2023-08-17, 21:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Får man bränna bok i sverige? "Ja allas rätt o.s.v."

Får man bränna bok i finland? "Nej, förbjudet att göra upp eld på allmän plats"

Ni svenskar är fanimig inte kloka, hoppas inga barn behöver lida på grund av koranbränningarna.

Man kan till och med säga:

1. Högerextrem provokatör bränner koranen i Sverige

2. Regimer i Mellanöstern och utländska terrorgrupper riktar allvarliga hot mot Sverige

3. Säkerhetspolisen höjer terrorrisken i Sverige från en trea till en fyra

4. Polisen beviljar tillstånd för ny koranbränning nästa dag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Dags för Muhammed att återvandra, rör inte min demokrati och yttrandefrihet.

Det finns Nordkorea och Kuba för Vänsterpartister och det massor med länder åt Muhammed, bara åka härifrån.

Ge hela bunten KBT för sina destruktiva beteendemönster- Måste vara jävligt jobbigt att störa sig så mycket på landet man själv valt att mjölka ut på bidrag. Kanske flytta nånstans med fler likasinnade där du kan diskutera din skenheliga människosyn i fred?
Citera
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det finns exempel på att i princip exakt detta har skett. Det fetade. Jag skulle iallafall inte prova.

Du har fortfarande inte beskrivit vad din avatar är tänkt att illustrera.

Kan du ge ett enda exempel?

Hur många invandrare har mördats utav svenskar, jämfört med svenskar som mördats utav invandrare i Sverige?

Svartskallar är överrepresenterade i alla våldsbrott i Sverige, inte illa för att vara en "liten stackars minoritet" hur kan det komma sig?

Varför bryr du dig om min avatar? Påminner den dig om dig själv eller någon annan släkting?
Senast redigerad av Framtyr 2023-08-17 kl. 21:53.
Citera
2023-08-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Du sitter och försvarar terrorister genom att använda dig av "rikets och befolkningens säkerhet" som sköld.

Idioti.
Jag skulle ändå inte påstå att Truefighter försvarar terrorister per automatik. Om vi tänker på det Paludan med flera gör så begriper de flesta att agendan är att provocera fram hämndaktioner. Att ifrågasätta detta betyder inte per automatik att man ställer sig bakom fundamentalister som begår terroristhandlingar.

Man kan jämföra med flera saker som är lagliga i Sverige:

Du har laglig rätt att vara otrogen mot din partner. Men du får räkna med att denne och dennes anhöriga kan bli arga, förkrossade och upprörda.

Du har laglig rätt att bära en väst med HA eller Bandidos logga, även om du helt saknar anknyting till något av dessa gäng. Men du får räkna med att medlemmar kan bli härskna och hota både dig och anhöriga om du skulle göra detta.

I sådana situationer uppkommer dilemmat om huruvida det verkligen är moraliskt rätt bara för att det tillåts enligt svensk lag.
Citera
Bannlyst

Detta är Sverige och tillhör således svenskar i första hand, de packade tonårskillarna har all rätt och existera, medans invällande muslimer som kastar ut sina kvinnor från balkonger och förtrycker dom med en massa tyg borde vara tacksamma för att dom fått chansen, och därför uppföra sig exemplariskt, inte försöka påverka våra grundlagar och kräva särbehandling för att dom är lättkränkta.

Katolska präster förknippas starkt med pedofili(med rätta) men bränner inga flaggor och hotar oss

Är du rädd för män i grupp? har man en kuk mellan benen så har man ofta erfarenhet av män i grupp och vet hur man ska föra sig, är man smart undviker man bara större brölande gäng...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Hahahaha. Etc som källa. Jesus vilken pajas du är. Ingen källkritik här inte. Skall du inte påstå att V politiker är hederliga och inte mutor när du ändå håller lögner vid liv så att säga .
Jag förstår. Du har ingen tidigare kunskap om omfattningen av islam-hatets aktioner i Sverige, för då hade du ju kunnat identifiera om etc är off eller inte.
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:

Härligt att Sverige inte viker sig för terrorister.
Citera
2023-08-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Jag försvarar inte individerna. Jag förvarar yttrandefrihet.

