Citat:
Ursprungligen postat av
Kottkompott
Ja att bjuda en söt tjej på cider är ju riktigt värt det.
De vill väl hellre gå till Tjack-anders och dra linor gratis tro.
Eller för all del sitta och läsa bibeln och skita blankt i alla som är mindre värda.
Nä, att spendera 30.000 på en riktigt schysst speldator ger statistiskt sett högre tillfredsställelse än att bjuda en random tjej på krogen på en cider för hundringen.
Särskilt en söt sådan.
För de flesta killarna kan, statistiskt sett, bjuda 300 sådana tjejer på varsin cider och ändå aldrig få napp.
Utökar man däremot klientelet till de riktigt fula asen kan det väl hända, men då kan man återigen fråga sig om det är en investering alls.
Kvinnor som går på krogen har högre krav än män.
Inte bara för att män har dålig självkänsla (vilket självklart också händer), utan ofta även för att kvinnor inte har någon som helst grad av klassmedvetenhet, eller åtminstone inte visar det.
Allt handlar inte om att få doppa, även om det är det man hoppas på när man metar. 😂
För mig är det så mycket mer värt att få ett ärligt leende eller helst en kram av en fin tjej.
Vi är sociala djur, kramas vi inte så blir vi ledsna.
Men man måste jobba lite för att någon ska vilja ge en kram. Jag har städat idag, rakade mig igår, följde morgongympa med Sofia och klär mig hyfsat fint.
Och nej, jag fick inte ligga idag.
Men det gör mig inget, en granntant log mot mig och sa hej. Hon kände sig förhoppningsvis trygg och glad för att vi möttes.
Det är så jag vill vara, det är så jag försöker att vara. När man skiftar fokus från "vad kan jag få " till "vad kan jag ge"? Då märker världen det, och den börjar ge tillbaka. Kärlek. Det är det jag pratar om.
Man måste börja med att älska sig själv genom att sluta med uppenbart dåliga saker och tvinga sig till förändring som uppenbart är jobbigt men det är det enda sättet att utvecklas som människa.
Det är svårt, människan är lat när den har det för bra. Speciellt jag. 😂