gör han det för han personligen ogillar Nato? Har han ingenting emot islam egentligen?
Citera
2023-08-18, 20:18
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Resten av analysen är liksom meningslöst. Handlar inte om att vi böjer oss för Islam . Det handlar om att vi behandlar Islam som ett system som ska få så lite plattform som möjligt I Sverige, liksom i andra dela av det fria väst.
Därför behöver vi strama upp yttrandefriheten på olika vis. Sverige är en av de få kvarvarande länder i världen där det kan segla fram tjommar ur ingenstans , med medborgarskap i skurkländer och iscensätta en cirkus som vi verkligen kan vara utan.

Ändra lagen Nu !!!

Du är ju hjärndöd. Saknar konsekvens tänk.

Dels har du noll respekt för dina egna rättigheter.

Men din inställning inbjuder ju direkt till våld. Om någon inte gillar något med sverige, om någon vill att en lag skall anpassas till sin världsåskådning, sina åsikter. Då skall dom hota om våld, kanske till och med bruka våld. För att få sin vilja igenom.
Citera
2023-08-18, 20:19
Medlem
hydrols avatar
Det kanske rentav är rätt att se över ett batteri av lagar och förordningar. Men här spelar avsiktsförklaring och timing in på stort vis.

Ändringar kan, om dom ens då är fortsatt aktuella, när utländska media slutar lägga sig i förutsättningar som gäller i Sverige för svenskarna, det är inget som skall ändras på i affekt eller för någon som inte bor här blir ledsna i ögat. För att jag tror att våra förtroendevalda politiker inte bryr sig om vad folket på gatan (nej inte ens muslimer) tycker om när viktiga böcker bränns, utan det är ju för att det ska rädda svenska intressen som ändringar ska ske i absurdum
Citera
2023-08-18, 20:23
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Det kanske rentav är rätt att se över ett batteri av lagar och förordningar. Men här spelar avsiktsförklaring och timing in på stort vis.

Ändringar kan, om dom ens då är fortsatt aktuella, när utländska media slutar lägga sig i förutsättningar som gäller i Sverige för svenskarna, det är inget som skall ändras på i affekt eller för någon som inte bor här blir ledsna i ögat. För att jag tror att våra förtroendevalda politiker inte bryr sig om vad folket på gatan (nej inte ens muslimer) tycker om när viktiga böcker bränns, utan det är ju för att det ska rädda svenska intressen som ändringar ska ske i absurdum

Vad anser du om kritiska inlägg om putin, brännande av den ryska flaggan, eller ortodoxa bibeln.

De kan hota svenska intressen. Bomber kan smälla.

Skall vi blidka de med?

Förbjuda putin kritik, genom att skruva lite på hmf-lagen. Eller något annat hittepå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in