2023-08-17, 09:14
Medlem
Wooqiprwos avatar
Jag skulle gärna vilja veta vad som menas med att Moa har fått till hyran och mer därtill? Är det att Moa fått betalt för gemensamma varor, så som toapapper etc?

Eller har hon fått något annat från Solomon?
Citera
2023-08-17, 10:20
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Jag skulle gärna vilja veta vad som menas med att Moa har fått till hyran och mer därtill? Är det att Moa fått betalt för gemensamma varor, så som toapapper etc?

Eller har hon fått något annat från Solomon?

Någon form av sexuell tjänst?
Citera
2023-08-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Det var ett annat konto i tråden som för väldigt länge sedan hävdade då att vi alla skulle få veta sanningen om Moa väldigt snart. Nu har det säkert gått över ett år sen detta hävdades. Men jag väntar fortfarande. En dag kommer vi kanske få veta sanningen, eller?

Jag väntar också på att få höra att "sanningen ska komma fram". Det var långa stycken om hur Fredrik (?) vägleder melina mot ett bättre liv o hur Moa är djävulens avgrund. Väldigt kultigt. Robertdavidsson verkar ha tagit över facklan som denna tråds personliga troll. Mycket intressant

För övrigt så verkar familjens youtube-karriär inte gå så bra. Deras engelska kanal har bara några tusen visningar per video och deras svenska har gått ner från 20-30 000 till drygt 16000 visningar. Och bara på ett år.
Jag tycker det lyser igenom i deras videor hur jobbigt liv dom egentligen lever. En joggingtur i skogen kan inte radera den ångest och stress som ekonomiska svårigheter faktiskt innebär.
Citera
2023-08-17, 17:51
Medlem
Wooqiprwos avatar
Det är nog en psykisk press för Soloboi, som ska vara familjens provider, att det går dåligt för dem. Det enda han erbjuder sin familj är en möglig skrothög. Melina drömmer säkert om att bo i ett eget hus på landet med lite egna odlingar osv, men nu har de varken fungerande bil, bostad eller någon vettig inkomst. Det kan inte vara någon dröm direkt, men mannen i huset (husbilen) kanske tar sig i kragen någon gång?
Citera
2023-08-17, 17:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Det är nog en psykisk press för Soloboi, som ska vara familjens provider, att det går dåligt för dem. Det enda han erbjuder sin familj är en möglig skrothög. Melina drömmer säkert om att bo i ett eget hus på landet med lite egna odlingar osv, men nu har de varken fungerande bil, bostad eller någon vettig inkomst. Det kan inte vara någon dröm direkt, men mannen i huset (husbilen) kanske tar sig i kragen någon gång?

Joo eget hus på landet med egna odlingar brukar flertalet kvinns vilja ha Även jag.
Som tur var så var de det första jag skaffa mig så den drömmen kan jag bocka av ✅
Undrar om Melina har så mycket att säga till om? Känns tyvärr inte som så.
Citera
2023-08-18, 02:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brittafittans
Du är det Dummaste jag hört
Klart hon ska få bo hos farsan i stora huset om hennes snubbe är psykopat och läskig.
En far skulle direkt skydda sin dotter och se till att lallar hippien fick vrida om nykeln och
köra sin cp husbil fort iväg, även utan inredning eller tak om så.
Melina måste ta det klivet bara. Ta ett snack med farsan. Så löser det sig direkt .

Sen självklart när allt lugnat ner börja fixa med eget boende och sådant.

Du är ju riktigt knasig du

Hoppas inte du har barn, och aldrig får.
Riktig galning
Hur är det med läsförståelsen?
vart skrev jag att det är fel att hennes pappa skyddar henne?

Jag skrev
"Hon kan ju inte bo hos pappa och vänta att en snubbe ska komma och ordna upp hennes liv åt henne."

Jag var väldigt tydlig med exakt vad jag menare. Så läs en gång till innan du skriver fler korkade kommentarer.
Citera
2023-08-18, 02:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertDavidsson
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=%C3%96r%C3%B6%2014%2057295%20Figeholm&m =0&k=0&r=0&er=0&b=0&eb=0&amin=16&amax=120&fon=1&pa ge=1
Båda är skrivna på samma adress.
En lyxö som ingen av er skulle ha råd med
S och M har inte heller råd med någon lyx ö, dem har inte ens råd med en lägenhet eller en bil.
S eller M föräldrar har råd med en stuga på en ö, och massa andra saker. Men att skryta om ens förälders framgång är ganska barnsligt beteende, det trodde jag de flesta slutade med när dem var typ 6-7 år gamla?

