2023-08-17, 21:27
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du har inte fattat något alls märker jag.
Att i yttrandefrihetens namn bete sig som en Pellejöns med kränkande beteende är snarare att bete sig som en terrorist själv mot det svenska folket och de som vi mest värnar om i samhället. Föräldrar är rädda för att låta sina barn åka med tunnelbanan men fortsätt du att tycka att det är jättebra att vi har det så.

Du sitter och försvarar terrorister genom att använda dig av "rikets och befolkningens säkerhet" som sköld.

Idioti.
Citera
2023-08-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Visste du att >90% av alla mord utförs av män fast män bara utgör 50% av befolkningen? Det är en enorm överrepresentation. Innebär detta att alla män är medskyldiga till detta?

Urusel jämförelse att ta något biologiskt (kön) och ideologiskt (religion).

En mycket bättre jämförelse skulle väl vara om säg, nazister stod för 90% av all hets mot folkgrupp. Då skulle det vara mycket förståeligt att klumpa ihop nazism med hets mot folkgrupp.
Citera
2023-08-17, 21:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
För bara ett år sedan blev Oslos Pride tåg inställt efter att en islamist skjutit ihjäl två bögar och skadat flera andra. Så Norge är verkligen inte förskonade.

Och för bara några fler år innan dess blev ett ungdomsläger avbrutet, efter att en terrorist skjutit ihjäl 69 ungdomar och sprängde ihjäl ytterligare 8 personer.

Så jag håller med, Norge är verkligen inte förskonade.
Citera
2023-08-17, 21:29
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Rent tekniskt sett, ja. Det innebär ju inte att det är rätt. Det innebär bara att om man avsiktligen begår en handling man med säkerhet vet kommer innebära stora risker och problem, då är det konfliktsökande per definition. Hela grejen med Charlie Hebdo var ju att provocera. Om du adresserar Al Qaida och avsiktligen provocerar dem och inte slutar när de hotar dig, då har du ju sökt konflikten. Det betyder återigen på inget sätt att de har rätt att skada dig, men man kan ändå argumentera för att det var onödigt att söka upp konflikten från första början om man bryr sig om sin egen och andras säkerhet.

Alla vet ju att islamistiska terrorister kan agera på såna saker, särskilt om det fortgår under en längre tid. Det är ju bara en tidsfråga. Allt handlar också om omvärldsläget och hur hotbilden ser ut generellt. Om den är förhöjd är avsiktliga provokationer desto mer korkade, och det var hotbilden under Charlie Hebdo också till viss del. På samma sätt är det väldigt korkat att då fortsätta med koranbränningar när säkerhetsläget är som det är, eftersom den minsta avhållsamhet som terroristerna potentiellt hade upphör då. Man ska inte glömma att majoriteten av fundamentala islamister faktiskt är passiva och inte begår några attentat alls, men genom att provocera dem ytterligare under ett spänt förhållande så lockar man fram dem som annars inte hade agerat.

Slutsatsen blir alltså huruvida man anser att det är värt besväret helt enkelt. Det kan man tycka. Men i efterhand? Förmodligen inte, det är förstås svårt att fråga redaktionen på Charlie Hebdo om de ansåg det vara värt att dö för och lämna sina barn föräldralösa. Det är såklart ett väldigt svårt läge, eftersom man samtidigt inte ska vika sig för terrorister. Men under ett spänt säkerhetsläge kanske man bör göra vissa avvikelser från "yttrandefriheten", om man ser viktigare saker i livet än att endast få provocera.
Satir och nyttjande av yttrande- och demonstrationsfrihet ser jag bara som olika sätt att uttrycka sina åsikter. Provokativa sätt, må så vara, men reaktionen är fortfarande upp till mottagaren. Om man inte är en undermänniska kommer reaktionen inte bestå av barbariskt våld. Jag kan hålla med om att framkallningen av åtminstone en del av den reaktionen är en medveten bricka i spelet när man bråkar med extremreligiösa muslimer och islamister, för att påvisa vilka skitfolk det är vi har i våra samhällen, men skulden kan bara läggas på den som retas om reaktionen står i proportion till retet. Om reaktionen istället består av halshuggning kan man inte säga att någon som ritat en teckning eller bränt en bunt papper bär skulden för att de sökt den ”konflikten”. Det är ingen konflikt, det är terrormord.
Citera
2023-08-17, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tulsajesusfreak
Stockholms moskéer hade idag möte där de diskuterade hur man kan få igenom ev lagändring.. Bra jobbat Sverige. Mångkultur eller yttrandefrihet? Enkelt val!