Du vill tumma på svensk grundlag för att annan kultur utför hot. Det vill inte jag. Du tycker det är rätt att vika sig om en extremist skriker "Jag ska bomba er om ni inte förbjuder det här!", det gör inte jag.

Enkelt och konkret. Behövs inte argument. Om jag är ett troll för att jag inte vill att extremism ska påverka svensk lag och politik ... Well, då är jag ett troll.
Förstår du inte att dem du håller för ryggen är hotet mot yttrandefriheten och Sveriges nation och enskilda individers existens? Just denna flagranta dumhet och brist på omdöme är ett seriöst hot mot säkerheten i landet just nu. Jag vill inte försvara en gapande och brännande provokatör lika lite som att jag vill att sådant ska skada Sverige ekonomiskt eller skapa oro i samhället. Folk är rädda för att låta sina barn vistas på tunnelbanan. Fattar du inte!!!
Citera
2023-08-17, 21:47
Medlem
Poddes avatar
Citat:

1. Högerextrem provokatör bränner koranen i Sverige

2. Regimer i Mellanöstern och utländska terrorgrupper riktar allvarliga hot mot Sverige

3. Säkerhetspolisen höjer terrorrisken i Sverige från en trea till en fyra

Finns det ingen som tar tag i saker när det går åt helvete?
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Men om man kommer som asylsökande utan dokument till Sverige från muslimskt dominerade länder, framför allt Somalia, Syrien, Afghanistan och Irak (t.o.m Eritrea). Man säger sig fly för att man riskerar sina liv i hemlandet. Man får av naiva Sverige (eller sina landsmän på migrationsverket) asyl och nya dokument (i valfritt namn) sen när PUT är klart reser man direkt till sina hemländer på ”semester” (man får egentligen inte ens lämna landet utan att meddela AF, FK och ta emot bidragen där när man inte exempelvis uppfyller AMS krav på arbetssökande). Varför blir man livstidsförsörjd av Svenska skattebetalare så fort man satt sin fot på svensk mark även om dessa inte är en flyktingar i ordets rätta bemärkelse?!

Många flyktingar gör rätt för sig, dvs de skaffar jobb eller startar företag och betalar skatt, sen är det korrekt att många nyttjar bidragssystemen.

Dock, är detta något vi får belasta våra politiker för. Klart som tusan att landet Sverige blir ett paradis för arbetsskygga individer och andra allehanda parasiter när vi har ett system där det i princip inte lönar sig att jobba.

Att slopa bidragen och sänk skatterna är ett bättre recept anser jag.

Sen är inte jag så naiv och skyller allt på muslimer. Detta är inte kopplat till religion utan till snyltande individer.
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Jag skulle ändå inte påstå att Truefighter försvarar terrorister per automatik. Om vi tänker på det Paludan med flera gör så begriper de flesta att agendan är att provocera fram hämndaktioner. Att ifrågasätta detta betyder inte per automatik att man ställer sig bakom fundamentalister som begår terroristhandlingar.

Man kan jämföra med flera saker som är lagliga i Sverige:

Du har laglig rätt att vara otrogen mot din partner. Men du får räkna med att denne och dennes anhöriga kan bli arga, förkrossade och upprörda.

Du har laglig rätt att bära en väst med HA eller Bandidos logga, även om du helt saknar anknyting till något av dessa gäng. Men du får räkna med att medlemmar kan bli härskna och hota både dig och anhöriga om du skulle göra detta.

I sådana situationer uppkommer dilemmat om huruvida det verkligen är moraliskt rätt bara för att det tillåts enligt svensk lag.

Moraliskt rätt? Nej.
Ger det neandertalare rätten att utöva våld? Nej.
Ger det neandertalare rätten att påverka svensk lag och politik? Nej.

Det sistnämnda är det bevisligen många svenskar som inte håller med om. Läskigt många.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
På ett konstigt sätt hoppas jag att det sker en terrorattack, det kanske är det vi behöver för att enas som ett folk och land. Vi behöver slå ut Islam ur Sverige och Europa fullständigt.

Bara tråkigt att alla dessa radikaliserade muslimer måste döda oskyldiga svenskar. Döda alla politiker istället!

Har hänt en gång och nästan en gång tidigare så det är inget nytt men det är konstigt att terrornivån låg på 3 när det hände 2017
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in