Dem flesta vuxna brukar prata om sina egna framgångar, och inte deras föräldrars framgångar, men hej. Alla är vi olika. Om man är en så värdelös människa att man har 0 framgångar i livet kanske ens enda flex i livet är att prata om vad ens mamma och pappa lyckats åstadkomma
Citera
2023-08-18, 02:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vilka sjuka spekulationer det pågår i tråden. Varför skulle Melinas pappa inte vilja att Melina ska vara tillsammans med honom?
Han är jätte glad att hon har träffat nån som inte är Lennart Bladh eller nån annan knarkare.
Hennes familj gillar Solomon.

Det verkar finnas vissa som fantiserar om att Melina ska lämna honom och bli tillsammans med dem istället.
Ingen förälder vill att deras barn med 2 små barnbarn ska var hemlösa och arbetslösa utan inkomst.
Att M föräldrar stöttar henne i hennes visar bara att dem bryr sig om henne, det säger ingenting om vad dem tycker om hennes val att dejta en karl som inte kan försörja sin familj, eller ens ge sin familj tak över huvudet.
Citera
2023-08-18, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ingen förälder vill att deras barn med 2 små barnbarn ska var hemlösa och arbetslösa utan inkomst.
Att M föräldrar stöttar henne i hennes visar bara att dem bryr sig om henne, det säger ingenting om vad dem tycker om hennes val att dejta en karl som inte kan försörja sin familj, eller ens ge sin familj tak över huvudet.
Om du har svårt att skilja på de och dem så kan du använda dom istället. Ett tips bara 😉

Solomon har jobbat som försäljningschef på en mäklarföretag och har jättemycket kunskap som redigerare (vilket han också jobbar med fortfarande). Så han har lite mer att "skryta" med än folk som spenderar hela sin vakna tid på fb-drama. 😉
Men din definition av en värdelös människa kanske skiljer sig från verkligheten.
Vi har folk i tråden som skryter om att de har ärvt ett hus av sitt ex och inte jobbat en dag i hela sitt liv. Är det sånt som imponerar på dig?
Senast redigerad av RobertDavidsson 2023-08-18 kl. 15:28.
Citera
2023-08-18, 15:33
Medlem
Tarmstuvnings avatar
När det gäller arv.. så
Är det den avlidnes bröstarvingar (barn, barnbarn och så vidare) som ärver. Bröstarvingar är avkomlingar till den avlidne. Om något av barnen har dött tidigare (eller avstår från sin rätt att ärva) ärver hans eller hennes barn.
Citera
2023-08-18, 15:42
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Om du har svårt att skilja på de och dem så kan du använda dom istället. Ett tips bara 😉

Solomon har jobbat som försäljningschef på en mäklarföretag och har jättemycket kunskap som redigerare (vilket han också jobbar med fortfarande). Så han har lite mer att "skryta" med än folk som spenderar hela sin vakna tid på fb-drama. 😉
Men din definition av en värdelös människa kanske skiljer sig från verkligheten.
Vi har folk i tråden som skryter om att de har ärvt ett hus av sitt ex och inte jobbat en dag i hela sitt liv. Är det sånt som imponerar på dig?

Det är Solomon som skryter om att han ska ärva sina jätterika föräldrar. Det är DET han väntar på.
Så han behöver inte jobba. Han leker på Youtube och ska bli lika stor som Jocke.
HAN kanske får ärva sina föräldrars hus? Jag har inte ärvt ett skit. Jag har köpt mitt.
Citera
2023-08-18, 16:10
Medlem
Wooqiprwos avatar
Undrar om Solomon ägt sitt eget boende eller sin egna bil någon gång eller kommer göra det i framtiden. Det måste vara jobbigt att vara beroende av andra och inte kunna fixa sina egna grejer. Hans skulder (där han verkar vägra att göra bot för sin misshandelsdom genom att betala) sätter ju onekligen stopp för hans chanser att få lån etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in