2023-08-17, 23:51
Medlem
OptimismPrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?

Intelligens, mognad, självsäkerhet, erfarenhet?
Givet att man tar hand om sig så blir män dessutom snyggare med åldern.

Jag stör mig på unga tjejer som är tillsammans med jämnåriga, det är fullkomligt onaturligt..
Citera
2023-08-17, 23:53
Medlem
OptimismPrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Förr i tiden var dominant kille, passiv tjej normen.
Nu får de söka sig upp i åldern för att hitta den balansen.

Sen ja, det är fel.
Livets resa ser rätt olika ut med 20 års mellanrum.
Hon tänker på sex/skola, han tänker på familjeevent (20/40 år)
Hon tänker på skaffa barn, han tänker på trappa ner (30/50 år)
Hon har småbarnsåren, han tänker på pension och leva i sommarstugan. (40/60 år)

Det är kört att misslyckas, vilket den äldre mannen definitivt vet
men han provar ändå för att ha lite roligt. Jag skulle se det mer som utnyttjande än nått annat.

Problemet är väl snarare att tjejer har blivit mer omogna men det är ju främst ett resultat av män som inte vill ta ansvar och skaffa ett riktigt liv.
Citera
2023-08-17, 23:54
Medlem
Citat:
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?

Det är skevt som du säger, något saknas hos dom båda. Dom kan inte ha särskilt mycket utväxling av varandra mer än sexuella tjänster som involverar någon form av betalning. Gubben vill ha sig ett tjuvnyp och tjejen ett par nya skor och en resa.
Men hur är deras mentala stimuli, hur mycket kan dom ha utbyte av varandra? Har inte den där gubben fastnat i 20 års åldern rent emotionellt och mentalt så borde han vara 40 eller 50 inombords, erfarenhetsmässigt osv.

Det skulle kännas emotionellt konstigt att vara i närheten av någon 20åring idag och pola ihop med denne. Ska man umgås med varandras vänner också? Åka eparaggare och dunka i plåten? Gå på konstmuseum eller titta på Lets dance?
Citera
2023-08-18, 00:08
Medlem
Hon är 20år yngre (25/45), men jag har inga pengar. Vad hon får ut av att vara ihop med en gammal snuskgubbe vet jag inte, men hon verkar vilja det ändå. Man skall inte ifrågasätta sådant, särskilt inte som fattig, ful och gammal utan bara passa på.

Som gammal, ful och fattig snuskgubbe så får man inte så där värst många chanser till lycka i livet, kanske inte några chanser alls så det är otacksamt mot Gud, Moder natur och psykiatrin att klaga istället för att passa på att vara lycklig.
Citera
2023-08-18, 00:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Förr i tiden var dominant kille, passiv tjej normen.
Nu får de söka sig upp i åldern för att hitta den balansen.

Sen ja, det är fel.
Livets resa ser rätt olika ut med 20 års mellanrum.
Hon tänker på sex/skola, han tänker på familjeevent (20/40 år)
Hon tänker på skaffa barn, han tänker på trappa ner (30/50 år)
Hon har småbarnsåren, han tänker på pension och leva i sommarstugan. (40/60 år)

Det är kört att misslyckas, vilket den äldre mannen definitivt vet
men han provar ändå för att ha lite roligt. Jag skulle se det mer som utnyttjande än nått annat.

Det är en stor skillnad på 20/40 och de andra två exemplen. En tjugoåring är ju halvt som halvt fortfarande "barn" mentalt och lite mer så idag än tidigare. En trettioårig kvinna är ju en vuxen kvinna oavsett och har hon barn och jobb är hon ju helt "legitim". Ett problem med åldersskillnad gissar jag är att man upplevt olika saker som barn, sett olika TV-program, filmer osv så man relaterar lite olika och har kanske inte lika mycket gemensamt som en i sin egen ålder. Skulle nog kännas lite avigt att vara med hennes föräldrar om de bara är fem år äldre än jag själv.

Citat:
Ursprungligen postat av OptimismPrime
Intelligens, mognad, självsäkerhet, erfarenhet?
Givet att man tar hand om sig så blir män dessutom snyggare med åldern.

Jag stör mig på unga tjejer som är tillsammans med jämnåriga, det är fullkomligt onaturligt.
.

Det där förstår jag inte alls. Onaturligt?

Citat:
Ursprungligen postat av OptimismPrime
Problemet är väl snarare att tjejer har blivit mer omogna men det är ju främst ett resultat av män som inte vill ta ansvar och skaffa ett riktigt liv.

När jag var strax under 40 var jag tillsammans med en kvinna som var 7-8 år yngre. Hon tyckte jag var en riktig man medan killar i hennes egen ålder var pojkar. Det här var ju ett tag sedan.

