2023-08-18, 01:18
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
En tjugoåring som är tillsammans med en 65-åring är ju bakvänt eller som Gyllenhammar som har en 38 år yngre kvinna. Vidrigt. En 50-åring med en 35 åring eller en 65-åring med en 53 åring. Känns det konstigt?

Jag träffade en gång på ett par där han var 30-32 år och hon 55. Han var snickare och hon hade något kontorsjobb av något slag. Båda två blyga och timida. Kändes helskumt.

Det borde givetvis vara båda vägarna. Annars är det märkligt.
Citera
2023-08-18, 02:26
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Så sant. Det är sorgligt att se dagens unga gå runt modfällda.

Vanliga fina grabbar som är i sitt primetime ser svaga och bleka ut och ser ner i backen.
Jag vet, det är starka krafter som trycker ner en.
All jävla propaganda. Nu i dessa tider med onlyfans och tiktok tror till och med feta kossor att dom är åtråvärda. Men det är fel.
I normala tider så hade de behövt jobba på sin vikt etc men nu finns det masssor av desperata män som ger dem falsk bekräftelse.

Så konkurrensen är stenhård. Kvinnorna får all den bekräfrelse de vill ha, och de unga männen förvandlas till joltdrickande tv-spelsnördar som ger upp och lägger sina pengar pengar på en större skärm och en bekväm gamingstol för flera tusen istället för att bjuda en söt random tjej på en cider ute nånstans.

Lost generation. 😔
Ja att bjuda en söt tjej på cider är ju riktigt värt det.

De vill väl hellre gå till Tjack-anders och dra linor gratis tro.
Eller för all del sitta och läsa bibeln och skita blankt i alla som är mindre värda.

Nä, att spendera 30.000 på en riktigt schysst speldator ger statistiskt sett högre tillfredsställelse än att bjuda en random tjej på krogen på en cider för hundringen.
Särskilt en söt sådan.
För de flesta killarna kan, statistiskt sett, bjuda 300 sådana tjejer på varsin cider och ändå aldrig få napp.

Utökar man däremot klientelet till de riktigt fula asen kan det väl hända, men då kan man återigen fråga sig om det är en investering alls.

Kvinnor som går på krogen har högre krav än män.
Inte bara för att män har dålig självkänsla (vilket självklart också händer), utan ofta även för att kvinnor inte har någon som helst grad av klassmedvetenhet, eller åtminstone inte visar det.
Senast redigerad av Kottkompott 2023-08-18 kl. 02:33.
Citera
2023-08-18, 02:34
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?
Om 20åringarna inte gillade det så skulle de ju inte göra det. Ganska självklart!

Spånig tråd! Lägg ner!
Citera
2023-08-18, 02:59
Medlem
Håller med usch. Dessutom dör gubben troligtvis långt innan kvinnan med, blir glömsk eller sjuk. Hoppas att hon ärver något för allt besvär i så fall.
Citera
2023-08-18, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Ja att bjuda en söt tjej på cider är ju riktigt värt det.

De vill väl hellre gå till Tjack-anders och dra linor gratis tro.
Eller för all del sitta och läsa bibeln och skita blankt i alla som är mindre värda.

Nä, att spendera 30.000 på en riktigt schysst speldator ger statistiskt sett högre tillfredsställelse än att bjuda en random tjej på krogen på en cider för hundringen.
Särskilt en söt sådan.
För de flesta killarna kan, statistiskt sett, bjuda 300 sådana tjejer på varsin cider och ändå aldrig få napp.

Utökar man däremot klientelet till de riktigt fula asen kan det väl hända, men då kan man återigen fråga sig om det är en investering alls.

Kvinnor som går på krogen har högre krav än män.
Inte bara för att män har dålig självkänsla (vilket självklart också händer), utan ofta även för att kvinnor inte har någon som helst grad av klassmedvetenhet, eller åtminstone inte visar det.
Allt handlar inte om att få doppa, även om det är det man hoppas på när man metar. 😂
För mig är det så mycket mer värt att få ett ärligt leende eller helst en kram av en fin tjej.

Vi är sociala djur, kramas vi inte så blir vi ledsna.
Men man måste jobba lite för att någon ska vilja ge en kram. Jag har städat idag, rakade mig igår, följde morgongympa med Sofia och klär mig hyfsat fint.
Och nej, jag fick inte ligga idag.
Men det gör mig inget, en granntant log mot mig och sa hej. Hon kände sig förhoppningsvis trygg och glad för att vi möttes.

Det är så jag vill vara, det är så jag försöker att vara. När man skiftar fokus från "vad kan jag få " till "vad kan jag ge"? Då märker världen det, och den börjar ge tillbaka. Kärlek. Det är det jag pratar om.
Man måste börja med att älska sig själv genom att sluta med uppenbart dåliga saker och tvinga sig till förändring som uppenbart är jobbigt men det är det enda sättet att utvecklas som människa.

