2023-07-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Var inter Sw*hn som spelade i Arnes plasthjärna, Ruska tupp, Röten tandkräm, Brutal personal och vad alla banden nu hette med där? Han började som punkare, iofs en ganska icke-PK sådan, men gled sedan långt ut på högerkanten med sin musik. Har ett svagt minne av att han även var inblandad i den där misshandeln av somaliern men det kan jag ha fått om bakfoten.

Jo "M. Sw*hn" var med i Brigad Wotan och Somalia kickers etc och även de banden du nämnde innan WP musiken blev till. Om han var med i misshandeln har jag faktiskt ingen aning om, jag är några generationer yngre än dessa, är född på mitten av 90 talet så har inte den bästa kollen, har fått lite saker bekräftat från äldre släktingar som är jämngamla med dessa.
Citera
2023-07-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-lus
Vem var den där eidars VD ? Nått namn på den herren ?

Lätt att googla.

Ett rykte för många år sedan var att en av moskébrännarna jobbade för kommunen som fritidsledare. Ingen som vet mer om det?
Citera
2023-08-16, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getforcegtx
Lätt att googla.

Ett rykte för många år sedan var att en av moskébrännarna jobbade för kommunen som fritidsledare. Ingen som vet mer om det?

Ja en av dom har arbetat som fritidsledare.
En är bosatt i Norge sen väldigt många år. Den tredje har jag för mig var han som frös ihjäl i Vänersborg för 2.5 år sedan.
https://www.ttela.se/nyheter/vanersborg/mannen-som-hittades-dod-har-formodligen-frusit-ihjal.bfc56470-44cb-4ca5-b85e-f430c4f06282
Citera
2023-08-18, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Ja en av dom har arbetat som fritidsledare.
En är bosatt i Norge sen väldigt många år. Den tredje har jag för mig var han som frös ihjäl i Vänersborg för 2.5 år sedan.
https://www.ttela.se/nyheter/vanersborg/mannen-som-hittades-dod-har-formodligen-frusit-ihjal.bfc56470-44cb-4ca5-b85e-f430c4f06282

I Ttela (15/8) står "Ttela har sökt de som dömdes för moskébranden men utan resultat". De borde väl ha koll på om någon är avliden?
Citera
2023-08-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getforcegtx
I Ttela (15/8) står "Ttela har sökt de som dömdes för moskébranden men utan resultat". De borde väl ha koll på om någon är avliden?

Ja han lär ju inte vara lätta att få tag i.
(FB) Vänersborg: Misstänkt mord - man hittad utomhus (2021-02-03)
Citera
2024-11-09, 18:28
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
kommer ihåg historier om dessa skinheads och hur bråkigt det var i Trollhättan och så vidare. Om det är någon gammal trollhättebo som kan bringa klarhet i ämnet är jag tacksam.
Inte Trollhättebo, men enligt uppgift blev min granne Ingvar skinhead i Trollhättan på den tiden. Han bodde på Övre Hallegatan i ett hus med grönt tak och hade en syster som hette Cecilia. Undrar om han var inblandat i nåt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in