Tycker synd om dagens unga. Sveket från tidigare generationer mot dem är ofattbart. Låta dem växa upp i mångkultur och HBQT-vansinnet där inget längre är normalt och traditionellt är kass var båda könen. Vi kommer ha en eller två förlorade generationer. Förhoppningsvis är det de som gör revolt mot galenskapen.
Citera
2023-08-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Känns som man är med ett barn mentalt, man tröttnar rätt fort på den biten
Ja det är ju det. Tänder på yngre kvinnor utseendemässigt. Men så börjar vi prata och då dör attraktionen ofta väldigt fort.

Har också varit med om att en ung tjej varit väldigt smart. Blir samma resultat där, då blir jag fascinerad av att hon sett igenom spelet vi alla spelar i, då dör attraktionen men fascinationen föds. 🙂
Ett hopp tänds om den nya generationen.

Många ser igenom allt. Faran ligger bara i att många unga är intelligenta, men på bekostnad av att andra värden i livet som medkänsla.
Och också riktig solidaritet då vi är rädda om våra egna skinn så vi håller tyst när kapitalismen och framförallt konformismen den leder till håller på att kväva oss på våra arbetsplatser och skolor.

Vår rädsla håller oss ifrån förändring. Att våga förändras, är att bli. 🙏♥️(den man vill vara).
Citera
2023-08-18, 00:29
Medlem
RedRights avatar
Citat:

Dessa kvinnor vill inte ha snorvalpar som dig, som inte vet i fall du är pissnödig eller kåt! Behöver en fittkarta för att tillfredsställa henne. Inte ett fjun i ansiktet!
Ja listan kan göras lång till er lärjungar. Kryp tillbaka i sängen och fortsätt gråtrunka.
Citera
2023-08-18, 00:31
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Är det inte som kvinna jävligt fel att vara ihop med en äldte man?
Citera
2023-08-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Tycker synd om dagens unga. Sveket från tidigare generationer mot dem är ofattbart. Låta dem växa upp i mångkultur och HBQT-vansinnet där inget längre är normalt och traditionellt är kass var båda könen. Vi kommer ha en eller två förlorade generationer. Förhoppningsvis är det de som gör revolt mot galenskapen.
Så sant. Det är sorgligt att se dagens unga gå runt modfällda.

Vanliga fina grabbar som är i sitt primetime ser svaga och bleka ut och ser ner i backen.
Jag vet, det är starka krafter som trycker ner en.
All jävla propaganda. Nu i dessa tider med onlyfans och tiktok tror till och med feta kossor att dom är åtråvärda. Men det är fel.
I normala tider så hade de behövt jobba på sin vikt etc men nu finns det masssor av desperata män som ger dem falsk bekräftelse.

Så konkurrensen är stenhård. Kvinnorna får all den bekräfrelse de vill ha, och de unga männen förvandlas till joltdrickande tv-spelsnördar som ger upp och lägger sina pengar pengar på en större skärm och en bekväm gamingstol för flera tusen istället för att bjuda en söt random tjej på en cider ute nånstans.

Lost generation. 😔
Citera
2023-08-18, 01:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Är det inte som kvinna jävligt fel att vara ihop med en äldte man?

En tjugoåring som är tillsammans med en 65-åring är ju bakvänt eller som Gyllenhammar som har en 38 år yngre kvinna. Vidrigt. En 50-åring med en 35 åring eller en 65-åring med en 53 åring. Känns det konstigt?

Jag träffade en gång på ett par där han var 30-32 år och hon 55. Han var snickare och hon hade något kontorsjobb av något slag. Båda två blyga och timida. Kändes helskumt.
Citera
2023-08-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
De yngre damerna brukar vara mer sugna på äventyr i sovrummet än gamla utgångna surtanter.

Män mognar som vin, damer blir som utgången mjölk.

Skulle nog säga att det är mer tvärt om. Jämför exempelvis Lena Endre med Clase Malmberg. Och då är Lena Endre nästan 10 år äldre…. Eller Kennedy Bakircioglu och Katrin Zytomierska….
Citera
2023-08-18, 01:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Skulle nog säga att det är mer tvärt om. Jämför exempelvis Lena Endre med Clase Malmberg. Och då är Lena Endre nästan 10 år äldre…. Eller Kennedy Bakircioglu och Katrin Zytomierska….

Det hör till undantagen att kvinnor åldras värdigt. Många män går förvisso också ner sig, men män har andra attribut än sin skönhet som gör dem attraktiva, medan kvinnor främst har sin skönhet. Främst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in