Det är svårt, människan är lat när den har det för bra. Speciellt jag. 😂
Citera
2023-08-18, 03:52
Avslutad
Det har varit rätt naturligt att kvinnor valt att leva med äldre män än dom själva, troligen för ekonomiska orsaker men även av det faktum att många kvinnor dog förr vid förlossningen så männen gifte om sig.
Problematiken med äldre män och barn är tydligen att det kan ge högre risk för att barnet föds med NPU problematik.
Citera
2023-08-18, 03:56
Medlem
Nej , inget konstigt med det alls. Enda problemet i sammanhanget är att omgivningen ständigt ska lägga sig i sånt som inte angår dem. Är båda lyckliga i förhållandet så är det rätt! Och som någon här nämnt ligger det i mäns natur att söka sig nedåt åldersmässigt och kvinnor åt motsatt håll, så det är bara att rätta sig efter naturen , tyvärr har många idag jätteproblem med just det.
Citera
2023-08-18, 04:19
Medlem
sebastian66s avatar
Man kanske kan säga att det är väldigt individuellt om man klarar av att vara tillsammans med en yngre eller äldre. Alla är vi inte lika kanske man kan säga. Det verkar som att många tror att det handlar om pengar. I vissa fall kanske i vissa fall inte. Det är inget konstigt att yngre kvinnor är tillsammans med äldre killar. Det gäller samma väg med äldre kvinnor som är tillsammans med yngre killar.
Jag ser liksom inte problemet med detta överhuvudtaget. Det är oftast svenskar som opponerar sig mot sådana saker. Det är ungefär likadant som att granne skaffar två bilar. Då ska man snacka om diskutera med alla andra grannar varför man har två bilar. Sedan kan det vara bra att klaga på att potatisen kostar 40 öre mer per kilo. Det känns som att detta är en form av ilandsproblem.
Personligen kan jag säga att det är 18 års skillnad mellan mig och min fru. Helt ärligt måste jag säga att vi är på samma nivå utan massa konstigheter. Jag kan tillägga att jag inte har några pengar men jag har så att jag klarar mig.
Citera
2023-08-18, 04:32
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?
Förhållanden alltså.

Finns undantag. Leonardo DiCaprio. Svinrik, megakändis, vackert utseende som föredrar yngre tjejer. Min teori är att han alltid gör slut med dem vid 25 för att de ska få chansen att börja om på nytt och kunna stadga sig med familj i god tid.
Men eftersom chansen är en på miljarden så räknas detta inte ens som undantag.
Generellt sätt är det error från båda sidor.
Kvinnan gör det för pengar. Det handlar inte om kärlek. Båda är emotionellt instabila och ligger mentalt efter i utvecklingen.

Det är bara några procent av befolkningen som är rika dessutom så det hör inte till vanligheten.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2023-08-18 kl. 04:34.
Citera
2023-08-18, 05:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
De yngre damerna brukar vara mer sugna på äventyr i sovrummet än gamla utgångna surtanter.

Män mognar som vin, damer blir som utgången mjölk.

Män mognar fortfarande inte som vin.
Och sexlusten och förmågan att prestera är generellt något som försämras med åren hos män.
Men det passar ju bra för unga tjejer som bara låtsas vara sugna på sex för att det förväntas av dom.
Så kan vi andra ta 20-åriga killar som är redo för omgång två nästan direkt efter att dom har kommit.
Citera
2023-08-18, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det har varit rätt naturligt att kvinnor valt att leva med äldre män än dom själva, troligen för ekonomiska orsaker men även av det faktum att många kvinnor dog förr vid förlossningen så männen gifte om sig.
Problematiken med äldre män och barn är tydligen att det kan ge högre risk för att barnet föds med NPU problematik.
Nej det är av mognadsskäl. Jag trodde att detta var något biologiskt som både kvinnor och män hade i sig, men jag har fått lära mig av andra tjejer att det kanske inte är det ändå. Många föredrar jämnåriga tydligen.

Idag vill kvinnor ha yngre killar verkar det som, vilket förvånar mig lite. Men de tar själva kontakt och verkar ha en grej för det så ni som anklagar kvinnor för att åldras och bli rynkiga kan sluta med det. De här killarna vill ju uppenbarligen ändå. Ingen har frågat om någon annans åsikter.

Läste någonstans att mäns fertilitet också sjunker mycket mer med åldern än vad man tidigare har trott. Dessutom män som kaxigt tycker de kan bli pappor vid 40+ kan jag berätta vilken stor besvikelse detta är för barnet. Min farsa var över 40 när han fick mig. Jag upplevde honom alltid som trött (och därmed på dåligt humor), oengagerad och bara uppvuxen i en tid som var så olik min egen. Inte kul att ha en rynkig gammal farsa heller. Någon som känner igen sig?
Citera
2023-08-18, 05:45
Medlem
Svavelbryggas avatar
Jag fattar totalt charmen med att ligga med unga tjejer, men vara ihop med en tonåring när man är 30 plus känns bara påfrestande. De kan vara trevliga en och en men träffa dem i grupp, om den unga kvinnan har vänner, och det är rätt annorlunda och påfrestande.

15 år yngre är ju dock inget att tjafsa om ifall man själv är 45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in