Dags för Muhammed att återvandra, rör inte min demokrati och yttrandefrihet.

Det finns Nordkorea och Kuba för Vänsterpartister och det massor med länder åt Muhammed, bara åka härifrån.
Citera
2023-08-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Dags att stänga landets mosker, det är därifrån hotet kommer
Njae det är ju vid moskéer som högern har utfört hoten och attentaten dom sista 15 åren.

Ungefär 9 av 10 moskéer, eller andra lokaler i Sverige som används vid sammankomst under islamisk högtid o liknande, har utsatts för flera attentat; som brand, sprängningar, vandalism o annan förstörelse. Samt uppbådsliknande samlingar av svenskar som omringat lokaler, inte släppt ut folket däri, skrikit hat och glåpord och kastat flaskor genom fönster och liknande.

https://www.etc.se/inrikes/sju-av-tio-moskeer-har-attackerats
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddG17A/polisen-branden-i-mosken-ar-anlagd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Onld9E/vittnet-om-attentatet-mot-mosken
osv osv

Finns inte sån historik mot svenska kyrkor alls. Men det är väl bara en tidsfråga innan det börjar ske i retur, om vi fortsätter bete oss som vi gjort och gör.
Senast redigerad av Robbinist 2023-08-17 kl. 21:35.
Citera
2023-08-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Problemet är din människosyn. Du medverkar till att både du själv och andrar riskerar att sprängas i bitar.

Jag har aldrig velat släppa in varken barbarer, eller terrorister.
Hade vi inte släppt in dessa, hade vi levt i trygghet och välstånd.
Citera
2023-08-17, 21:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Nu går du väldigt off-topic, men har förstått att det är viktigt för dig att försvara muslimska terrorister, så jag kommer att argumentera ditt korkade argument fast jag inte borde mata trollet.

Blöta svenska tonårskillar hade troligtvis inte mördat dig för att du sagt, "din mamma är en hora".

En muslim eller hudfärgshandikappade hade troligtvis gjort det dock, det har du rätt i.

Vi är dock väldigt olika, inte bara till hudfärg....

Det finns exempel på att i princip exakt detta har skett. Det fetade. Jag skulle iallafall inte prova.

Du har fortfarande inte beskrivit vad din avatar är tänkt att illustrera.
Citera
Medlem
Enligt DN så har diverse sympatisörer från al-Qaida publicerat ”en lång rad om personuppgifter” om svenskar som deras anhängare ”kan göra vad de vill med”. Har någon av er Flashbackare tillgång till en sådan lista?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du har inte fattat något alls märker jag.
Att i yttrandefrihetens namn bete sig som en Pellejöns med kränkande beteende är snarare att bete sig som en terrorist själv mot det svenska folket och de som vi mest värnar om i samhället. Föräldrar är rädda för att låta sina barn åka med tunnelbanan men fortsätt du att tycka att det är jättebra att vi har det så.

Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Du sitter och försvarar terrorister genom att använda dig av "rikets och befolkningens säkerhet" som sköld.

Idioti.
Du är verkligen en idiot och svarade inte på min fråga. Tog argumenten slut och hjärnverksamheten? Tyvärr får jag avfärda dig som ett simpelt troll. Jag försvarar varken terrorister eller dina kära brännare av helig skrift i destabiliserande eller egoistiska syften.
Senast redigerad av Truefighter 2023-08-17 kl. 21:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna formulering är underbar. Försöker du på fullt allvar dra grupper så våldsamt över en kam så du skriver "att svenskar är lika våldsamma som invandrare?"

Det är helt skrattretande. Det finns inte 1 typ svenskar. Och det finns inte 1 typ invandrare.

Givetvis inte.

Som grupper.

Förstår du nu?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Njae det är ju vid moskéer som högern har utfört hoten och attentaten dom sista 15 åren. Ungefär 9 av 10 moskéer eller andra lokaler i Sverige som används vid sammankomst under islamisk högtid har utsatts för flera attentat.

Du hittar inte samma sak mot svenska kyrkor.

https://www.etc.se/inrikes/sju-av-tio-moskeer-har-attackerats
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddG17A/polisen-branden-i-mosken-ar-anlagd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Onld9E/vittnet-om-attentatet-mot-mosken
osv osv
Högern? 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in